9:05 1403/04/05

اولین یارانه نقدی مرداد چه زمانی پرداخت می‌شود؟

صافی نیوز / یارانه معیشتی که در دهم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، آخرین یارانه نقدی است که دولت روحانی پرداخت خواهد کرد.
یارانه نقدی

به گزارش صافی، از آبان ماه ۱۳۹۸ همزمان با افزایش قیمت بنزین، مقرر شد تا مابه التفاوت قیمت جدید و قدیم به مردم به صورت نقدی پرداخت شود، زین رو پیش‌بینی شد که حدود ۶۰ میلیون نفر که حدود ۱۹ میلیون خانوار بودند از بین جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران انتخاب شوند و پرداخت ماهانه یارانه حذف شده از بنزین برای آنها صورت گیرد.

از آن زمان تا کنون ۲۰ مرحله یارانه معیشتی پرداخت شده و دولت دوازدهم که آغازگر این یارانه نقدی جدید بود در روزهای ‌پایانی فعالیت خود، بیست و یکمین مرحله را روز دهم مرداد یعنی در آستانه واگذاری دولت پرداخت می‌کند.

مبلغ یارانه معیشتی برای خانوارها به تناسب تعداد اعضا متفاوت است؛ به طوری که برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان در هر ماه پرداخت می‌شود.

طبق آخرین گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها، درحال‌حاضر خانوارهای مشمول دریافت یارانه معیشتی بیش از ۱۹ میلیون و ۷۶۸ هزار نفر است که برای این مجموعه در سال بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان پرداخت انجام می‌شود.

در دولت یازدهم و دوازدهم اقدام جدی برای هدفمند شدن پرداخت یارانه نقدی صورت نگرفت و نه تنها وضعیت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی سامان نیافت، بلکه یارانه نقدی دیگری تحت عنوان یارانه معیشتی اضافه شد تا دولت در سال مجموعه‌ای بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه‌های نقدی هزینه داشته باشد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

2 پاسخ

  1. من خودم شخصا بیکارم و هیچ بیمه ای هم ندارم ۵۹ سال از سنم می گذره الان می باید من بازنشست می شدم در صورتی که هنوز بیکارم و هیچ در آمدی هم ندارم فقط چند سال پیش یک بنده خدایی به اسم من ماشین نوشت و بعد هم فروخت چون با نام من ماشین ثبت نام کرده بود بخاطر همین یارانه معیشتی به من تعلق نگرفته در صورتی که خدا سر شاهده نه تنها یک ریال درآمد ندارم بلکه از خرید ساده ترین اجناس برای خوراک وتغذیه خانواده درموندم اونوقت سزاواره که بنده را محروم از یارانه معیشتی بکنند. یه پراید با وام و قرض و قوله گرفته بودم که اسنپ کار می کردم باهاش که یگ ماه پیش اتوبان یک ماشین پیچید جلوی من که باعث چپ شدن ماشینم شد و از اون جایی که هیچ پولی برای درست کردن ماشینم ندارم الان پارکینگ افتاده و همین کاری که اسنپ می کردم اونم از دست دادم. نمیدونم باید چکار کنم چه کسی به داد من می رسه. بخدا حاضرم هر کاری بکنم تا بیشتر از این دیگه شرمنده خانواده ام نشوم.

  2. یارانه مردم را بدهیدخیلی ازشبکه پاین یارانه نمی‌گیرند که درآمد ندارند تصمیم قلط ونادرست باعث شده تا یارانه زیادی از جامعه قطع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت