0:02 1403/04/02

خبر تازه رئيس دفتر رئيس جمهور از واردات واکسن کرونا

صافی نیوز / غلامحسين اسماعيلي رئيس دفتر رئيس جمهوري امروز از واردات حدود ۱۰۰ ميليون واکسن تا پايان آبان امسال خبر داد و گفت: واکسيناسيون گسترده و مهار اپيدمي کرونا اولويت مهم دولت سيزدهم است.
غلامحسین اسماعيلی

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، اسماعيلي امروز در يازدهمين اجلاس شوراي عالي نظام پرستاري در باغ موزه دفاع مقدس، افزود: از ابتداي فعاليت دولت جديد و فقط از ابتداي شهريور تاکنون حدود ۳۰ ميليون واکسن کرونا وارد شده و تا پايان شهريور و فقط در همين ماه ۴۰ ميليون واکسن کرونا وارد کشور مي شود.

او ادامه داد: دولت سيزدهم به مسئله کرونا توجه ويژه و براي مديريت آن برنامه و راهکار دارد. مهمترين اقدام براي مهار اين بيماري واکسيناسيون گسترده است. همه تلاش در دولت اين است که در مهر و آبان از طريق واردات و توليد داخل، ميزان واکسن تامين شده در کشور را به ۱۰۰ ميليون دز برسانيم.

اسماعيلي گفت: واکسيناسيون کرونا در کشور از ابتداي اسفند ۹۹ شروع شد. اکنون در شهريور ۱۴۰۰ هستيم، هفت ماه از اين زمان گذشته است و فقط يک ماه و در واقع يک هفتم اين زمان در دولت سيزدهم بوده است. عملکرد دولت جديد در همين مدت کوتاه نسبت به دولت گذشته قابل مقايسه نيست.

رئيس دفتر رئيس جمهوري با اشاره به اولين سفر دکتر ابراهيم رئيسي، رئيس جمهوري به خوزستان افزود: آقاي رئيسي در اولين سفر خود به خوزستان در بيمارستان رازي اين شهر حاضر شد. اين اقدام بيانگر اهميت و رويکرد دولت جديد به حل مساله کروناست.

اسماعيلي در ديدار با اعضاي شوراي عالي نظام پرستاري گفت: نقش جامعه پرستاري در سلامت مردم و نجات جان انسانها بي بديل است. تجربه شخصي من نيز مويد اهميت نقش پرستاران در نجات جان انسانهاست. به همين علت از هر تلاشي براي حمايت از جامعه پرستاري در دولت و هماهنگي با دستگاه‌هاي مختلف براي حل مشکلات اين گروه دريغ نمي کنيم.

وي افزود: عده اي مي گويند کرونا باعث شد جامعه پرستاري مورد توجه قرار گيرند اما تلاش پرستاران از گذشته نيز وجود داشته است، کرونا براي همه و به خصوص پرستاران مصائب زيادي داشت اما اين مصائب اين خاصيت را داشت که اهميت و نقش پرستاران براي مردم روشن تر شود. اکنون توجه به پرستاران بيشتر شده اما اين توجه بايد استمرار داشته باشد تا مشکلات قديمي اين قشر زحمتکش حل شود.

رئيس دفتر رئيس جمهوري ادامه داد: يکي از اقدامات مهمي که در دستور کار دولت است، تزريق دز سوم واکسن براي پرستاران و تامين و تزريق واکسن به خانواده کادر پرستاري است و براي آحاد مردم نيز به جد به دنبال اين هستيم که تا چند ماه آينده حداقل ۷۰ درصد جامعه عليه کرونا واکسينه شوند.

او گفت: در مورد مطالبات پرستاران مثل استخدام ها و افزايش حقوق نيز با وجود محدوديت هاي دولت، بنده موضوع را از طريق وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامي پيگيري مي کنم و تا جايي که مقدور است، براي انجام اين خواسته ها اقدام مي کنيم.

اسماعيلي ادامه داد: سياست دولت اين است که به جاي اينکه از اقشار مختلف بخواهيم به دولت بيايند، مسئولان دولت به ديدار مردم و گروه هاي مختلف بروند. اميدوارم شرايط کرونا اجازه دهد تا بتوانيم بيشتر در بين مردم و اقشار مختلف باشيم و از نزديک براي حل مشکلات آنها اقدام کنيم.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت