22:54 1403/02/18

وام ۷ ميليونی بازنشستگان تامين اجتماعی پرداخت شد

صافی نیوز / رئيس کانون عالي بازنشستگان تامين اجتماعي از پرداخت وام بازنشستگان تامين اجتماعي در مرحله اول به ۱۲۰ هزار نفر خبر داد.
بازنشستگان

به گزارش صافی به نقل از ایسنا،علي اصغر بيات در اين باره توضيح داد: در مرحله اول سال جاري، ۱۲۰ هزار وام که قبلا مبلغ آن پنج ميليون تومان بود و به هفت ميليون تومان افزايش يافته است به بازنشستگاني که ثبت نام کرده بودند، پرداخت شد.

وي افزود: سهميه استان‌ها را بر اساس سرانه اعلام کرده بوديم و تاريخ ۱۱ شهريور اين ۱۲۰ هزار فقره وام اعطا شد.

رئيس کانون عالي بازنشستگان تامين اجتماعي با اشاره به وجود ۳۵۰ کانون استاني و شهرستاني بازنشستگان گفت: امسال ثبت نام ها از طريق سامانه‌اي که با همکاري بانک رفاه، تامين اجتماعي و کانون عالي راه اندازي شده انجام شد.

بيات تاکيد کرد که تمام هم و غم ما اين است که ميزان مراجعات بازنشستگان به بانک‌ها، شعبات و کانون ها کم شود. سامانه مذکور کاملا غيرحضوري بوده است و کاربر، اسم و مشخصاتي که قبلا کانونها اعلام کرده بودند را وارد سامانه کرده است. بازنشستگان دقت داشته باشند که شماره موبايل حتما بايد به نام خود فرد باشد زيرا براي احراز هويت ضروري است.

علي جهاني، مديرکل امور فرهنگي و اجتماعي سازمان تأمين اجتماعي نيز پيش از اين با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت نام اينترنتي تسهيلات قرض الحسنه مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي گفته بود: يک سامانه الکترونيکي به منظور تسهيل ثبت نام و دريافت وام راه اندازي و آغاز به کار کرده است و توانسته تا حد زيادي از مراجعات حضوري مستمري بگيران به بانک‌ها بکاهد.
وي با اشاره به اينکه در فرايند پرداخت وام، پيامکي از سوي بانک رفاه به منظور تاييد هويت فرد وام گيرنده ارسال مي شود که لازم است بازنشستگان ما حتما به اين پيامک پاسخ داده و صحت دريافت وام را تاييد کنند اظهار کرده بود: البته اين حق و فرصت براي مستمري بگيران ما محفوظ مي ماند، اما حتما نسبت به تاييد پيامک اقدام کنند.

جهاني با بيان اينکه سال گذشته نزديک به ۳۴۰ هزار نفر تسهيلات قرض الحسنه را دريافت کردند گفت: تا پايان امسال نيز ۴۰۰ هزار بازنشسته در شش مرحله تسهيلات بانکي را دريافت خواهند کرد. به طور متوسط هر ۴۰ روز، يک مرحله اجرا مي شود. براي اين امر در مجموع ۲۶۰۰ ميليارد تومان اختصاص يافته و مبلغ وام به هفت ميليون تومان افزايش يافته است. سن دريافت وام نيز از ۷۰ به ۷۷ سال افزايش يافته است.

مديرکل امور فرهنگي و اجتماعي سازمان تأمين اجتماعي با بيان اينکه پس از اتمام مراحل ثبت نام و ارائه مدارک به بانک، بانک عامل مکلف شده است از يکم تا سوم هر ماه مبلغ تسهيلات را به حساب بازنشستگان واريز کند گفت: بنابراين نيازي به مراجعه حضوري متقاضيان جهت امر ثبت نام نيست. در نهايت اطلاعات مستمري بگيران دريافت و اقدامات لازم انجام مي شود و کانون هاي بازنشستگي اطلاعات را در اختيار بانک عامل قرار مي دهند تا عمليات واريز تسهيلات انجام شود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *