توزیع بسته های حمایتی بین مددجویان بهزیستی مراغه آغاز شد

صافی - رئیس اداره بهزیستی مراغه از آغاز توزیع بسته های حمایتی بین مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد همزمان با دهه فجر خبر داد.

شهین صادقی روز شنبه با حضور در منزل معلولان تحت پوشش این نهاد افزود: هریک از این بسته های حمایتی ۲۰۰ هزار تومان ارزش داشته و شامل برنج، روغن، ماکارونی، لپه، عدس و رب است.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ بسته حمایتی در مجموع به ارزش ۴۰ میلیون تومان برای توزیع در بین مددجویان بهزیستی مراغه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این نهاد حمایتی بدون مشارکت و همراهی مردم هرگز نمی تواند در اجرای طرح های محرومیت زدایی گام های موثری بردارد بنابراین برای رفع محرومیت به همکاری مردم نیاز داریم.

صادقی همچنین در بازدید از موسسه بهارستان امید مراغه که در زمینه اقامتی، بهبود، درمان و بازتوانی معتادان فعالیت می کند، افزود: این موسسه ۱۷ بهمن ماه امسال با حضور مسئولان به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان به همراه آموزش ، اشتغال و ساماندهی آنان باید از مهمترین برنامه های موسسه های ترک اعتیاد باشد.

وی افزود: بازتوانی معتادان در این مراکز باید بر اساس اصول علمی صورت گرفته تا بازگرداندن آنها به جامعه امکان پذیر می شود.

وی ادامه داد: همزمان با دهه مبارک فجر و در روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه، ۲ مرکز توانبخشی و ۵ مرکز مشاوره ای تحت نظر بهزیستی خدمات رایگان ارائه خواهند کرد.
بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: وظیفه مسئولان کمک به حل مشکلات جامعه معلولان و افراد نیازمند است و در این راستا باید با برقراری ارتباط عاطفی و ایجاد روحیه نشاط در جمع خانواده های تحت پوشش بهزیستی از آنان حمایت کرد.

حکیمه انتظاری با قدردانی از زحمات مدیر و کارکنان اداره بهزیستی مراغه در رسیدگی به مشکلات خانواده های تحت پوشش در روستاها گفت: این بازدیدها به منظور آشنایی بیشتر با مشکلات نیازمندان و بررسی و رفع مشکلات صورت می گیرد.

وی افزود: خدمت به افراد نیازمند و در انتظار کمک بسیار لذت بخش بوده و مجموعه بخشداری همواره برای حمایت از خانواده های نیازمند در کنار نهادهای حمایتی شهرستان خواهد بود.