بررسی خلأهای جامعه پزشکی

صافی نیوز / ۶۰ هزار تحصیل کرده مقطع دکتری عمومی و دستیار پزشکی در بیمارستان های کشور مشغول طبابت هستند.
پرستار - بیمارستان

به گزارش صافی، طبق آخرین گزارش سازمان نظام پزشکی کشور هم‌اکنون ۱۶۰ هزار پزشک در مراکز بهداشتی و  درمانی مشغول فعالیت هستند که از مجموع این آمار و  ارقام حدود ۱۰۰ هزار پزشک عمومی ، ۶۰ هزار پزشک متخصص و ۷۰ هزار پزشک خانم در ایران طبابت می‌کنند.

متاسفانه در سالهای اخیر شاهد کمبود دکتر معالج در بسیاری از بیمارستان های مناطق شهرستانی و حتی کلانشهرها هستیم که بر اساس اعلام وزارت بهداشت در رشته های تحصیلی پزشکی بیهوشی، طبابت اورژانس و پزشک اطفال با بیشترین کمبود مواجه هستیم.

از طرفی با بررسی چالش های مهم جامعه پزشکی و  گریزی به گزارشات رئیس سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر خروج رسمی ۱۰ هزار پزشک  بین سالهای ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ از ایران به آكادمی های علمی در کشورهای اروپایی و آمریکایی در نتیجه امروزه با پدیده کاهش سرانه پزشک خانواده در مقایسه با استاندارد بین المللی روبرو هستیم به طوری که در سطح جهان به ازای هر ۱۰ هزار نفر حداقل ۳۰ دکتر متخصص و عمومی وجود دارد در مقابل این نصاب برای ایران ۱۳ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت میباشد.

با توجه به این دغدغه ملی حوزه بهداشت و درمان نیازمند اتخاذ تصمیمات بلندمدت و برنامه ریزی های اصولی همانند افزایش ظرفیت پذیرش رشته های دانشگاهی پزشکی و درمانی در مناطق مختلف کشور هستیم.

انتهای پیام/

مهدی سلیمان زاده آقجه
مهدی سلیمان زاده آقجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت