6:31 1403/02/17

کارت واکسن، شرط ورود دانشجويان به کلاس

صافی نیوز / وزير بهداشت، واکسيناسيون را تنها راه حل اداره شرايط کنوني دانست و با بيان اينکه براي رفع کمبود واکسن از تمامي کانالها اقدام شده است، گفت: شرط ورود دانشجويان به کلاس ها بايد کارت واکسن باشد.
بهرام عین اللهی

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي صبح امروز ضمن بازديد از دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي، درماني تهران در نشستي که با حضور رييس و اعضاي هيات رييسه اين دانشگاه تشکيل شد، حضور يافت.

بهرام عين اللهي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در نشستي که صبح امروز با حضور دکتر عباسعلي کريمي رييس و اعضاي هيات رييسه دانشگاه علوم پزشکي تهران در محل اين دانشگاه برگزار شد با اشاره به اينکه دانشگاه علوم پزشکي تهران نماد آموزش و پژوهش کشور بوده و به همين دليل انتظارات از اين دانشگاه بيشتر است، گفت: قدمت، هويت ايجاد مي‌کند و ما هويت را از تاريخ غني کشورمان داريم.

عين اللهي با تاکيد بر اينکه با خودباوري و هويت مي توانيم کشور را جلو ببريم، بيان کرد: مهم ترين رکن آموزش، نيروي انساني و هيات علمي است.

وزير بهداشت، اولويت را حوزه بهداشت دانست و در اين خصوص گفت: درمان بسيار پرهزينه است در همين راستا بايد توجه خود را بيشتر به حوزه بهداشت معطوف کنيم.

عين اللهي با تاکيد بر اينکه در تاريخ کشورمان هر زمان که از ظرفيت مردم استفاده شده، موفق بوده ايم، گفت: بايد با همراهي مردم و استفاده از همه ظرفيت هاي موجود از پيچ تاريخي که در آن قرار داريم، عبور کنيم.

تنها راه اداره شرايط کنوني واکسيناسيون است

وي در ادامه موتور محرکه دانشگاه را فرهنگ دانست و با بيان اينکه اکنون ما با شرايطي مواجه هستيم که در طول تاريخ کشور کم نظير بوده است، گفت: مهمترين و شايد تنها راه حل براي اداره شرايط کنوني، واکسيناسيون است. در شروع کار دولت با کمبود واکسن مواجه شديم که براي رفع اين معضل به صورت شبانه روزي از همه کانال ها اقدام کرده ايم.

واکسيناسيون سرعت نيابد، آبان ماه با موج جديد بيماري مواجه خواهيم شد

وي با تاکيد بر اينکه در چرخه واکسيناسيون بايد از تمام ظرفيت مجموعه هايي همچون شهرداري، سپاه، بسيج، هلال احمر و آموزش و پرورش استفاده کنيم، ادامه داد: علي رغم آنکه شرايط واکسيناسيون در شهرستان ها بالنسبه مطلوب است اما در تهران کماکان با مشکلاتي مواجه هستيم، اين نکته را بايد مدنظر داشته باشيم که اگر روند واکسيناسيون سرعت نيابد در آبان ماه با موج جديد بيماري با مشکلات بيشتري مواجه خواهيم شد.

در تامين واکسن مشکلي نخواهيم داشت
واکسيناسيون هوشمند و هدفمند مي شود

عين اللهي با بيان اينکه بايد با کار جهادي و شبانه روزي و بهره گيري از همه امکانات براي گذر از شرايط موجود استفاده کنيم، عنوان کرد: در تامين واکسن مشکلي نخواهيم داشت. درنظر داريم شيب گروه سني مشمول واکسيناسيون را کاهش دهيم و به سمت واکسيناسيون هوشمند و هدفمند حرکت کنيم.

تمامي خدمات با کارت واکسن؛ در آينده

شرايط حضور در اربعين حسيني

وزير بهداشت با اشاره به اينکه در آينده تمامي خدمات با کارت واکسن ارائه خواهد شد، افزود: همان طور که اعلام شد افرادي که هر دو دز واکسن را دريافت کرده اند مي توانند با لحاظ شرايط در مراسم اربعين در کربلا شرکت کنند.

کارت واکسن؛ شرط ورود دانشجويان به کلاسها

وي با تاکيد بر استفاده از توانمندي دانشجويان در روند واکسيناسيون به چگونگي روند آموزش دانشجويان در سال تحصيلي جديد اشاره و اظهار کرد: بازگشايي دانشگاه ها مساله مهمي است که بايد مورد توجه قرار گيرد و البته شرط ورود دانشجويان به کلاس ها بايد کارت واکسن باشد.

استفاده از روش ترکيبي براي بازگشايي دانشگاه ها

دکتر عين اللهي تصريح کرد: بايد از روش ترکيبي براي بازگشايي دانشگاه ها استفاده شود، هيچ کلاسي نبايد صرفا به صورت مجازي برگزار شود و متعاقبا خانواده مدافعان سلامت و خانواده هاي دانشگاهيان نيز بايد واکسينه شوند.

در ادامه نشست، دکتر کريمي ضمن ارائه گزارشي از روند فعاليت دانشگاه به ضرورت تغيير تقسيم بندي و مدل ارايه خدمات بهداشتي در تهران، اصلاح ساختار شبکه بهداشتي تهران تاکيد کرد.

گفتني است؛ در اين نشست اعضاي هيات رييسه دانشگاه به موضوعات مختلفي همچون مجموع اقدامات انجام شده در دوران شيوع کرونا، چگونگي فعاليت بيمارستان هاي زيرمجموعه دانشگاه، تعداد تخت هاي بيمارستاني موجود و نحوه خدمات رساني به بيماران و اقدامات پيش رو اشاره کردند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *