15:46 1403/04/04

سامانه سلب امتياز مالکيت سيم کارت به دولت همراه متصل شد

صافی نیوز / معاون امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري از اتصال سامانه سلب امتياز مالکيت سيم‌کارت به سامانه دولت همراه از ابتداي شهريور ماه سال جاري خبر داد.
سیم کارت

به گزارش صافی، مجيد حقي گفت: در راستاي توسعه دولت الکترونيک و با هماهنگي‌هاي انجام شده ميان رگولاتوري و سازمان فناوري اطلاعات ايران، تمام مشترکاني که مايل به سلب امتياز مالکيت سيم‌کارت خود هستند، علاوه بر مراجعه به نرم‌افزارهاي مديريت اپراتور مورد نظر خود، مي‌توانند با مراجعه به سامانه دولت همراه به آدرس اينترنتي https://mob.gov.ir، سيم‌کارت مورد نظر را سلب امتياز کرده و از مالکيت خود خارج کنند.

وي درباره سامانه سلب امتياز مالکيت سيم‌کارت بيان کرد: از بهمن ماه ۱۳۹۹ با ابلاغ رگولاتوري امکان سلب امتياز مالکيت سيم‌کارت، در اپليکيشن‌هاي اپراتورهاي تلفن همراه (MNO) و اپراتورهاي مجازي (MVNO) فراهم شد. علاوه بر سامانه دولت همراه، مشترکان براي سلب مالکيت سيم‌کارت در اپراتورهاي سيار مي‌توانند به اپليکيشن همراه من (my mci) در همراه اول، اپليکيشن ايرانسل من (my irancell) در ايرانسل، اپليکيشن رايتل من (my rightel) در رايتل و پورتال يا اپليکيشن اپراتورهاي مجازي (MVNO) مراجعه کنند.

معاون امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري عنوان کرد: اپراتورها نيز بعد از دريافت درخواست مشترک براي سلب امتياز مالکيت، بررسي سيستماتيک را آغاز کرده و با ارسال رمز يکبار مصرف (OTP) به مشترک، احراز هويت را انجام مي‌دهند و در صورت تطابق مالکيت سيم‌کارت با اطلاعات فرد متقاضي، درخواست سلب امتياز مالکيت انجام مي‌شود.

حقي افزود: مشترکان براي اطلاع از سيم‌کارت‌هايي که به نام آنها ثبت شده است، مي‌توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوري به آدرس اينترنتي www.cra.ir در بخش حقوق کاربران وارد منوي استعلام سرويس‌هاي مشترکين شده و يا به آدرس اينترنتي https://mobilecount.cra.ir مراجعه کرده و از تمام سرويس‌ها و شماره‌هاي تحت مالکيت و اپراتورهاي مربوط به آن مطلع شوند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت