جلسه پایانی «کارگاه تاریخ بیهقی» برگزار شد

صافی نیوز / دوره ی کارگاهی تاریخ بیهقی بعد از یک سال در شهرستان الیگودرز به اتمام رسید.
4445

به گزارش صافی، آخرین جلسه‌ی کارگاهی تاریخ بیهقی، روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ در مؤسسه علمی آموزشی همشاگردی برگزار و با پایان مجلد دهم، آخرین مجلد باقی مانده از این کتاب، به پایان رسید.

کارگاه بازخوانی و شرح و تفسیر تاریخ بیهقی روز دوم مرداد سال ۱۴۰۲ با تدریس میثم محتشم ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا و حضور علاقمندان آغاز به کار کرد.

در این دوره‌ی کارگاهی که مدت یک سال و بیست و سه روز به درازا کشید، تمام مجلدات تاریخ بیهقی، مورد بازخوانی و شرح و تفسیر قرار گرفتند.

میثم محتشم، مدرس این دوره در این خصوص گفت: تاریخ بیهقی، یکی از ارزشمندترین آثار ادبی_تاریخی جهان است که آن را به عنوان تالی شاهنامه می‌شناسند.

وی گفت: متاسفانه بخش‌های عمده‌ای از این اثر فاخر، در کشاکش روزگار به دلیل حسادت بدخواهان، از میان رفته و در سراسر جهان، بیهقی پژوهان و دوستداران او امیدوارند روزی از لابلای کتابخانه‌های سوخته، مدفون و فراموش شده و یا از لابلای گرد و غبار تاریخ، مابقی این اثر بزرگ ادبی، کشف و غصه‌ی ناقص ماندن این کتاب، برطرف گردد.

محتشم گفت: موضوع بخش‌های موجود این کتاب، حکومت سلطان مسعود غزنوی و بخش ابتدایی باب خوارزم است که مجموعاً شامل پنج مجلد و باب اول از مجلد دهم می‌شود و متأسفانه مابقی آن از میان رفته است.

وی به لزوم بازخوانی مکرر این کتاب و سایر کتب ادبی توسط ادیبان و شاعران اشاره کرد و افزود: مهجور ماندن آثار فاخر ادبی، یکی از عمده دلایل رکود سطح کیفی تولیدات ادبی در دوران ماست که نیاز است با برنامه‌ریزی صحیح توسط سیاست‌گذاران آموزشی کشور، این نقص در کتابهای درسی مدارس جبران گردد.

لازم به ذکر است کارگاه تاریخ بیهقی به همت موسسه علمی آموزشی همشاگردی و موسسه فرهنگی هنری سایه‌باران ارغوان برگزار گردیده و به زودی گواهینامه رسمی این دوره کارگاهی، به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

علی سلیمانی
علی سلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت