16:06 1403/02/14

امام جمعه مراغه: کتاب قرآن هدایتگر جامعه بشری و شفاعت کننده روز قیامت است

کتاب قرآن هدایتگر جامعه بشری به سوی کمال و رستگاری است و در روز قیامت یکی از شفاعت کنندگان به شمار می رود .

به گزارش صافی؛ امام جمعه مراغه در محفل انس با قرآن که در جوار امامزاده سید محمد(ع) برگزار شد گفت : قرآن مجید مهم ترین معجزه پیامبر اسلام و بهترین دلیل نبوت آن حضرت است که مختص یک زمان نیست بلکه جاویدان و همیشگی است .

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی پورمحمدی افزود: قرآن نسخه شفا بخش بشریت است به شرطی که آنگونه که پیامبر و اهل بیت علیهم السلام گفته اند خوانده شود و به آن عمل شود.

وی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی تکنولوژی در خدمت دین قرار گرفته است و جوانان به راحتی می توانند به معارف قرآن دست بیابند که باید قدردان چنین نعمت هایی شد.

وی با اشاره به روایتی از امام زین العابدین علیه السلام گفت : حضرت زین العابدین (ع) در روایتی با اشاره به اهمیت قران مجید فرمودند : اگر همه مردمی که ما بین مشرق و مغرب هستند بمیرند من از تنهایی هراس نکنم بعد از آن که قرآن با من باشد.

امام جمعه مراغه ادامه داد : مردم بخصوص جوانان  باید با کلام الهی مأنوس باشند و از معارف والای این معجزه الهی استفاده کنند و به آن عمل کنند.

وی اضافه کرد : با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توان در برابر تهیدیدات و معضلات اجتماعی ایستاد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که یکی از شفاعت کنندگان قیامت قرآن است گفت : قرآن در قیامت عده ای را شفاعت خواهد کرد و آن ها را راهی بهشت خواهد کرد.

وی افزود : بر اساس تأکیدات رهبر انقلاب باید جلسات قرآنی و محافل انس با این کتاب الهی رونق پیداکرده و جوانان در عمق و معانی آیات آن تفکر کرده و از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته وقاریان قرآن نیز با قرائت زیبای آیات این کتاب آسمانی موجب ترویج فرهنگ قرآنی می شوند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}