نزدیک به ۲۷ هزار عدد انواع مواد محترقه در مراغه کشف شد

صافی - فرمانده انتظامی مراغه از کشف و توقیف 26 هزار و 974 عدد انواع مواد محترقه در یکی از محلات این شهرستان خبرداد.

سرهنگ رضا اصلانی فر روز یکشنبه در گفتگویی  افزود: در راستای اجرای طرح برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه و در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش این مواد توسط فرد یا افرادی در یکی از محلات این شهرستان، شناسایی آنان در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس با شناسایی فروشنده مواد محترقه موفق به دستگیری وی در حین خرید و فروش مواد محترقه شدند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از محل فعالیت این متهم انواع مواد محترقه خطرناک به همراه سه کیلوگرم اکلیل و سرنگ، ۶ قوطی پودر نقره ای و مقادیری ابزارآلات برای ساخت مواد محترقه دستی کشف و به همراه متهم تحویل دستگاه قضائی شد.

وی با هشدار به خانواده ها در روزهای پایانی سال گفت: در ایام پایانی سال به ویژه چهارشنبه آخرسال، والدین کنترل و مراقبت بیشتری بر فرزندان و جوانان خود برای پیشگیری از بروز هرگونه حوادث ناگوار داشته باشند.

اصلانی فر با تاکید بر برخود قاطع با سودجویان و برهم زنندگان آرامش شهر افزود: به استناد ماده ۶۸ قانون مجازات اسلامی با قاچاق، خرید و فورش مواد محترقه و برهم زنندگان نظم جامعه به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر مبارزه پلیس با قاچاق کالا و سودجویان، از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه تلفنی و پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.