8:58 1403/04/05
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

خط کشتیرانی لاینر بین سه بندر هند با چابهار راه اندازی شد

صافی – مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: خط کشتیرانی لاینر بین بنادر بمبئی- موندرا – کاندلا به چابهار امروز/یکشنبه/ با ورود نخستین کشتی به بندر شهید بهشتی راه اندازی شد.
no-photos

بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگاریی با اشاره به اولین محموله و شروع این خط کشتیرانی اظهار داشت: این کشتی کانتینری سه هزار و ۷۰۰ TEU (کانتینر) کالا بهمراه دارد که در بندر شهید بهشتی چابهار تخلیه می شود.

وی بیان کرد: بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن را دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در یک سال گذشته پس از افتتاح بندر شهید بهشتی تخلیه و بارگیری کانتینر رشد قابل توجهی داشته به طوریکه از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بندر شهید بهشتی از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۸۰ درصدی برخوردار است.

آقایی تصریح کرد: در مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در مدت ۱۰ ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در مدت مشابه از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۵ درصد رشد و صادرات و ترانشیپ کالاهای غیر نفتی نیز رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ساخت جاده های دو بانده و ساخت آزاد راه از بندر چابهار به کرمان، مشهد و هرمزگان، تکمیل راه آهن چابهار – سرخس، ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی و جایگاههای سوخت را از عوامل مهم برای توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان و تسهیل در حمل و نقل کالا عنوان کرد.

وی ادامه داد: همان گونه که سازمان بنادر و دریانوردی بیش از یک میلیارد دلار برای زیرساخت های بندری و تامین تجهیزات پیشرفته حمل و نقل کالا هزینه کرده، انتظار می رود سایر ادارات نیز زیرساخت های حمل و نقل را آماده تا شاهد رونق ترانزیت کالا در چابهار باشیم.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت