16:52 1403/02/18

تاکید رئیس جمهور بر تشریح عوامل بروز مشکلات؛ مردم حق دارند بدانند

صافی نیوز / رئیس جمهور با بیان اینکه مردم حق دارند بدانند که چه گردنه ها و چه تکانه هایی موجب بروز چه نوع مشکلاتی شده است و دولت چه راه هایی برای خنثی سازی تحریم و گذر از محدودیت های کرونایی در نظر گرفته است، گفت: لازم است مردم بدانند اگر تحریم و جنگ اقتصادی به کشورمان تحمیل نشده بود و کرونا نیز پدید نمی آمد امروز اقتصاد کشور در چه موقعیتی قرار داشت.
هیئت دولت

به گزارش صافی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دویست و چهل و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه گزارش مقدماتی دستگاه های مختلف بویژه بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه از وضعیت اقتصادی کشور در سه ماهه اول سال جاری و پیش بینی آینده ارائه شد.

در گزارش مقدماتی دستگاههای اقتصادی کشور متغیرهای تاثیر گذار مانند تحریم و کرونا بر شاخص های گوناگون اقتصادی و تدابیر اتخاذ شده برای مقابله و مدیریت این عوامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر حساسیت و جدیت دولت تدبیر و امید بر ارائه گزارش های شفاف و دقیق از وضعیت اقتصادی کشور به مردم گفت: دولت خود را موظف می داند به مردم با شفافیت و صراحت از فعالیت خود گزارش دهد و در ۸ سال گذشته این اقدام را به طور جدی پیگیری کرده است.

روحانی با تاکید بر اجرای دقیق این ماموریت افزود: دولت در کنار تعهد به مردم، با اتکا به نگاه ملی به انتقال مسئولیت تلاش کرده است با واقع بینی نقشه کلان اقتصادی کشور را برای دولت آینده ترسیم و تشریح کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش و تدابیر دولت برای گذر از مشکلات و ساماندهی اقتصاد کشور باید با دقت ارائه و ثبت شود، اظهار داشت: مردم حق دارند بدانند که چه گردنه ها و چه تکانه هایی موجب بروز چه نوع مشکلاتی شده است و دولت چه راه هایی برای خنثی سازی تحریم و گذر از محدودیت های کرونایی در نظر گرفته است و همچنین لازم است مردم بدانند اگر تحریم و جنگ اقتصادی به کشورمان تحمیل نشده بود و کرونا نیز پدید نمی آمد امروز اقتصاد کشور در چه موقعیتی قرار داشت و حاصل این تجارب در اختیار مردم و مسوولان دولت آینده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

31 پاسخ

  1. مردم همه چیز را میدانند .
    جنابعالی را روزشمار گذاشته اند .
    دیگر لازم نیست بیش از این به فکر مردم باشید .
    عقربه های ساعت را دریاب .
    بخصوص در سکوت صدای ثانیه شمارش را .

  2. ما اگه نمیدونستیم که الان همتی رییس جمهور شده بود ؛ بزرگترین تکانه ، تو و رفقای سبز و بنفشت بودین !

  3. مردم می دانند که وادادگی شما در مقابل آمریکا و انگلیس موجب همه مصیبت های این مملکت است. بفرمایید تشریفتون رو ببرید. لطف عالی زیاد

  4. رئیس جمهور محبوب من اکنون که می روی ما خواهیم دید که آقایون چگونه مملکت داری می کنن. وقتی از چین و هند و روسیه و عراق نه بشنوند چه می کنند..خواهیم دید.

  5. شخصی با یک سطل ماست نشته بود کنار دریا و میگفت آب دریا که شور هست حالا اگر من این سطل ماست را بریزم توی دریا و دوغ درست کنم چی میشه 🙂

  6. اولاً کرونا برای همه دنیا بوده نه فقط ایران،‌ ثانیاً تحریم ها را هم قرار بود جنابعالی بالمره بردارید اگر چنین نشد به علت ساده اندیشی خود شما و تیم مذاکره کننده و اعتماد به امضای جان کری بوده که باعث برگشت تحریم ها شد… رئیس جمهور نباید در فضای تخیلی سیر کند اگر اینطور باشد که هر شخصی می تواند رئیس جمهور شود و بگوید اگر فلان چیز نبود و بهمان چیز بود اوضاع کشور عالی می شد! این همه امکانات و دفتر و دستک و مشاور در اختیار شما بوده تا بتوانید اوضاع را درست پیش بینی کنید و برای شرایط مختلف سناریوهای مختلف داشته باشید. لذا لطفا با این سخنرانی های دم آخری بیش از این خود را سبک نکنید.

  7. سلام علیکم. لطفاً و خواهشا دادستان محترم و مرکز پژوهش های مجلس و بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و رسانه های خبری بررسی نمایند در طول هشت سال گذشته آقای رئیس جمهور و اعضای دولت چندبار این حق دانستن را برای مردم ايران قائل بودند تا به آنان گزارش نمایند وضعیت موجود چیستو چه تکانه هایی عامل آن هستند. اینکه اگر این نبود و اگر آن نبودو همه چیز باب میل بود که نیاز به تدبیر و مدیریت نداشت. اساسا مدیریت محل تداخل و بعضا تزاحم اراده هاست و مهم تر اینکه جنابعالی برای انتخابات دور دوم دولت خودت همه شعارهایت در حالی داده شد که ترامپ رییس جمهور مستقر ایالات متحده امریکا بود پس چرا دارید شعور مردم را به سخره میگیریداگر ترامپ نبود شما که برای دور دوم بعد از ترامپ آمدی.

  8. باز دوباره اگر
    اقای روحانی نه زندگی نه اداره کشور و نه کلا دنیا بر اساس اگر جلو نمیرود با اگر چیزی درست نمیشود دنیا بر اساس واقعیت به پیش میرود
    راز اخلقت و افرینش بشر بر اساس واقیعت به وجود امده و بر اساس واقعیت ادامه دارد و خواهد داشت
    اقای روحانی شما تصور کن به قول شما اگر زمین یک روز از مدارش خارج شود ایا زمین باقی خواهد ماند پس متوجه میشیم که کلمه اگر یعنی هیچ یعنی نابودی

  9. باز هم داره اگر.. مگر.. میگه‌.. بابا جان اگر رو‌ کاشتند هیچ دراومد. اینقدر اگر اگر نگو پدر ما رو دراوردی. سخنرانیهای شیخ روحانی …… شده است.
    اگر چنین نبود..
    اگر چنان نبود..
    اگر بهمان نبود..
    اگر اینگونه نبود..
    این اگر ها رو همه بلندند.. بگو تو چیکار کردی طی این ۸ سال از عمر ملت ومملکت.. کسی نیست ایشان را بازخواست کند.. داریم کلا نا امید میشیم.

  10. ۱۵ روز ۱۸ ساعت و ۲۱ دقیقه
    بدون اینکه قکر کنم دولت بعدی موفق می شود یا نه ، بلائی بر سرم آوردی از باخت در بورس تا آرزوی خانه دار شدن ….
    برای رفتنت ثانیه شماری می کنیم

  11. مردم همه چی رو میدونن
    مشکلات امروز کشور حاصل عدم سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور هست
    در یک کلام به علت تحریم هیچ کشوری حاضر نیست فناوری های نوین رو به ما بده حتی چینی ها . حتی روس ها
    .
    الان روسیه همین اس ۳۰۰ رو هم سر برجام تحویل داد . چرا قبل از اون تحویل نمیداد ؟
    اما براحتی به ترکیه مید اس ۴۰۰ رو تحویل میده
    مگه نه اینکه روسیه و چین بروز ترین هواپیماهای جنگی دنیا رو دارن ؟ خب چر به ایران نمیدن ؟
    دست از حرفهای صد من یه غاز باید برداریم و به فکر مملکت باشیم و با دنیا روابط حسنه برقرار کنیم

  12. والا تکانه و مصیبت و هر بدبختی که ملت دارن به خاطر حضرتعالی هست

  13. هر چند تصمیم مردم در انتخاب تو اشتباه بود اما مردم میدانند بزرگترین تکانه تصمیمات بی تدبیر تو و تیم وزرا بود که جیب و سفره مردم رو بد جور تکوندی.
    برو دیگه….

  14. مردم حق دارند بدانند اگر تحریم و جنگ اقتصادی به کشورمان تحمیل نشده بود اگر کرونا نیز پدید نمی‌آمد اگر تابستان و زمستان نداشتیم و همیشه بهار بود اگر نیازی به برق و اب و گاز نبود اگر به جای مسکن چادر نشینی مد شده بود و خلاصه اگر مشکلی نبود که دولت موظف به حل مشکلات باشد، بله انوقت مردم می فهمند عجب دولتی داشتند.

  15. مردم فهمیدند با یک انتخاب غلط مملکت تا چه حد به فنا می رود.
    مردم البته باید بدانند اگر روحانی ریس جمهور نبود ۸ سال معطل آمریکا نبودند و الان اینهمه بدبختی نداشتند.

  16. فکر کنم کلا ایشون تو توهم به سر میبرن، خواهشا کلیه تجربه ها تون را همراه خودتون ببرید.

  17. این برجام و اعتماد بیجا به خیانتکاران غربی ، پدرمون رو درآورد.

  18. من موارد زیر رو فهمیدم، لطفا زود تند سریع جواب بده، نگو اقا اجازه هولم نکن، دست و پامو گم نکن…
    ۱) شب عید امسال چرا سفر به ترکیه را باز گذاشتی در حالی که ۹ شب به بعد جریمه ها سرجاش بود؟
    ۲) چرا در حالی تیم مذاکره کننده هنوز در حال چالش با اونوری هاست، تو خبر از اتمام مذاکرات، پیروزی و .. میدی، در حالی که واضحه که اینکار حتی جلوی هر توافق ضعیف رو هم میگیره، چون پیام ضعف به طرف مقابله
    ۳) چرا سال ۹۶ که ترامپ روی کار بود، همین ادم بد که ازش میترسیدی، چرا اصلا کاندیدا شدی؟
    ۴) چرا تو این سالها بفکر تقویت ابرسانی و نیروگاهی با پتانسیل داخلی نبودی که کار به این افتضاح نکشه؟
    ۵) چرا ما رو از کره شمالی شدن میترسونی در حالی که همه میدونن کشاورزی موتور محرک داخلی هر کشوریه و اتفاقا کشاورزی یه افتخاره، این در حالیه که بخشی از آزار مردم با همین مخصولات کشاورزی بوده مثل، خیار!، موز، پیاز، گوجه، و ..
    ۶) در مورد استخدام دخترت تو شهیدبهشتی در حالی که مدروش دانشگاه آزادی بود، چه جوابی جز فساد داری؟

  19. مردم حق دارند بدانند که چه گردنه ها و چه تکانه هایی موجب بروز چه نوع مشکلاتی شده است…

    بعنوان مثال کرونا جدید درحال بلعیدن کشور است ودرمقابل هیچ اقدامی برای جلوگیری از انتشار و شیوع نشده
    عضو ستاد کرونا میگه نوع دلتا در هرجمعی مثل برق سرایت میکنه اون وقت شما دارین کنکور و آزمونهای مختلف برگذار میکنید.

    حتما تقصیر ترامپه.

  20. چقد دوستت داریم روحانی عزیز. جان همه ملت ایران فدای تو ای رییس جمهور محبوب و دوست داشتنی. تو بهترین رییس جمهور تاریخی. جونم روحانی. ای دوست داشتنی ترین شخص تاریخ ایران.

  21. نیم ساعت قبل پلیس منو ۵۰۰هزارتومن جریمه کرده اجازه ورود به تهران هم نمیده چون میخوام برم تو آزمون شرکت کنم . توجه فرمودی پلیس جریمه کرده
    پلیس نمیفهمه من آزمون دارم ، تو که میفهمی ،تو که حالیته
    پس چرا میندازی گردن خارجه.
    شما محبت کن آدرس بایدن رو بده من باهاش صحبت کنم آزمونهای مرداد رو بندازن مهرماه ………

  22. فقط اگه میشه تو رو حضرت ابوالفضل، تو رو به پیر، تو رو به پیغمبر این ۱۲ روزه رو مرخصی بگیر ،اگه می خوای کاری برای مردم انجام بدی میگما، برو خونه استراحت کن….

  23. حق مردم دراین شرایط فقط اینست ک محاکمه علنی شماراببینند.شماپاسخگوی اینهمه ناامنی وشرارت وشرمندگی وفروختن کشورب بیگانه وصدبدبختی ک برسرملت اوردیدباشید.ملت خودبیدارندواگاه ترازشما….لطفاروزهای اخرمردم رومسخره نکن وبفکرپاسخگویی باش.

  24. به یک بنده خدایی که لب رودخونه برای ماهیگیری نشسته بود گفتند چند تا ماهی گرفتی؟ گفت:اگه یکی الان بگیرم، یکی ظهر و یکی عصر می شه سه تا!
    ایکاش آقایون بعضی وقتا هم می گفتند که چه طور عمل کردیم که ۷۰۰ تحریم به ایران اضافه شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *