17:02 1403/04/04

نامگذاری ۲ بلوار در مشهد به نام‌ شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی

صافی نیوز / رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲ بلوار در مشهد به نام شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی نامگذاری شد، با مصوبه این کمیسیون بلوار صبا در مشهد به نام شهید "محمد اصلانی" و بلوار پانیذ به نام شهید "صادق دارایی" نامگذاری شده است.
محمدصادق دارایی

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حسن منصوریان روز شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد افزود: دو روحانی که در حرم مطهر رضوی بر اثر حادثه تروریستی به شهادت رسیدند از کنشگران اجتماعی حاشیه شهر بوده و در محل زندگی خود، درگیر مسایل محرومیت‌زدایی بودند.

وی با بیان اینکه بنا به مطالبه مردم مشهد باید حرکتی در راستای ماندگاری نام و یاد این دو شهید والامقام داشته باشیم، افزود: بر اساس آیین‌نامه، اولویت نامگذاری معبر به محل زندگی این شهدا اختصاص یافت تا نمایش نامشان، تداعی‌کننده خاطره و اقدامات آن‌ها در اذهان همشهریان شود.

حجت‌الاسلام منصوریان اضافه کرد: همشهریان در بولوار صبا از خدمات و اقدامات شهید اصلانی خاطره دارند و شهید دارایی در بولوار پانیذ واقع در منطقه ۶ مشهد منشا خیرات و برکات بسیاری بود، از این رو بنا به مطالبه شورای اجتماعی محله و طومار امضای ساکنان این محلات، طبق مصوبه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی بلوارهای صبا و پانیذ به نام این دو شهید حادثه تروریستی حرم رضوی نامگذاری شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تغییر نام معابر به نام این دو شهید همزمان با نصب تابلوها و کتیبه‌های معرفی اقدامات و خدمات آن‌ها انجام خواهد شد.

یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت، اما به گفته پزشکان معالج حال حجت‌الاسلام پاکدامن رضایتبخش است و به وضعیت نسبتا پایداری رسیده است.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی پنجشنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و آیین تشییع شهید دارایی نیز جمعه برگزار شد و پیکر مطهر هر دو شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت