فرماندار مراغه:

مشارکت مردمی در اتمام طرح های نیمه تمام ضعیف است

صافی - فرماندار مراغه با انتقاد از پایین بودن و ضعف مشارکت مردمی در اتمام طرح های نیمه تمام گفت: دولت تصمیمی برای آغاز طرح جدید در کشور ندارد و برای اتمام طرح های نیمه تمام نیازمند مشارکت های مردمی هستیم که متاسفانه در این مورد مراغه ضعیف عمل کرده است.

حمید شکری روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات طرح احداث و تعریض جاده دیورزم به کهجوق افزود: طرح های نیمه تمام زیادی در شهرستان باقی مانده و اگر خودیاری مردم، خیران و برخی نهاد ها نباشد، این طرح ها همچنان به صورت نیمه تمام باقی خواهند ماند.

وی افزود: مشارکت و همراهی مردم با دهیاران و شورای اسلامی روستاها برای اجرای طرح های عمرانی و طرح هادی امری ضروری است.

وی اظهار داشت: مشارکت و همیاری مردم در کمک به دهیاران و عمران روستاها موجب رفع سریع مشکلات روستاها می شود و این مشارکت مردمی در این شهرستان با فرهنگ سازی پر رنگ تر خواهد شد.

شکری رسالت نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از تعالیم ارزشمند دین مبین اسلام و خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: خدمت به مردم فرصتی برای جلب رضایت خداوند است و مسوولان باید با تلاش و مجاهدت و مدیریت جهادی در این زمینه تلاش کنند.

فرماندار مراغه به طرح احداث و احیای جاده دیورزم به کهجوق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مشکل این جاده از سال ۹۵ مطرح است که در بازدیدها و جلسات مختلف، مقرر شد که روستاهایی که از این مسیر استفاده می کنند با مشارکت و همکاری اعتبارات مورد نیاز اتمام این طرح را تامین کنند.

شکری ادامه داد: تردد کارخانجات شن و ماسه موجود در این مسیر یکی از مهمترین دلایل تخریب این جاده است که با توجه به توافقات انجام شده این کارخانجات و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا در تامین اعتبار این پروژه مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: تعریض پل کهجوق یکی از راه حل های مناسب برای حل مشکل این جاده است که طرح آن از سوی راه و شهرسازی مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی گفت: برای شروع عملیات اجرایی این طرح ۵۰۰ میلیون تومان مشارکت کارخانجات و مردمی در نظر گرفته شده است که با تامین و جمع آوری آن، عملیات اجرایی آن ظرف دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

بخشدار مرکزی مراغه نیز در این جلسه گفت: با احداث این جاده که سه کیلومتر طول دارد روستاهای دیورزم، مغانجیق، کهجوق، قرطاول، شلیلوند، قیه بلاغی و کهلان از این مسیر استفاده خواهند کرد.

حکیمه انتظاری اضافه کرد: تعداد کل جمعیت این روستاها هفت هزار و ۸۷۵ نفر و تعداد خانوارهای آن ها ۲ هزار و ۳۷۹ خانوار است که در صورت حل مشکل چندین ساله این جاده، اهالی این روستاها می توانند به راحتی در این مسیر تردد کنند.

بخش مرکزی مراغه با ۷۴ روستا دارای ۶۸ هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با ۲۴۵ نفر عضو و ۶۶ روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.