19:03 1403/02/25

مجلس از وزیر ارتباطات شکایت می‌کند

صافی – رئیس کمیته فضای مجازی مجلس از بررسی شکایت مجلس از وزیر ارتباطات به دلیل مذاکره پنهانی با مدیران تلگرام خبر داد و گفت: در صورت تصویب این گزارش در مجلس این شکایت به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
no-photos

جمع بندی گزارش تهیه شده در خصوص پیام رسان تلگرام براساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این گزارش به درخواست بنده و ۱۰ نفر از نمایندگان تهیه شده است.

رئیس کمیته فضای مجازی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس وزیر ارتباطات باید گزارشی از مذاکرات پنهانی خود با مدیر مسئول تلگرام به کمیسیون ارائه کند و این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد تا در صورت تصویب در مجلس به قوه قضائیه ارسال شود.

طبق ماده ۲۳۴ «هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره ۲- درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(۸۹) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت