9:15 1403/04/06

مهلت سه ماهه وزير کار به مديران وزارتخانه اش برای کاهش حجم فساد

صافی نیوز / وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: خداوند را شاکرم که در تمام سال هاي بعد از انقلاب و به ويژه سال هاي اخير اين سازمان جزو سازمان هاي پويا بوده است. نسبت به دولت يازدهم و دوازدهم منتقد بوديم، اما اين وزارتخانه خوب کار کرده و در سازمان تامين اجتماعي نيز به ويژه در دو سال اخير کارهاي خوبي انجام شده است.
حجت الله عبدالملکی

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، حجت عبدالملکي در مراسم توديع و معارفه مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينکه اينجا وزارت مردم است زيرا بيشترين سطح تماس را با حوره هاي معيشتي و رفاهي مردم دارد گفت: بيش از ۵۰ درصد اتفافات در اين راستا در تامين اجتماعي مي افتد. به تامين اجتماعي عرق دارم زيرا اولين ورود پدرم به دولت از همين سازمان بود و اينجا را خانه خودمان مي دانيم.

وي افزود: خداوند را شاکرم که در تمام سال هاي بعد از انقلاب و به ويژه سال هاي اخير اين سازمان جزو سازمان هاي پويا بوده است. نسبت به دولت يازدهم و دوازدهم منتقد بوديم اما اين وزارتخانه خوب کار کرده و در سازمان تامين اجتماعي نيز به ويژه در دو سال اخير کارهاي خوبي انجام شده است.

وزير رفاه با بيان اينکه بايد از همکاران اين سازمان و به ويژه دکتر سالاري قدرداني کنم گفت: ايشان تا لحظه هاي آخر مشغول حل مسائل چالشي بود. البته همه معاونان اين وزارتخانه اينگونه هستند. اميد است دکتر سالاري هرکجا هست با همين روحيه و قدرت کارهايي را انجام دهند. هرچند راه‌هاي بسياري بايد رفت.

وي تاکيد کرد: مجموعه صندوقهاي بازنشستگي حق الناس هستند و بايد با اين نگاه مديريت کنيم. ما امانتدار مردم هستيم. با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز رضايتمندي مردم در سطح بالايي حاصل نشده است. انتظار داريم حرکت با قدرت به سمت ارتقاي ديجيتالي و کارآمد سازي اقتصادي محقق شود. شستا بايد پرقدرت تر از قبل اداره شود.

عبدالملکي با بيان اينکه قائل به سلسله مراتب هستيم اظهار کرد: شستا زيرمجوعه تامين اجتماعي است و اين سنتي که شايد خيلي سال برقرار و شايد ۱۵ سال است که اينگونه و شستا با وزير کار مي‌کند که سنت غلطي است و اگر وزير کاري داشته باشد از مسير مديرعامل تامين اجتماعي بايد پيگيري کند. نه فقط تامين اجتماعي بلکه در مجموعه هاي ديگر هم بايد اينگونه باشد.

وزيررفاه با اشاره به اينکه ثروت زيادي در صندوق ها نهفته است و انتظار داريم با روش هاي مديريتي کارامد و نوين به رشد آنها کمک کنيم گفت: اينها امانت هستند. در اين مدت کوتاه ديده‌ام که خدماتي از سوي اين شرکت ها به ستاد وزارتخانه مي شود که اين کار ممنوع است. اينکه امکاناتي از سوي سازمان ها و شرکت هاي زيرمجموعه براي سازمان مرکزي وزارتخانه هزينه شود، ممنوع است.

وي ادامه داد: انتظار تحول مديريتي بنيادين در اين شرکت ها را از آقاي موسوي داريم و همچنين بايد انتصابات در چارچوب و الگوهاي تعريف شده به درستي انجام شود. بايد پنج معيار اصلي را مورد توجه قرار دهيم. نخست انقلابي بودن است. دومين شاخص ناکارآمدي است؛ نبايد از افراد ناکارامد استفاده کنيم. سوم دست پاک بودن است. شاخص چهارم فسادستيزي است. شاخص پنجم هم مردمي بودن است. 

عبدالملکي با بيان اينکه فسادستيزي يعني بستن روزنه هاي فساد و مقررات‌زدايي را در اولين جلسه‌ در وزارتخانه از مديران خواستم گفت: ارزيابي مي‌کنيم و حجم فساد بايد سه ماه ديگرکمتر شده باشد. بايد به تفويض اختيار و تمرکززدايي توجه کنيم. 

وزير رفاه در ادامه ميرهاشم موسوي، مديرعامل جديد سازمان تامين اجتماعي را نيز معرفي کرد و گفت: معتقدم اين انتصاب، يک انتصاب بسيار کم نظير و نادر است که در اين وزارتخانه اتفاق مي‌افتد. موسوي از ۱۲ سال قبل و از آن زمان که وزارت رفاه ادغام نشده بود پست هاي مديريتي داشت در واحدهاي ستادي مديرکل بود و در صندوق عشايري حضور داشت و بعد از ادغام وزارتخانه نيز پست هاي مديريتي داشت و از همين خانواده و جريان است و هر کجا بوده رفاه در دستور کار و برنامه هايش بوده و يکي از دو سه دانشمند برتر در حوزه رفاه و تامين اجتماعي است و اين براي ما مهم است.

وي افزود: دکتر موسوي فردي است که انديشه و نظريه دارد و براي ما مهم است که اين انديشه مبتني بر تفکر اصيل اسلامي و انقلابي است. ايشان يک جوان داناي انقلابي و از مصاديق بارز اين تعيير رهبري است. دکتر موسوي از امروز کارش را شروع مي‌کند. تا فرايند صدور حکم مديرعامل قطعي صادر شود. با اعضاي هيئت امنا صحبت کرديم و تاييد کردند و در اولين جلسه هيئت امنا حکمشان امضاء مي شود. خواهيم ديد که منشاء تحولات بزرگي خواهد بود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت