5:39 1403/02/14

سهامداران دريافت کارت اعتباری را جايگزين فروش سهام عدالت کنند

صافی نیوز / مدير پروژه کارت اعتباري سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاري مرکزي گفت: فروش سهام عدالت اشتباه است، افراد با نگهداري از سهام و دريافت کارت اعتباري مي‌ توانند نياز مالي خود را برطرف کنند.
سهام عدالت

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، «سميه محمدي» امروز (يکشنبه) به آخرين وضعيت اعطاي کارت اعتباري به دارندگان سهام عدالت اشاره کرد و افزود: برخي از مشمولان سهام عدالت چنين تصوري را از دريافت کارت اعتباري سهام عدالت دارند که اين کارت‌ها فقط به مشمولان مستقيم سهام عدالت تعلق مي گيرد؛ در حالي که چنين تصوري اشتباه است و همه دارندگان اعم از مشمولان مستقيم و غيرمستقيم سهام عدالت مي توانند نسبت به دريافت اين کارت‌ها اقدام کنند.

وي به تعداد افرادي که نسبت به دريافت کارت اعتباري اقدام کرده‌اند تاکيد کرد و اظهار داشت: از انتهاي سال ٩٩ و ابتداي سال ۱۴۰۰، دو بانک ملي و تجارت ملزم به اعطاي کارت اعتباري به دارندگان سهام عدالت بودند که تا پايان مرداد ماه بيش از ١٠٠ هزار کارت اعتباري توسط اين دو بانک صادر شد و سهامداران ٥٠ درصد از سهام قابل معامله خود را کارت اعتباري دريافت کردند.

محمدي با بيان اينکه در اين مدت تعداد يک هزار و ٣٥٢ نفر اقدام به رفع توثيق سهام عدالت خود از بانک ها کردند، گفت: اين افراد يا از دريافت کارت اعتباري منصرف شدند يا با بازپرداخت اعتبار خود به صورت کوتاه مدت رفع توثيق شدند که به دنبال اين اتفاق کل دارايي سهام عدالت در اختيار آنها قرار گرفت.

مدير پروژه کارت اعتباري سهام عدالت شرکت سپرده گذاري مرکزي با بيان اينکه تعداد اقساط بازپرداخت کارت اعتباري سهام عدالت توسط افراد مشخص مي شود، افزود: در اين ميان برخي از مشمولان سهام عدالت که نياز به نقدينگي براي مدت کوتاه دو تا سه ماه داشته باشند مي توانند با عمل به تعهدات خود در بازه زماني کوتاه، سهام عدالت را به کد خود بازگردانند؛ بنابراين سهام افراد از اين طريق در کوتاهترين زمان ممکن از توثيق خارج مي شود.

وي خاطرنشان کرد: برخي نگران اين موضوع هستند که در صورت دريافت کارت اعتباري و بازپرداخت آن ديگر امکان دريافت کارت اعتباري وجود ندارد، در حالي که چنين مساله‌اي صحيح نيست و سهامداران عدالت مي توانند در هر زمان که تمايل دارند مجدد اقدام به دريافت کارت اعتباري کنند.

محمدي با بيان اينکه در اين ميان سهامداراني حضور دارند که چندان خوش حساب نيستند و بازپرداخت اعتبار آنها با تاخير همراه مي شود، گفت: اين افراد مقابل بانک قرار مي گيرند و بررسي وضعيت آنها از حيطه اختيارات شرکت سپرده گذاري خارج است اما با توجه به سابقه موجود، افرادي که نسبت به بازپرداخت اعتبار سهل انگاري کرده باشند ديگر قادر به دريافت مجدد کارت اعتباري نيستند.

مدير پروژه کارت اعتباري سهام عدالت شرکت سپرده گذاري مرکزي اظهار داشت: سهامداراني که کارت اعتباري دريافت کرده اند ملزم به بازپرداخت آن در زمان مقرر هستند؛ در غير اينصورت بانک ها مجاز به فروش سهام عدالتي خواهد بود که در بانک به توثيق گذاشته شده است؛ با توجه به چنين وضعيتي سهامداران بايد به طور حتم در فرصت زمان تعيين شده نسبت به بازپرداخت اعتبار اقدام کنند.

وي افزود: مشمولان سهام عدالت بايد به اين موضوع واقف باشند که کارت اعتباري سهام عدالت مانند وام بلاعوض نيست و بايد بودجه اي که بانک ها در اختيار سهامداران قرار داده است دوباره به بانک بازگردانده شود.

مدير پروژه کارت اعتباري سهام عدالت شرکت سپرده گذاري مرکزي اظهار داشت: اکنون قرار داد با ۱۴ بانک براي اعطاي کارت اعتباري به مشمولان نهايي شده است و دو بانک ديگر در مرحله امضاي قرارداد هستند، همه سرويس هاي لازم براي زودتر انجام شدن اين اقدام در اختيار بانک ها قرار گرفته است.

وي با بيان اينکه فروش سهام عدالت اشتباه است، افراد با نگهداري از سهام و دريافت کارت اعتباري مي توانند نياز مالي خود را برطرف کنند، گفت: فردي که به دنبال نگهداري سهام عدالت است اما در برهه اي از زمان نياز به نقدينگي دارد، مي تواند دريافت کارت اعتباري را جايگزين فروش سهام عدالت کند.

طي چند وقت گذشته روابط عمومي بانک ملي ايران درباره شرايط تسهيلات کارت اعتباري سهام عدالت اعلام کرد: اين تسهيلات که در قالب کارت اعتباري و با توثيق سهام عدالت به متقاضيان پرداخت مي‌شود، به صورت اقساطي يا يکباره به بانک بازگردانده خواهد شد.

در صورتي که کل مبلغ تسهيلات تا ۳۶ روز پس از دريافت آن به صورت يکجا بازگردانده شود؛ تسويه به طور کامل انجام شده است و سودي به آن تعلق نخواهد گرفت.

اگر مبلغ تسهيلات پس از انقضاي اين مدت به بانک باز نگردد، بازپرداخت آن در اقساط ۳۶ ماهه و با نرخ ۱۸ درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}