1:03 1403/02/20

زائران اربعين از مراجعه به مرزها خودداری کنند

صافی نیوز / سخنگوي نيروي انتظامي با بيان اينکه مرزهاي زميني چهارگانه با عراق مسدود است، گفت: زائران از مراجعه به مرزها خودداري و اخبار موثق را از رسانه‌هاي رسمي دنبال کنند.
کربلا

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، مهدي حاجيان افزود: با توجه به محدوديت هاي کرونايي و حفظ سلامت هموطنان عزيز مرزهاي چهارگانه زميني با عراق براي خروج عاشقان حسيني در ايام اربعين بسته است و هيچ گونه خدمات گذرنامه اي در اين رابطه ارائه نمي شود.

سخنگوي نيروي انتظامي با بيان اينکه بر اساس اعلام ستاد مرکزي اربعين، دولت عراق با اعزام هوايي حداکثر ۳۰ هزار زائر براي حضور در مراسم اربعين حسيني موافقت کرده، گفت: البته اين افراد بايد ۷۲ساعت قبل از سفر تست «pcr» مبني بر سلامت را داشته باشند.
وي با بيان اينکه اعزام زائران از اين طريق نيز تابع شرايط خاص ابلاغي مراجع ذيصلاح خواهد بود، تصريح کرد: زائراني که دو دز واکسن کرونا را تزريق کرده اند، مي توانند پيش ثبت‌نام خود را در سامانه سماح انجام دهند هرچند، اين موضوع دليلي براي عزيمت قطعي محسوب نخواهد شد.

معاون اجتماعي ناجا با تاکيد بر اينکه شهروندان اخبار موثق را از رسانه هاي رسمي دنبال کنند، افزود: با توجه به مسدود بودن مرزهاي زميني جمهوري اسلامي و عراق فعلا تردد زائران و عاشقان حسيني به آن کشور ممنوع بوده و هموطنان از مراجعه به مرزهاي چهارگانه زميني دو کشور جدا خودداري کرده و اخبار موثق را از رسانه هاي رسمي دنبال کنند.

کميته اعزام ستاد مرکزي اربعين حسيني(ع) روز دوشنبه در اطلاعيه اي اعلام‌ کرد: ثبت نام زائران اربعين فعلا متوقف شده تا تصميم تازه طرف عراقي، در ستاد مرکزي اربعين بررسي و تصميم‌گيري شود.

در اطلاعيه کميته اعزام ستاد مرکزي اربعين حسيني(ع) آمده است:‌ به اطلاع مشتاقان زيارت اربعين حسيني مي رساند با توجه به اخبار واصله در خصوص تصميم دولت عراق مبني بر تخصيص سهميه ۳۰ هزار نفري براي جمهوري اسلامي ايران براي شرکت در مراسم اربعين و صرفاً تعيين مرز هوايي براي اعزام و ضرورت لزوم آگاهي از جزييات و شرايط مدنظر کشور عراق و نحوه اعزام مشتاقان مقرر گرديد که ثبت نام فعلا متوقف تا در خصوص تصميم طرف عراقي در ستاد مرکزي اربعين بررسي و تصميم گيري و اعلام گردد. اطلاعات تکميلي متعاقباً به استحضار مشتاقان زيارت اربعين حسيني خواهد رسيد.

کميته عالي بهداشت و سلامت عراق روز گذشته (يکشنبه) در جلسه اي با حضور مصطفي الکاظمي نخست وزير اين کشور با پذيرش ۳۰ هزار ايراني براي مراسم اربعين حسيني موافقت کرد.

کميته اعزام ستاد مرکزي اربعين حسيني(ع) روز گذشته و پيش از اين تصميم دولت عراق، از صدور اطلاعيه پيش ثبت نام از متقاضيان زيارت کربلاي معلي در اربعين حسيني خبر داد.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *