3:47 1403/04/08

باقی ماندن حداقل یک علامت طولانی مدت در ۳۷ درصد از بیماران کرونا

صافی نیوز / نتایج تحقیق گسترده‌ای که توسط دانشگاه آکسفورد و موسسه ملی سلامت آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد در ۳۷ درصد از بیماران مبتلا به کرونا سه یا شش ماه بعد از ابتلا به ویروس، حداقل یک علامت طولانی مدت مشاهده شده است
کرونا

به گزارش صافی به نقل از صدا و سیما، به گفته دانشگاه آکسفورد، پس از بررسی علائم در بیش از ۲۷۰ هزار نفر از افراد بهبود یافته از کرونا، شایع‌ترین علائم شامل مشکلات تنفسی، خستگی، درد و اضطراب بوده است.

بر اساس این پژوهش، این علائم میان افرادی که پیش از این به علت ویروس کرونا بستری شده بودند و همچنین در زنان بیشتر از مردان بوده است. این تحقیق در خصوص علائم طولانی مدت کرونا، شدت آن‌ها و اینکه تا چه مدت باقی خواهند ماند اطلاعات بیشتری ارائه نداده است.

با این حال، افراد مسن و مردان بیشتر مشکلات تنفسی و مشکلات شناختی داشتند، در حالی که جوانان و زنان بیشتر دچار سردرد، علائم شکمی و اضطراب یا افسردگی بودند.

پل هریسون استاد دانشگاه آکسفورد در این رابطه گفته است: «ما بایستی مکانیسیم‌هایی که بر اساس آن، ویروس تأثیرات متفاوتی بر افراد بهبود یافته از بیماری می‌گذارد را شناسایی کنیم. این اطلاعات برای جلوگیری از پیامد‌های طولانی مدت کرونا یا درمان آن‌ها ضروری خواهد بود.»

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت