11:28 1403/03/06

لزوم توجه به تامین زیرساخت‎های انرژی در سند تدبیر توسعه استان

صافی – معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‎شرقی بر لزوم توجه به تامین زیرساخت‎های انرژی در سند تدبیر توسعه استان تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‎ها فقط محدود به مقوله حمل و نقل نشود.
no-photos

جواد رحمتی در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان که با موضوع بررسی هسته‎ها و پروژه‎های زیرساختی و زیربنایی دومین سند تدبیر توسعه استان تشکیل شده بود، اظهار کرد: نبود زیرساخت‎های انرژی در بعضی موارد مانع توسعه می‎شود.

وی با بیان اینکه اهمیت تامین انرژی کمتر از برقی کردن راه‎آهن نیست، افزود: برق، گاز و آب جزو مهمترین زیرساخت‎های ما است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند که اگر انرژی نباشد توسعه‎ای نیز اتفاق نمی‎افتد.

رحمتی خاطرنشان ساخت: کمبود برق را از سایر استان‎ها تامین می‎کنیم؛ در حال حاضر ما به برق نیاز داریم که منوط به احداث نیروگاه است و نیروگاه نیز نیاز به گاز دارد؛ در واقع اگر نتوانیم این زیرساخت‎های انرژی را تامین کنیم با محدودیت توسعه مواجه خواهیم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‎ شرقی نیز در این جلسه توضیح داد: در حال حاضر حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشور دارد.

سلطانی تصریح کرد: آذربایجان‎شرقی در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی از نظر مزایای ترانزیتی ملی و منطقه‌ای قرار گرفته؛ اما تا کنون به نحو شایسته‎ای از این ظرفیت‎ها بهره‎برداری نشده است؛ به طوری که یکی از مشکلات اساسی در بخش حمل و نقل استان عدم اتصال شبکه‎های ریلی، آزادراهی و هوایی به سایر شبکه‎های درون‎شهری، بین استانی، ملی و بین‎المللی و عدم تثبیت موقعیت استان در مدیریت زنجیره تامین ملی و منطقه‎ای است.

وی با اشاره به هسته کلیدی «توسعه زیرساخت‎های کالبدی» بخش زیربنایی و شهرسازی استان ابراز داشت: در این هسته سعی می‌شود تا با تکمیل زیرساخت‎های جاده‎ای و ریلی، ایجاد تاسیسات و خدمات لجستیکی چالش‌های پیش رو برطرف شود.

سلطانی مهم‌ترین اهداف تعریف شده برای حوزه زیربنایی و شهرسازی سند تدبیر توسعه را افزایش سهم استان در ترانزیت کالایی به اروپا و آسیای میانه، تبدیل استان به هاب کالایی منطقه شمال غرب و ایجاد و توسعه زیرساخت‎های حمل و نقل ترکیبی عنوان کرد.

وی اذعان داشت: برای دستیابی به اهداف یاد شده توسعه ارتباطات جاده‌ای و ریلی، تبدیل فرودگاه تبریز به هاب منطقه و ایجاد و توسعه تاسیسات و خدمات لجستیکی در استان را در دستور کار داریم.

اشراقی، مشاور سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎ شرقی نیز در این جلسه به توضیح فرایند تصویب، اجرا و پایش دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت