0:32 1403/04/08

واکنش عضو کميسيون فرهنگی مجلس به امضای يک ميليون ايرانی عليه طرح «صيانت»

صافی نیوز / نايب رييس کميسيون فرهنگي مجلس در واکنش به تهيه طوماري با يک ميليون امضا توسط کاربران فضاي مجازي در مخالفت با طرح ضداينترنت مجلس، تصريح کرد: بحث اصلي اين است که آيا ما قانون مي خواهيم يا نمي خواهيم؟ اين سوال کليدي است. اکثر کشورهاي جهان در حوزه فضاي مجازي، قانون دارند و نمي توان آن را انکار کرد.
غلامرضا منتظری

به گزارش صافی، غلامرضا منتظري، نايب رييس کميسيون فرهنگي در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» درباره آخرين وضعيت طرح «صيانت از حقوق کاربران فضاي مجازي» در مجلس گفت: اين طرح پيش نويس است، قانون نيست. بنده هم نسبت به اين طرح نقد دارم اما پيش نويس بايد بررسي شود تا اشکالاتش برطرف شود. بنابراين تاکنون در اين زمينه چيزي به نام قانون تصويب نشده است اما برررسي پيش نويس و طرح توسط کميسيون ويژه بايد شروع شود.

او افزود: بنابراين يقينا اگر اين بررسي به پايان مي رسد مفاد زيادي از طرح را خواهيم ديد که تغيير کرده است. در واقع موافق و مخالف اين طرح، زماني معنا دارد که کار اين طرح تمام شده باشد اما وقتي در حال حاضر اين طرح در حال بررسي است نمي توان موافق يا مخالف بود.

نايب رييس کميسيون فرهنگي مجلس اظهار کرد: بنده موافق بررسي اين طرح توسط کميسيون ويژه هستم. من نسبت به محتوا، حرف دارم اما به ضرورت آن باور داريم که مديريت و نظارتي بر فضاي مجازي بايد وجود داشته باشد و اين آسيب ها براي مردم عزيزمان اتفاق نيفتد. انشالله مجلس با توجه به تصميم هيئت رئيسه، جلسه کميسيون ويژه تشکيل مي شود و کار بررسي طرح را شروع مي کنند.

نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس اشاره کرد: در نتيجه فرصت خوبي است که منتقدين، متخصصين، افراد مجرب در حوزه کسب و کار و تجارت الکترونيک اظهارنظر کنند و از همه اينها دعوت مي شود تا در تکميل اين طرح، گام هاي شايسته تري بردارند.

او در واکنش به مخالفت يک ميليون نفر از ايرانيان در فضاي مجازي، تصريح کرد: بحث اصلي اين است که آيا ما قانون مي خواهيم يا نمي خواهيم؟ اين سوال کليدي است. اکثر کشورهاي جهان در حوزه فضاي مجازي، قانون دارند و نمي توان آن را انکار کرد. الان يمن که يک کشور جنگ زده است و هزاران مشکل دارد فضاي مجازي اش داراي قانون است.

منتظري ادامه داد: اما اگر دوستاني که مخالف اين طرح هستند مطلبي يا نقدي دارند بيان کنند اما اينکه بگويند ما قانون نمي خواهيم بحث ديگري است. اما اگر پذيرفتيم که قانون مي خواهيم نقدمان را مطرح کنيم و بگوييم فلان بند و مفاد اين طرح درست است يا درست نيست و چرا. اگر پيشنهادي براي بهتر شدن طرح دارند مطرح کنند. اگر ابهاماتي هم اين طرح دارد هم بيان کنند.

اين نماينده مجلس اضافه کرد: مثلا گفته مي شد اگر اين طرح به قانون تبديل شود موجب فيلتر شدن مي شود در حالي که چنين چيزي در طرح نيست. در اين طرح به صراحت گفته شده که امکان دسترسي آسان براي افراد فراهم شود.

نماينده مردم گرگان در مجلس بيان کرد: در واقع اين طرح به فرد اجازه مي دهد که به آن اطلاعات تخصصي و مورد نياز خودش دست پيدا کند. بنابراين پيشنهاد مي کنم اگر درباره نکات اصلي اين طرح، دوستان مخالف نظري دارند بگويند طبيعي است که زيبايي اين مصوبه مجلس به اين موضوع است که زمينه را فراهم کرده تا افراد، آزادانه نقطه نظراتشان را براي اصلاح، تکميل و رفع نواقص مطرح کنند. ما به همه ديدگاه هاي مخالف، موافق احتران مي گذاريم و همه بايد کمک کنيم که يک قانون کامل و باکيفيت شکل بگيرد.

او عنوان کرد: اميدواريم با رعايت انصاف و عدالت و نگاه عالمانه، دوستان طرح را بخوانند و اگر نقدي دارند به کميسيون فرهنگي ارسال کنند. اگر کسي علاقه مند است به صورت حضوري، مباحث را طرح کند يقينا دوستان کميسيون مشترک استقبال خواهند کرد.

منتظري جمع بندي کرد: در واقع اين طرح در اختيار کميسيون مشترک است. يقينا اين کميسيون، سخنگويي مشخص مي کنند تا به سوالات پاسخ دهد. بنا است که مصوبات کميسيون مشترک رسانه اي شود تا مردم دغدغه نداشته باشند چراکه مجلس، خانه ملت است و نمايندگان، منتخب مردم هستند. يقينا براي مردم و نظراتشان ارزش قائل هستند. ابتدا بايد اجازه داد کميسيون مشترک شکل بگيرد و سخنگوي آن مشخص شود تا مطالب را بهتر منتقل کنند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت