14:25 1403/04/06
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات دارو تمام شده است

صافی نیوز / عضو کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات داروی کامل، مواد اولیه و تجهیزات در نیمه ابتدایی امسال به پایان رسیده است.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور و مجلس بر حفظ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین دارو اصرار دارند، گفت: متأسفانه این ارز اختصاص یافته برای واردات داروی کامل، مواد اولیه و تجهیزات در نیمه ابتدایی امسال به پایان رسیده است.

وی افزود: مبلغ حدوداً ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری با بهای ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای واردات حوزه دارو مقدار کمی است و در حال حاضر، از طرفی موضوع بررسی بودجه و از طرف دیگر مشکلات مردم برای تأمین دارو مطرح است. اکنون که سهمیه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تمام شده، از اینکه آیا سهمیه‌ای با این ارز در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، اطلاعی ندارم.

سامه‌یح نجف‌آبادی یادآور شد: در صورت تخصیص نیافتن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، باید از ارز نیمایی برای واردات استفاده کرد. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره جلساتی هم داشته و شهریاری، رئیس کمیسیون نامه‌ای به مسئولان نوشته و مخالفت خود را با نیمایی کردن ارز دارو ابراز کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از احتمال بسیار پایین صادرات دارو به خارج از کشور خبر داد و گفت: دارو‌هایی که مصرف داخلی آن‌ها زیاد است، اجازه صادرات ندارند و از طرفی، تولیدات کارخانه‌ها بسیار کم است؛ در نتیجه به نظر می‌رسد صادرات آن طور که باید، رخ ندهد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت