1:54 1403/02/30
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تنها راه پیروزی اسلام وحدت مسلمانان است/ ضرورت حل مشکلات مردم

صافی نیوز – تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان گفت: تنها راه پیروزی اسلام وحدت مسلمانان است.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، نماز عید سعید قربان صبح امروز دوشنبه به امامت حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی تبریز با حضور باشکوه و پرشور مردم برگزار شد.

آل هاشم در خطبه های این نماز با اشاره به اهمیت عید قربان گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و عید فداکاری، ایثار و اخلاص است و این عید را به همه مردم تبریک می گویم.

وی با تاکید بر اینکه در راه خدا انسان باید از تمام دارایی های خود بگذرد، افزود: اگر ابراهیم، خلیل الله شد چون در مقام دوستی و محبت خدا از همه چیز خود و حتی فرزند خود گذشت.

آل هاشم با اشاره به اینکه باید همواره تسلیم فرمان حق تعالی باشیم، ابراز داشت: اگر حضرت اسماعیل، ذبیح الله شد چون تسلیم فرمان الهی شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی و رفاهی در جمعه بر ضرورت حل مشکلات مردم و تلاش مسئولان امر تاکید داشت.

وی با بیان اینکه رسیدگی به فقرا و نیازمندان ضروری است، افزود: باید در این عید بزرگ مسلمانان به فکر نیازمندان باشیم.

آل هاشم با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد حملات مجدد و بی‌رحمانه به مردم مظلوم فلسطین بودیم، گفت: نمازگزاران عید قربان در فلسطین اشغالی و مسجد القصی با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور مورد هدف قرار گرفتند. در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی شماری بازداشت و ده ها نفر زخمی شدند. اینها همه جنایت هایی آشکار از صهیونیست ها است.

وی در همین خصوص گفت: یورش به مسجدالقصی و حمله به نمازگزارن عید قربان به دعوت گروه های افراطی شهرک نشین صورت گرفته بود که به هنگام برگزاری نماز این گروه ها به رقص و هتک حرمت به مسجد القصی مشغول بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان گفت: تنها راه پیروزی اسلام وحدت مسلمانان است. اگر مسلمانان متحد و یکصدا باشند دشمن شکست می خورد و ذلیل می شود.

وی در ادامه گفت: مراسم حج و برائت از مشرکان یکی از مصادیق وحدت مسلمانان است و این وحدت می تواند عاملی مهم و راهگشا برای عظمت اسلام ناب محمدی و ذلت کفار و دشمنان دین خدا باشد. 

آل هاشم با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری برای حجاج بیت الله الحرام جهت شرکت در مراسم برائت از مشرکان بسیار مهم است، اظهار داشت: برائت از مستکبران در واقع برائت از مظلوم کشی و جنگ افروزی است.

وی ادامه داد: پیام برائت از مشرکان رهبر معظم انقلاب در حج امسال بیانگر این است که وعده ها و ارزیابی های ایشان با واقعیت ها همخوانی دارد. رهبر معظم انقلاب در مورد سوریه، در حالی که بخش اعظمی از خاک این کشور اشغال شده بود اطمینان پیروزی دادند و وعده پیروزی محقق شد.

آل هاشم سپس گفت: ایشان وقتی ائتلاف سعودی به یمن حمله کرد، فرمودند پوزه این ائتلاف به خاک مالیده خواهد شد و حال بعداز ۵۲ ماه می‌بینیم همین موضوع محقق می شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تحلیلی بلند مدت و واقع بینانه از مسائل دارند که وحدت مسلمانان در این زمینه مهم و راه گشا خواهد بود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت