شهردار مراغه، توسعه فضای سبز را از اولویت های مدیریت شهری خواند

شهردار مراغه با تاکید بر لزوم توجه به منابع طبیعی و فرهنگ درختکاری در جامعه گفت: توسعه فضاهای سبز شهری، از اولویت های اصلی مدیریت شهری است. به گزارش صافی؛ محمدرضا احمدی روز سه شنبه در مراسم درختکاری افزود: شهرداری مراغه همواره در مسیر توسعه فضای سبز و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه این […]

شهردار مراغه با تاکید بر لزوم توجه به منابع طبیعی و فرهنگ درختکاری در جامعه گفت: توسعه فضاهای سبز شهری، از اولویت های اصلی مدیریت شهری است.

به گزارش صافی؛ محمدرضا احمدی روز سه شنبه در مراسم درختکاری افزود: شهرداری مراغه همواره در مسیر توسعه فضای سبز و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه این بخش حرکت می کند.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری در جهت توسعه فضای سبز اقدام به اجرای شبکه تامین آب خام فضای سبز شهری کرده که نمونه بارز آن ایجاد منبع آب در میدان دانشجو و توسعه آن برای آبرسانی به میادین الغدیر، پارک ایثار، رسالت و شهرک ولیعصر (ع) است.

وی همچنین با اشاره به احداث پارک دوم بانوان از سوی شهرداری مراغه اضافه کرد: این طرح در راستای خدمات رسانی بهینه و برخورداری متوازن شهری از امکانات و زیرساخت های تفریحی و توسعه فضای سبز اجرا می شود.

احمدی گفت: این طرح از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و در چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه نیز در این مراسم گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و تهدید منابع طبیعی و اراضی ملی و برخی تعرضات به این اراضی، صیانت از این موهبت های الهی ضروری است.

مکرمی وند افزود: بر اثر کم توجهی ها و از بین رفتن منابع طبیعی و اراضی ملی، خسارت های حوادث طبیعی از جمله سیل، آثار سوئی بر کشاورزی و زندگی مردم گذاشته و از این رو صیانت از عرصه های ملی و فضای سبز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی در راستای صیانت از عرصه های طبیعی و فضای سبز با هرگونه تخلف و تعرض به اراضی ملی و طبیعی برخورد قاطع می کند.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد نیز در سال های اخیر همکاری و مشارکت خوبی با این اداره در جهت صیانت از عرصه های طبیعی این شهرستان داشته اند.

در این مراسم چند اصله نهال با حضور مردم و مسئولان شهری مراغه به صورت نمادین غرس شد.