10:50 1403/04/05

هشدار در خصوص طلاق‌های صوری زنان برای دريافت مستمری بازنشستگی والدين

صافی نیوز / معاون اسبق امور زنان و خانواده رئيس جمهوري با اشاره به انجام طلاق‌هاي صوري در کشور براي گرفتن حقوق بازنشستگي پدران و مادر، گفت: طلاق هاي صوري در کشور انجام مي گيرد و اموال دولتي را مي‌بلعد و هيچ کسي حواسش نيست. در برخي استانها خانواده ها براي بدست آوردن پولي، به صورت صوري طلاق مي گيرند تا حقوق بازنشستگي پدر يا مادر خود را بگيرند و سپس مجددا بر سر زندگي مشترک خود باز مي‌گردند.
قوه قضائیه - دادگاه

به گزارش صافی، زهرا سجادي در نشستي با متخصصين اصولگرا در حوزه زنان و خانواده که در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، با اشاره به افزايش آمار طلاق و لزوم توجه به طلاق‌هاي صوري انجام شده، اظهار کرد: اين طلاق‌هاي صوري بار سنگين مالي و ضربه‌اي به دولت وارد و هيچ کسي نيست که بر آن نظارت کند که آيا اينها که جدا شده‌اند بر سر زندگي اند يا واقعا جدا شده‌اند؟.

وي ادامه داد: جالب است در مدارس هم، مادران بچه‌ها و اولياء به هم طلاق صوري را توصيه مي‌کنند که اين کار را کرديم خيلي هم خوب بود و به هم اين طلاق‌هاي صوري را ياد مي‌دهند. اين امر بررسي جدي مي‌طلبد. به هر حال ناجوان مردانه و موريانه وار اموال دولت را مي‌بلعند و اينکه اين لقمه هاي شبهه دار چه مي کند با خانوادها؟ خودش يک مساله است.

معاون اسبق امور زنان و خانواده رئيس جمهوري در بخش ديگر سخنان خود، با اشاره به لزوم توجه به ستاد ملي زن و خانواده، گفت: يکي از کارهاي بزرگتري که ظرفيت آن در مرکز امور زنان و خانواده وجود دارد و بايد به روز شود، ستاد ملي زن و خانواده است. اگر اين ستاد ملي زن و حانواده با قوت سر کار باشد و چالشها را با حضور رييس جمهوري و هشت وزير بررسي کند، مي‌تواند خيلي قوت گيرد و سياست هاي تصويب شده اش را مي‌توان به دانشگاه ها و حوزه‌ها و ان جي اوها سپرد. ستاد ملي زن و خانواده ظرفيت بزرگي است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت