۳.۵ میلیارد تومان برای توسعه فرهنگ قرآنی در مراغه تخصیص یافت

صافی - نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرهنگ قرآنی در مراغه خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اختیارات نمایندگی مجلس در اختیار امام جمعه این شهرستان قرار گرفته است.

علی جلیلی شامگاه یکشنبه در نشست خبری مشترک نماینده و فرماندار مراغه با رسانه های این شهرستان افزود: این میزان اعتبار از مجموع پنج میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه به رفع معضلات اجتماعی از جمله طلاق با تکیه بر فرهنگ قرآنی، این بودجه در راستای توسعه و اجرای طرح های قرآنی تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای طرح های قرآنی در اختیار امام جمعه عجب شیر قرار داده می شود.

وی با اشاره به وضعیت طرح آزادراه مراغه هشترود گفت: هم اکنون با رایزنی های انجام شده آخرین خط اجرایی این طرح با مشارکت بانک سپه به پایان رسیده و این طرح از روند مناسبی برخوردار است.

وی افزود: برای احیای شهری چون مراغه به قامت تاریخ باید هم نوایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شهر ایجاد شود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه کیفی مراکز آموزش عالی مراغه، مجوز لازم برای توسعه رشته های دانشگاهی در دانشگاه مراغه و دانشکده علوم پزشکی اخذ شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ایجاد دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان نهایی شده و با توسعه مراکز دانشگاهی ابزار مناسبی برای توسعه منطقه فراهم خواهد شد.
وی از تخصیص و مکان یابی زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به مسائل طرح شده در رسانه ها در زمینه کارخانه کاوه سودا افزود: در کنار توجه به مسائل زیست محیطی، باید پاسخگوی نسل آینده نیز باشیم و در این راستا باید از پتانسیل مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی استفاده شود.

فرماندار مراغه نیز با تاکید بر لزوم صیانت از محیط زیست گفت: با بهره گیری از فناوری های جدید می توان آلاینده های صنعتی را کاهش داد.

حمید شکری افزود: کارخانه ‘کاوه سودا’ نعمت بزرگی برای صنعت شهرستان است، لیکن نباید در زمینه مسائل زیست محیطی احساسی برخورد شود و در این راستا دستگاه های نظارتی نقش مهمی در این راستا ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکلات فرودگاه سهند مراغه افزود: با رایزنی های انجام شده شرکت هواپیمایی ایران ایر موافقت خود را با تخصیص یک فروند هواپیمای مسافری ‘ای تی آر’ موافقت کرده است.

وی اضافه کرد: در گذشته برخی شرکت های هوایی فقط برای رفع مشکلات خود و اخذ تسهیلات در این فرودگاه حضور می یافتند.