واکنش زود ترامپ به پیروزی قریب‌الوقوع نتانیاهو در انتخابات

صافی - در حالی که نتایج نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است، دونالد ترامپ پیروزی بنیامین نتانیاهو در این انتخابات را تبریک گفت.

به گزارش صافی نیوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در کاخ سفید پیروزی قریب‌الوقوع حزب لیکود به‌ریاست بنیامین نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

دونالد ترامپ در این خصوص اظهار داشت: «شاید کمی زود باشد اما با توجه به اینکه به‌نظر می‌رسد نتانیاهو پیروز این رقابت بوده است، من مایلم این پیروزی را به او تبریک بگویم. بنیامین نتانیاهو یک دوست و متحد فوق‌العاده است».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ضمن ابراز امیدواری در مورد پیشرفت بیشتر طرح به‌اصطلاح صلح خاورمیانه پس از انتخاب مجدد نتانیاهو به سمت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، گفت: «پیروزی نتانیاهو در انتخابات بدین معناست که ما می‌توانیم منتظر برخی اقدامات خوب در زمینه طرح صلح [خاورمیانه] باشیم. همه می‌گفتند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود و من نیز هرگز قولی در این رابطه نداده بودم. اما من فکر می‌کنم ما [برای صلح] شانس خواهیم داشت و این شانس اکنون با پیروزی نتانیاهو بیشتر خواهد شد».

آخرین نتایج اعلام‌شده از انتخابات رژیم صهیونیستی از پیروزی نزدیک حزب لیکود به‌ریاست نتانیاهو بر ائتلاف آبی و سفید به‌ریاست «بنی گانتس» حکایت دارد.

انتهای پیام/