21:20 1403/02/22
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

هیچ یک از دستگاه‌های دیجیتالی نمی‌تواند جایگزین کتاب باشد

صافی – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: هیچ یک از دستگاه های دیجیتالی نمی تواند جایگزین کتاب باشد.
no-photos

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز شنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی آذربایجان شرقی که در کتابخانه مرکزی تبریز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در انتقال علم و فرهنگ به نسل جوان جامعه اظهار کرد: کتاب وسیله ای برای حفظ سازماندهی و انتقال ذخایر علمی و فرهنگی به نسل جوان حال و آینده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از ابزارآلات مدرن امروزی که عمدتاً به آن دیجیتالی گفته می شود نمی تواند جایگزینی برای کتاب باشد افزود: کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیانگر این است که بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است.

آل هاشم با بیان اینکه علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: همیت کتاب به قدری است که معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم نیز به شکل کتاب است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند در باب اهمیت کتاب در قرآن به قلم و آنچه که آن می نویسد قسم یاد کرده است گفت : در قرآن کریم ۲۵۵ مرتبه واژه کتاب، ۵۸۲ مرتبه واژه علم ، ۲ مرتبه واژه قلم و سه مرتبه کلمه اقراء تکرار شده است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: مطالعه ،کتابخوانی و تحصیل دانش از سفارشات موکد قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام است.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *