10:36 1403/02/14
"محمدپور" در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد هنری "میم":

تاریخ آذربایجان سرشار از افتخارات فرهنگی و هنری بسیاری است

صافی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد هنری "میم" حضور یافت.

“محمد محمدپور” در این آیین با اشاره به اینکه تاریخ آذربایجان سرشار از افتخارات فرهنگی و هنری بسیاری است، گفت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ محل پرورش استعدادها و شخصیت‌های بی‌نظیری بوده است که در تاریخ و تمدن دنیا تاثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: مقبره‌الشعرای تبریز که محل دفن بیش از چهارصد ادیب و عارف است گواهی بر نخبه‌پروری تبریز در طول تاریخ است.

وی همچنین به ربع رشیدی و برخی از افتخارات آذربایجان اشاره کرد و گفت: ‌تبریز ٢٠١٨ که در آن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شده، ظرفیتی است تا ما بتوانیم به واسطه‌ی داشته‌های فرهنگی و هنری خود جاذبه‌های فرهنگی آذربایجان را معرفی کنیم.

محمدپور در ادامه با اشاره به افتتاح آموزشگاه آزاد هنری “میم” گفت: سرمایه‌های بخش خصوصی با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند به سمت عرصه‌ی فرهنگ و هنر هدایت شود و خوشبختانه این اتفاق افتاده و در حوزه‌های مختلف هنری بخش خصوصی نیز حضور یافته است.

وی همچنین به گسترش بحث آموزش در حوزه‌ی هنر نمایش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر در هنرستانها، دانشگاهها و آموزشگاههای هنری استان آموزش تئاتر تقویت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بدون شک، ظرفیت های موجود و زیربنای قوی فرهنگ و هنر، و حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و همچنین همراهی بخش خصوصی جامعه را در رسیدن به کیفیت مطلوب فرهنگی رهنمون می‌شود.

وی به اجراهای تئاتر در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و افزایش این ارقام را نشان دهنده‌ی رونق هنر تئاتر در استان عنوان کرد و گفت: ١٥٧ عنوان تئاتر با ١٨٣٧ اجرا در سال ٩٦ و همچنین ٧٣ عنوان نمایش با ١٠٤٩ اجرا در شش ماهه‌ی نخست سالجاری چشم‌انداز خوبی را برای تئاتر استان رقم زده‌ است.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}