0:21 1403/02/15

بودجه ۶۱۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ شهرداری مراغه تصویب شد

صافی نیوز / شهردار مراغه با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بودجه این شهرداری نسبت به سال گذشته گفت: بودجه ۶۱۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ به تصویب شورای اسلامی این شهر رسید.

به گزارش خبرنگار صافی؛ محمدرضا احمدی چهارشنبه شب در نشست خبری اظهار کرد: ۵۱ درصد از این بودجه در بخش عمرانی و ۴۹ درصد دیگر در بخش جاری شهرداری هزینه می شود.

وی با اشاره به بودجه ۵۶۳ میلیارد ریالی شهرداری مراغه در سالجاری ادامه داد: تا پایان بهمن امسال ۸۲ درصد از این بودجه تحقق یافته و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: میزان تحقق بودجه سالجاری شهرداری مراغه در مقایسه با سایر شهرداری های استان، قابل توجه بوده و عدم تحقق ها نیز مربوط به بخش های درآمدی بودجه و کاهش درآمدهای حاصل از مجوزهای ساخت و ساز بوده است.

احمدی گفت: سال ۹۲ بیشترین میزان ساخت و سازها با ۵۰۷ هزار مترمربع در شهر مراغه انجام شد و این در حالی است که در سالجاری این میزان به ۱۵۳ هزار مترمربع کاهش یافته و همین امر موجب کاهش درآمدهای شهرداری شده است.

وی با اشاره به طرح های عمرانی سال ۹۷ شهرداری مراغه افزود: اجرای طرح های هدایت و دفع آب های سطحی شهری و بهسازی مسیرهای داخل شهری یکی از مهمترین رویکردهای مجموعه مدیریت شهری در سال آینده است.

وی ادامه داد: ادامه پیاده روسازی در مناطق مختلف شهری، احداث سومین ساختمان آتش نشانی و تجهیز مراکز مختلف این سازمان، محوطه سازی آثار تاریخی، بهسازی حمام تاریخی خواجه نصیر به صورت مشارکتی در قالب ایجاد مجتمع تجاری، رفاهی و ایجاد موزه مردم شناسی در این مکان تاریخی از جمله طرح های سال آینده شهرداری است.

وی اضافه کرد: احداث پارک کوهستان با ۴۰ هکتار مساحت با امکانات و زیرساخت های تفریحی از جمله پیست های موتورسواری، آفرود و دوچرخه سواری کوهستان نیز از طرح های آتی شهرداری در سال ۹۷ است.

شهردار مراغه با اشاره به توزیع متوازن امکانات شهری در مناطق مختلف گفت: ایجاد و احداث زمین های ورزشی در پارک های محلات و ایجاد فرهنگسراهای جدید از جمله طرح های مصوب شهرداری است که در سال آینده اجرا می شود.

احمدی افزود: تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سهند و نیز ایجاد جایگاه سوخت و کارواش در ترمینال مرکزی شهر از جمله طرح های شهرداری در حوزه حمل و نقل شهری شهرداری در سال آتی خواهد بود.

وی با اشاره به طرح های عمرانی در بخش ترافیک شهری مراغه ادامه داد: ایجاد تقاطع غیرهمسطح در میدان گاز و میدان طلوع فجر و برخی مسیرهای پرتردد شهری از جمله طرح های مهم مدیریت شهری در سال آینده است.

شهردار مراغه با اشاره به طرح های انجام شده در سالجاری نیز گفت: تاکنون طرح های مختلف عمرانی در زمینه بهسازی معابر، پیاده روسازی، نوسازی جداول در معابر عمومی، توسعه شبکه آب خام مورد نیاز فضاهای سبز شهری و نوسازی ناوگان خدمات شهری و آتش نشانی انجام شده است.

وی با اشاره به طرح استقبال از بهار شهرداری مراغه افزود: هم اکنون طرح های مختلف در قالب زیباسازی، اجرای فرش های گل، گلکاری و نهال کاری در معابر، میادین و پارک های شهری و نیز نورپردازی ونصب المان های نوری در مبادی ورودی شهر انجام شده است.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرای عمران شهری مراغه اضافه کرد: هم اکنون طرح پیاده رو سازی خیابان شهید بهشتی با ۳۰ درصد در حال اجرا بوده و طرح احداث پارک دوم بانوان نیز با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه بهره برداری قرار دارد.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}