7:27 1403/02/16

روايت يک رسانه در مورد علت استعفاي آملي لاريجاني از شوراي نگهبان

صافی نیوز / آيت الله خامنه اي روز گذشته با استعفاي آملي لاريجاني موافقت کرده و حجت الاسلام سيداحمد خراساني را به عنوان عضو جديد شوراي نگهبان انتخاب کردند. ديده بان ايران روز پنج شنبه ۱۱ شهريور ماه اين خبر را اعلام کرده بود.
صادق آملی لاریجانی

به گزارش صافی به نقل از دیده بان ایران، در ۴ خرداد امسال که شوراي نگهبان با احراز و عدم احراز صلاحيت‌هاي کانديداهاي رياست جمهوري آماده برگزاري انتخابات ۱۴۰۰ مي شد، متني صريح و اعتراضي از آيت الله صادق آملي لاريجاني عضو شوراي نگهبان در توئيتر منتشر شد.

مطالعه اين متن مي تواند توضيح دهنده علت استعفاي او از عضويت در شوراي نگهبان باشد:

“از اولين حضور اين‌جانب در شوراي‌نگهبان در سال ۱۳۸۰، قريب به بيست سال مي‌گذرد. در تمام اين مدت، از شوراي نگهبان دفاع کرده‌ام، حتي در سال‌هايي که در قوه قضاييه بودم؛ اما هيچ گاه تصميمات شورا را تا اين حد غير قابل دفاع نيافته‌ام؛ چه در تأييد صلاحيت‌ها و چه در عدم احراز صلاحيت‌ها.

سبب اين نابساماني‌ها تا حد زيادي، دخالت‌هاي فزاينده دستگاه‌هاي امنيتي از طريق گزارش‌هاي خلاف واقع، در تصميم سازي براي شوراي نگهبان است؛ به ويژه اگر عضو مسئولي که بايد گزارش‌هاي محققانه به شورا ارائه کند خود، عامدانه چيزي بر آن بيفزايد! چنان که از وزارت اطلاعات با قاطعيت تمام مطلبي نقل مي‌کنند، حال آنکه با پرسش از معاونت مربوطه در وزارت اطلاعات به صراحت اين مطلب تکذيب مي‌شود.

گلايه بنده از سر دغدغه‌اي است براي حفظ شأن و اعتبار شوراي نگهبان.

اين فقير وقتي با چنين وضعيتي مواجه شدم و استدلال‌هايم را بي‌تأثير يافتم، اين کلام حق متعال را بر همکاران عزيزم در شورا تلاوت کردم: «يا ايها الذين آمنوا اتقوا الله و لتنظر نفس ما قدمت لغد و اتقوا الله ان الله خبير بما تعملون».

در ميانه اين زمانه غريب و رفتارهاي عجيب به خدا پناه مي‌بريم و به محضر او عرضه مي‌داريم؛

اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون.”

گفتني است آيت الله خامنه اي روز گذشته با استعفاي آملي لاريجاني موافقت کرده و حجت الاسلام سيداحمد خراساني را به عنوان عضو جديد شوراي نگهبان انتخاب کردند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *