3:12 1403/04/08

تاکيد مجدد وزير بهداشت به بازگشايی دانشگاه ها

صافی نیوز / وزير بهداشت برگزاري کلاس‌هاي آموزشي دانشگاه‌ها به شکل مجازي را کافي ندانست و گفت: بايد براي وضعيت بهتر تحصيلي و تربيتي دانشجويان برنامه ريزي کنيم، در هر صورت بايد دانشگاه‌ها باز شود؛ اين احتمال را مي‌دهيم تا اواسط مهرماه جاري بازگشايي دانشگاه‌ها را به شکل ترکيبي و بر اساس وضعيت هر دانشگاه داشته باشيم.
بهرام عین اللهی

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، بهرام عين‌اللهي در نشست با مديران معاونت فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت “بومي گزيني” را هدف اصلي خود در حوزه جذب دانشجو عنوان کرد و گفت: بومي گزيني در گذشته به نحو احسن انجام شد و بايد بار ديگر دنبال شود. به عنوان مثال زماني که در همه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، دانشکده پرستاري وجود دارد، لزومي ندارد دانشجوي آن شهر از يک دانشگاه در مکان زندگي خود به دانشگاهي ديگر برود. اين کار کمک خواهد کرد تا بار حوزه رفاهي و دانشجويي دانشگاه‌ها در مواردي مانند خوابگاه و تغذيه کم شود و از طرفي دانشجو نيز در کنار خانواده خود تحصيل کند و نيازمند خوابگاه و ديگر مسائل نباشد. بودن دانشجو در کنار خانواده نيز حمايت خانواده و آرامش بيشتر او را به خصوص در مسائل فرهنگي به دنبال خواهد داشت.

عين‌اللهي به اهميت وجود مساجد به عنوان اصلي‌ترين پايگاه فرهنگي در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: به واقع مسجد پايگاه اصلي فرهنگي در کشور به شمار مي‌رود و اهميت اين پايگاه در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور بايد مورد توجه قرار گيرد.

وزير بهداشت برگزاري کلاس‌هاي آموزشي دانشگاه‌ها به شکل مجازي را کافي ندانست و گفت: بايد براي وضعيت بهتر تحصيلي و تربيتي دانشجويان برنامه ريزي کنيم، در هر صورت بايد دانشگاه‌ها باز شود؛ اين احتمال را مي‌دهيم تا اواسط مهرماه جاري بازگشايي دانشگاه‌ها را به شکل ترکيبي و بر اساس وضعيت هر دانشگاه داشته باشيم.

وي با بيان اين‌که کلاس‌هاي درس حتما تشکيل خواهد شد اما تعداد فراگيران نسبت به وضعيت هر دانشگاه‌ها متفاوت است و به صورت ترکيبي خواهد بود، اظهار کرد: در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، در حوزه دستياري و تحصيلات تکميلي مشکلي براي حضور دانشجو وجود ندارد و تنها در حوزه دانشجويي بايد برنامه ريزي لازم صورت بگيرد، بر اين اساس مي‌توان کلاس‌هاي ترکيبي را به شکل حداقلي آغاز کرد و بسته به شيوع کرونا و ميزان واکسيناسيون اين ميزان را تغيير داد.

عين اللهي به آغاز فعاليت‌هاي دانشجويي دانشجويان نيز اشاره کرد و افزود: فعاليت‌هاي دانشجويي بسته به اين که فرد دو دز واکسن را تزريق کرده و کارت واکسيناسيون را نيز دريافت کرده باشد، مي‌تواند از سر گرفته شود. يعني دانشجوياني که کارت واکسن مبني بر تزريق دو دز را دارند، مي‌توانند به اردو بروند و از امکانات رشته‌هاي ورزشي استفاده کنند.

وزير بهداشت از اجراي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي هوشمند پس از واکسيناسيون خبر داد و گفت: اين ممنوعيت از اين پس هوشمند خواهد بود يعني افرادي که دو دز واکسن را تزريق کرده‌اند مي‌توانند مسافرت بروند و محدوديت شامل حال آنان نخواهد شد.

وي با بيان اين‌که بايد آمادگي راه اندازي خوابگاه‌هاي دانشجويي را داشته باشيم، گفت: بايد از مجموعه خزر آباد صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت در خصوص فعاليت‌هاي دانشجويي استفاده لازم را ببريم و پس از واکسيناسيون دانشجويان، اين فضا در اختيار برنامه‌هاي فرهنگي قرار گيرد.

عين‌اللهي از قرنطينه هوشمند نيز پس از واکسيناسيون عمومي مردم خبر داد و افزود: بعد از واکسيناسيون و دريافت کارت واکسن، به سمت قرنطينه هوشمند پيش خواهيم رفت به نحوي که در همين راستا تصميم گيري‌هايي شده است.

وزير بهداشت در ادامه با اشاره به ورود حجم بالايي واکسن جهت انجام واکسيناسيون در کشور، گفت: حجم واکسني که اين هفته وارد کشور شده است در طول مدت شيوع کرونا بي‌سابقه بوده است. در حال حاضر تمامي مقدمات ورود ۱۹ ميليون دز واکسن تا آخر اين هفته انجام شده است و اين تعداد در حال ورود به کشور است. تا انتهاي اين ماه نيز ۴۰ ميليون دز واکسن وارد کشور مي‌شود.

عين اللهي با تاکيد بر استفاده از همه توان و ظرفيت وزارت بهداشت براي انجام واکسيناسيون، گفت: تلاش داريم از همه امکانات وزارت بهداشت براي واکسيناسيون مردم استفاده کنيم. بايد معاونت فرهنگي و دانشجويي نيز با تمام توان، امکانات و پرسنلي که در اختيار دارد در اين حوزه وارد عمل شود. دانشجويان بايد با همان روحيه جهادي و پر تلاش جهت کمک به انجام واکسيناسيون عمومي مردم بسيج شوند.

وزير بهداشت يادآور شد: در حوزه واکسيناسيون، نيازمند حرکت مردمي هستيم و بايد مردم عزيزمان در اين حوزه وارد عمل شوند تا به تزريق مقدار مورد نياز واکسن برسيم.

وي تاکيد کرد: براي مواجه نشدن با موج ششم کرونا، شش هفته طلايي را از امروز تا اوايل آبان ماه در اختيار داريم که بايد به سرعت واکسيناسيون را براي مراقبت از اين موضوع انجام دهيم. امروز جهاد في سبيل‌الله مقابله با اين بيماري است و واکسيناسيون در اين مسير داراي اهميت است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

32 پاسخ

  1. تمام شهرهایی که واکسن زدید،در سمت جنوب و جنوب شرق و شمال کشور،زرد یا نارنجی هستند. این یعنی نتیجه داره. شهرهای شلوغ و بزرگ را در اولویت قرار دهید،مثل تهران،اصفهان ،شیراز و تبریز. ازدحام جمعیت در این شهرها خیلی بیشتر است. شهر های کوچکتر بیشتر قابل کنترل هستند. از تعداد میانگین ۶۰۰ فوتی در رورز در یک هفته،۲۰۰ نفر متعلق به تهران است. چرا؟ جون شلوغ است.ازدحام جمعیت در مترو و بازاز و …. عده ای هم که واکسن را قبول ندارند.خوب نداشته باشند.انتخاب با خودشان است،اما اگر واکسن نمیزنند،حتما در معابر عمومی باید ماسک بزنند،که با صدور کارت هوشمندی که گفته شده،قابل شناسایی هستند.

    1. واکسیناسیون کل کشور به یک نسبت بوده و جایی بیشتر از دیگری نبود، شهرهای جنوبی و جنوب شرقی هم زودتر از دیگر نقاط کشور وارد پیک شدن زودتر هم خارج میشن ربطی به واکسیناسیون نداره

    2. اسم این لعنتی ویروسه. یعنی از انسان به انسان منتقل میشه. تراکم جمعیت در شهر های بزرگ ارتباطی نداره؟ از سیستان شروع شد،اما در آنجا به سرعت واکسن زدند و تراکم جمعیت به این شکل نیست. سیستان و بلوچستان از نظر وسعت جغرافیایی چندین برابر تهران است. اما جمعیت چی؟ درسته هر پیکی دوره ای داره،اما چرا میگن قرنطینه و …. بخاطر اینکه ارتباطات را کم کنند. در تهران و کلا شهر های بزرگ دوره این پیک طولانی تر میشه،چون جمعیت بیشتره. چرا در آمریکا با این همه واکسن،کشته ها هنوز بالاست.چون شهرها پر جمعیت هستند و تراکم بسیار است.در یک خیابان چندین برج وجود دارد. اما در اروپا با همان تناسب واکسن زدند،آمار بسیار پائین است،به علت اینکه تراکم در شهرهایشان کم است.به غیر از پایتخت ها. بعد هم نسبت آماری سیستان واکسینه شده با تهران طبق اعلام وزارت بهداشت،تفاوت چندانی ندارد،مشکل تراکم جمعیت است. مثلا ریسک سوار شدن در مترو تهران با اون ازدحام حتی با ماسک،بسیار بیشتر از سوار شدن در یک اتوبوس خلوت در سیستان حتی بدون ماسک است.

    3. فامیل من در خوزستان با سن سی سال واکسن زدند !!! دفاع بی مورد نکنید

  2. زمان دقیق اعلام کنید،اما اعلام کنید و انجام دهید. همین الان هم ۶ ماه از بسیاری از کشورها عقب تر هستیم. وقت وعده دادن نیست. عمل،عمل ،عمل

  3. دیگه بچه هجده ساله ها هم می زنند ولی دهه شصت هنوز نزدند که فعال ترین قشر اجتماع هستند برای وزیر جدید با طرز تفکرشون باید تاسف خورد لطف کنید سن رو کم کنید نوبت دانشجویان هم خواهد شد پس عدالت در دولت جدید که ما امید به آن داشتیم و کار جهادی که سرعت در واکسیناسیون گروه های سنی هست چه می شود؟!..

  4. من دانشجو ام کجا واکسیناسیون دانشجویان شروع شده که ما خبر نداریم؟

  5. یعنی چه تعدادی حضوری و تعدادی مجازی؟ مگر بدون عدالت آموزشی ، آموزش رخ می دهد؟ تازه مگر مشکل از کلاسها است؟ خوابگاه ها محل گسترش کرونا است.

  6. همه دانشگاه ها از اواسط مهر بازگشایی میشود ،برخی از دانشگاه ها بیست شهریور برنامه داده اند ،

  7. وزیر بهداشت نباید زمان بازگشایی وزارتخانه دیگر را اعلام کند ‌. فکر نمی کنم در حوزه اختیاراتشون باشه .

      1. تو سوابقشون معاون وزیر بودن رو کم تجربگی میدونی! این کرونا باعث شد وزارت بهداشتی ها فکر کنند همه کاره کشور هستن و هر دستوری بدن باید اجرا بشه و تا مقامات بالا هم نفوذ کردن

    1. انصافا تو راه وزارت خانه بودن و هنوز نرسیده بودن که اعلام کردن میخوان واکسن را اجباری می کنن ، آخه یکی نیست بگه واکسنی که هنوز هیچ معلوم نیست چی به چیه و چه عوارض و تبعات بدی برا جامعه میتونه به بار بیاره و تا کنون بعد از گذشت چند ماه از شروع واکسیناسیون هنوز آمار ها چیز دیگه ای را نشان میدن به چه دردی میخوره ؟

  8. آموزش مجازی در دروان کرونا سبب شد افراد شاغل در دانشگاه ثبت نام کنند وبعضی ها مثلا ۲یا ۳ ترم مونده فارغ التحصیل شوند. اگر قراره اینها در کلاس درس حاضر شوند، چطور بروند سر کار؟ بهتر است کسانی که با مجازی وارد شدند با مجازی هم فارغ التحصیل شوند. به خصوص کاردانی و کارشناسی

    1. دوتا ماسک و دستکش و شیلد برا ورود به ادارات اجبار کنید ولی واکسن نه ، خواهشا برای سلامت افراد اهمیت قائل شوید چندین نفر میشناسیم که بعد از تزریق واکسن فوت کردند خیلی ها بستری شدند و کرونا گرفتند !! طرف دو ساله که کرونا اومده کرونا نگرفته تا واکسن زده بعد از دو هفته کرونا گرفته! آقای وزیر خواهشا به زور واکسنی که هنوز یک سال هم از تولیدش نگذشته رو به خورد مردم ندید ، الان هم که هرچی داریم به اوج واکسیناسیون میرسیم تلفات و بستری هم داره میره بالا!! # رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و نه به تزریق واکسن خارجی که نمیدانیم چه بلایی در آینده بر سر خودمان و نسلمان می آورد

  9. آقای وزیر روز ۵۰۰ الی ۶۰۰ انسان بیگناه به خاطر کرونا جانشان را از دست میدهند آیا برای کسی مهمه ؟

  10. یعنی چی بستگی به سرعت دانشگاه های علوم پزشکی دارد ؟! این چه حرفیه ؟ اگر واکسن دارید تحویل نیروهای مسلح و بسیج بدید جنگی مردم رو واکسینه کنن.

  11. سال تولد واکسن امشب از ۱۳۵۰ به ۱۳۵۵ رسید. پس ماجرای سراسری و محدودیت سنی فقط حرفه. بعد از این همه وقت ۵ سال؟ نسل سوخته دهه شصت کماکان باید تاوان دهد.

  12. لطفا کمی براب جان و سلامت مردم ارزش قائل شوید پیک پشت پیک اونوقت شما به فکر بازگشایی هستید ؟

    1. اینا بهانه الکی هست ملت زورشون میاد یکم درس بخونم تو دوران انلاین هیچکس درس نخوند فقط بخور و بخواب بود خوب کاری کردن

  13. خب از الان تا نیمه مهر یک ماه مونده . تو این یک ماه چند میلیون دوز میتونید تزریق کنید ؟ تا الان کسانی که هر ۲ دوز را تزریق کرده اند حدود ۱۰ میلیون نفر هستند .

    1. اینا بهانه الکی هست ملت زورشون میاد یکم درس بخونم تو دوران انلاین هیچکس درس نخوند فقط بخور و بخواب بود خوب کاری کردن

  14. به نظر شما برای کسانی که به علم واقفند و مسلط کاری داره که توسط همین واکسیناسیون و ساخت واکسن با اضافه کردن یک ژنوم در آینده نزدیک به واسطه انتشار ویروس های جدید تر کشتار شدیدتری ایجاد کنند؟ مگر نبود که چند سال پیش یهودیان گفتند با همین واکسن میتوانیم جمعیت دنیا را کاهش دهیم؟ واکسنی که دو سه ماه بیشتر پادتن ایجاد نمیکنه و ویروسی که هر ۶ ماه یک بار تغییر پیدا میکنه آیا باز هم واکسیناسیون لازمه؟ چرا هرچه جلوتر میرویم و واکسیناسیون میلیونی شده و به حدود ۳۰ میلیون نفر واکسینه رسیدیم یعنی تقریبا نصف افراد جامعه اونم افرادی که بیشترین فعالیت را در جامعه دارند نظامیان ، کارمندان اداره جات و …تعداد مرگ ها بیشتر می شود ؟ چرا در کشور هایی که تولید کننده واکسن و دارای آمار بیشترین واکسیناسیون هستند بیشترین مرگ ها ثبت می شود ؟ چرا در عراق و افغانستان که دارای کمترین رعایت دستورالعمل در زمینه کرونا هستند اوضاع چیز دیگری است ؟! چرا در برخی از واکسن ها هنوز شبه واکسن یا همان آب مقطر که جنبه پژوهش و ثبت رفتار های بالینی دارد تزریق می شود ؟ آیا واکسن های موجود ایمنی زایی دارند ؟ اگر دارند و جواب مثبت است پس چرا افراد بیشماری بعد از حدود دوسال از ورود کرونا کرونا نگرفتند ولی به محض دریافت واکسن کرونا گرفتند و حتی در برخی موارد منجر به مرگ و بستری افراد شد ؟؟ آیا با این همه عامت سوال و سوالات بیشمار دیگر نیاز به تجدید نظر در رویه های موجود نیست ؟

  15. به نظر شما برای کسانی که به علم واقفند و مسلط کاری داره که توسط همین واکسیناسیون و ساخت واکسن با اضافه کردن یک ژنوم در آینده نزدیک به واسطه انتشار ویروس های جدید تر کشتار شدیدتری ایجاد کنند؟ مگر نبود که چند سال پیش یهودیان گفتند با همین واکسن میتوانیم جمعیت دنیا را کاهش دهیم؟ واکسنی که دو سه ماه بیشتر پادتن ایجاد نمیکنه و ویروسی که هر ۶ ماه یک بار تغییر پیدا میکنه آیا باز هم واکسیناسیون لازمه؟ چرا هرچه جلوتر میرویم و واکسیناسیون میلیونی شده و به حدود ۳۰ میلیون نفر واکسینه رسیدیم یعنی تقریبا نصف افراد جامعه اونم افرادی که بیشترین فعالیت را در جامعه دارند نظامیان ، کارمندان اداره جات و …تعداد مرگ ها بیشتر می شود ؟ چرا در کشور هایی که تولید کننده واکسن و دارای آمار بیشترین واکسیناسیون هستند بیشترین مرگ ها ثبت می شود ؟ چرا در عراق و افغانستان که دارای کمترین رعایت دستورالعمل در زمینه کرونا هستند اوضاع چیز دیگری است ؟! چرا در برخی از واکسن ها هنوز شبه واکسن یا همان آب مقطر که جنبه پژوهش و ثبت رفتار های بالینی دارد تزریق می شود ؟ آیا واکسن های موجود ایمنی زایی دارند ؟ اگر دارند و جواب مثبت است پس چرا افراد بیشماری بعد از حدود دوسال از ورود کرونا کرونا نگرفتند ولی به محض دریافت واکسن کرونا گرفتند و حتی در برخی موارد منجر به مرگ و بستری افراد شد ؟؟ آیا با این همه عامت سوال و سوالات بیشمار دیگر نیاز به تجدید نظر در رویه های موجود نیست ؟

  16. وزیر محترم، برنامه ترم مهر تمامی دانشگاهها بسته شده است. تایم اساتید دریافت شده است. برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت