18:05 1403/02/13

علت استعفای آملی لاريجانی از زبان ناصر ايمانی

صافی نیوز / يک فعال سياسي اصولگرا گفت: مساله استعفاي آيت‌الله آملي لاريجاني از شوراي نگهبان به علت اختلاف نظر در شيوه و نحوه بررسي صلاحيت‌ها بود نه به دليل مسائل شخصي و صرفا رد صلاحيت برادرش.
صادق آملی لاریجانی

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، ناصر ايماني درخصوص استعفاي آيت‌الله آملي لاريجاني از عضويت در شوراي نگهبان و مطرح شدن برخي تحليل‌ها با اين مضمون که اين استعفاء به دليل ردصلاحيت علي لاريجاني برادر وي در جريان انتخابات رياست جمهوري اخير بوده است، گفت: نظر من اين است که از جنبه خوش‌بينانه به اين مساله نگاه و آن را تحليل کنيم و اينطور با بدبيني و به صورت شخصي نگاه نکنيم که مثلا «برادرش را ردصلاحيت کردند و ايشان استعفاء داده است»؛ ما به صورت ديني هم اجازه نداريم اينطور با بدبيني به موضوع نگاه کنيم، اگرچه شايد هم اين‌طور بوده باشد.

تحليلگر سياسي اصولگرا در ادامه بيان کرد: مساله به اين صورت است که يک فردي به نام آقاي دکتر علي لاريجاني کانديداي انتخابات شده بود، شما اصلا ارتباط شخصي و برادري را نگاه نکنيد. در اين جلساتي که برگزار شده بود، يک استدلال‌هايي براي ردصلاحيت ايشان از سوي برخي از اعضاي محترم شوراي نگهبان آورده شده بود که برخي ديگر از اعضا از جمله فقيهي به نام آيت‌الله آملي لاريجاني اين استدلال‌ها و اين نحوه ورود به مسائل براي رد يا تاييدصلاحيت را نپذيرفتند و در اين زمينه اختلاف‌نظر پيدا کردند، براي همين هم استعفاء دادند. يعني مساله اينطور شخصي که؛ «چون برادر من را حذف کردند من استعفا مي‌دهم» نيست.

وي افزود: به اين علت که مساله عدم تاييد صلاحيت آقاي دکتر لاريجاني مساله بسيار مهمي است و با کانديداهاي ديگري که در اين دوره يا دوره‌هاي قبل ردصلاحيت شده بودند متفاوت بود، حتي با ردصلاحيت مرحوم آقاي هاشمي رفسنجاني هم تفاوت داشت و به همين خاطر هم اختلاف‌نظرها جدي بود.

کنشگر سياسي اصولگرا همچنين ادامه داد: البته بنده به دلايل ديگري استعفاي آقاي آملي لاريجاني را به مصلحت کشور و شخص ايشان نمي‌دانم و بهتر مي‌دانستم که ايشان استعفا نمي‌داد. اما مي‌خواهم بگويم که اگر قصد داريم قضاوت يا تحليل کنيم بايد اينطور قضاوت کنيم که اين استعفاء به خاطر برادرش و يک موضوع شخصي نبوده، بلکه به خاطر يک رويه‌اي بوده که آن را درست نمي‌دانست. اگرچه من اين استعفا را صحيح نمي‌دانم و فکر مي‌کنم که ايشان کار درستي نکردند.

ايماني درخصوص پيش‌بيني از آينده سياسي برادران لاريجاني در سپهر سياسي کشور، گفت: يکي از دلايلي که من براي اين مخالفت با استعفاء داشتم، همين مساله بود. به اين علت که به هرحال کشور مي‌تواند از وجود اين دو فرد ارزشمند که در جايگاه خودشان مي‌توانند مثمرثمر براي شرايط کشور باشند، استفاده کند؛ در حاليکه آرام آرام دارند به اين ترتيب کنار مي‌کشند و اين اتفاق خوبي نيست.

وي افزود: اين مساله هم براي کشور که از خدمات اين دو بزرگوار بخواهد محروم شود و هم براي شخص اين دو بزرگوار و خانواده لاريجاني اتفاق مطلوبي نيست.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}