14:46 1403/02/17

خبری مهم برای جاماندگان سهام عدالت

صافی نیوز / وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از عزم دولت براي تقويت تعاوني‌هاي سهامي عدالت و واگذاري سهام به جاماندگان خبر داد و گفت: دولت سيزدهم سکوي پرتاب بخش تعاون خواهد بود.
حجت الله عبدالملکی

به گزارش صافی به نقل از خبرآنلاین، حجت الله عبدالملکي در مراسم افتتاح و تجليل از تعاوني هاي برتر در مجموعه تلاش، تعاون و فعاليتهاي تعاوني را از جمله نمادهاي درون زا بودن اقتصاد عنوان کرد و با بيان اينکه بايد دو مولفه دانش بنيان و برونگرا بودن را احيا کنيم، گفت: در حوزه نوآوري و فعاليت هاي دانش بنيان اقدامات خوبي در حوزه تعاون شروع شده است؛ تعاوني هاي سنتي هم برکاتي دارند اما اگر عنصر نوآوري و دانش اضافه شود بهره وري را به صورت تصاعدي در تعاون بالا مي برد.

وي افزود: صادرات يکي از نمادهاي بارز برونگرايي است و تعاوني هاي ما در حوزه توليدي خدماتي و رفاهي نقش قابل ملاحظه‌اي در صادرات دارند لذا اعتقاد من بر اين است که فعاليت‌هاي اقتصادي در بخشهاي توليد و توزيع بايد تعاون باشد و محور کار را تعاون قرار بدهيم و اگر تعاون نشد به بخش خصوصي و بعد بخش دولتي روي بياوريم.

وزير تعاون تاکيد کرد: اگر اين رويکرد را داشته باشيم اهداف بالادستي مثل تحقق سهم ۲۵ درصدي تعاون از اقتصاد ملي که سالها عقب مانده و چشم‌اندازي براي تحقق آن نمي بينيم، محقق مي شود.

به گفته عبدالملکي در صورتي که در بخش‌هاي مديريت کشور تعاون به معناي واقعي ديده شود ديگر فقط بانک توسعه تعاون اولويت تسهيلات‌دهي اش تعاوني ها نخواهد بود بلکه همه بانک‌هاي کشور اولويتشان تعاوني‌ها مي‌شود. وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه در دولت سيزدهم رويکردهاي جديدي در بخش تعاون رقم خواهيم زد، اظهار کرد: محور اقدامات اساسي همچون مقررات زدايي و شاخص فضاي کسب و کار تعاوني و تقويت فعاليت هاي دانش‌بنيان در حوزه تعاون را دنبال و مقرراتي که مانع شکل گيري تعاوني ها مي شود شناسايي و حذف خواهيم کرد تا تسهيلگري در بخش تعاون اتفاق بيفتد.

وي گفت: در دولت سيزدهم بنا داريم سکويي براي پرتاب بخش تعاون درنظر بگيريم و از فرصتها و ظرفيت‌هاي تعاون استفاده کنيم، اين که سهم تعاون در اقتصاد زير ۳.۵ درصد است يعني که از اين فرصت استفاده نکرديم.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي تصريح کرد: برنامه هاي زيادي در حوزه تعاون در بحث اشتغال و رفاه اجتماعي داريم و اميدوارم در دولت سيزدهم که دولت مردمي است از ظرفيت‌هاي بخش تعاون به نفع شايسته استفاده کنيم.

عبدالملکي در حاشيه مراسم در جمع خبرنگاران نيز از تدوين طرحي با همکاري وزارت راه و شهرسازي ددر حوزه تعاوني هاي مسکن خبر داد و گفت اين طرح علاوه بر اينکه به تقويت تعاوني هاي مسکن و اشتغالزايي در اين بخش کمک مي کند موجب خانه دار شدن اقشار کم درآمد خصوصاً کارگران مي شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره تعاوني هاي سهام عدالت و جاماندگان گفت: رويکرد ما تقويت تعاوني‌هاي سهامي عدالت است و دولت اين عزم را دارد که در يک بستر و فرايند قانوني به جاماندگان سهام عدالت هم سهام واگذار شود و با تصميم دولت و محوريت وزارت اقتصاد تا آخر سال اين واگذاري انجام شود. اصل کار مورد تاييد دولت قرار گرفته و اميدواريم تعاوني‌هاي سهام عدالت احيا شوند و ظرفيت آنها مورد استفاده قرار گيرد.

وي همچنين گفت: در بحث تعاوني‌هاي سهام عام نيز انتظار داريم با قوانين مشخصي که در سند توسعه تعاون آمده از بازار سرمايه هم کمک بگيريم و مشوق هاي دولتي و تسهيل گري هاي حوزه اقتصاد را با اولويت بخش تعاون صورت دهيم.

وزير کار به جزييات تشکيل اولين جلسه ستاد فرماندهي اشتغال کشور نيز اشاره کرد و گفت:محور اين جلسه که با حضور همه نهادهاي عمومي دولتي و انقلابي برگزار شد، بيشتر برنامه ريزي ميان مدت براي سال ۱۴۰۱ و تحقق يک ميليون فرصت شغلي بود که دولت وعده آن را داده است.

وي با بيان اينکه به دنبال منسجم کردن برنامه اشتغال کشور هستيم، اظهار کرد : در حال حاضر به طور پراکنده برخي از نهادها در حال فعاليت هستند و ما در صدد هستيم در قالب سامانه جامعي که در وزارت کار شکل مي‌گيرد همه اين فعاليت ها را منسجم کنيم و در آينده نزديک آمار برنامه اشتغال کشور در سال ۱۴۰۰ را در قالبي متفاوت نسبت به سالهاي قبل ارائه خواهيم کرد.

سردبیر
سردبیر

19 پاسخ

  1. آقای وزیر لطفا در مورد چگونگی انتقال سهام عدالت متوفیان به وارث هم دستورالعمل صادر فرمائید چون در دولت شیخ حسن فقط حرف بود وبس

  2. ابتدا تکلیف سهام یک میلیونی را که قراربود دولت قبل ..از محل سود شرکتها به افراد پرداخت کند ولی با … فقط پانصدهزار تومان را متقبل شد مشخص کنید .سپس به بقیه افراد برسید .

  3. آقای وزیر لطفا دستور فرمایید مشکلات سامانه جامع تعاون مرتفع بشه تا شرکتهای تعاونی بتوانند مجامع رو بصورت الکترونیک انجام بدهند

  4. سازمان بازنشستگی و شستا به محلی برای گروههای سیاسی مانند کارگزاران تیدیل شده بود .
    بدون‌تخصص و دانش در پست های مدیریتی قرار گرفته بودند و حقوق های نجومی می‌گرفتند.
    الان در اولین قدم باید نسبت ب پاکسازی انها اقدام شود

    1. اعلام کردن که ثبت نام جاماندگان رو .تو گوگل سرچ کنین براتون میاره.

  5. اینکار یاقیات صالحات دارد. ممنون از وزیر جوان. یک نکته البته همیشه سئوال است که چرا شرکت های تعاونی های تکنولوژی نداریم. صرفا در امور معمولی این شرکت ها فعال هستند.

  6. خواهشا نصف سهامی که دولت قبل(دولت عبرت) از تمام سهام داران غارت کرد به مردم مسلمان برگردانید
    دوما دولت احمدی نژآد به جانبازان معسر ۵۰ درصد سهام عدالت را مثل اعضای کمیته امداد و بهزیستی تخفیف داد و دولت عبرت ۵۰ درصد تخفیفی را به نفع خود غارت کرد این ۵۰ درصد را هم برگردانید

  7. خوشبحال اونهایی که حداقل سهام عدالتی داشتند که بتوانند سهامی بخرند و بفروشند خب تکلیف امثال من که جا مانده ایم چیست منظورم اینه که از خرید و فروش سهام و… هم جا ماندیم وضرر…

  8. لطفا یکی رسیدگی کنه چرا دولت قبل ارزش یک میلیونی سهام عدالت رو پانصدهزار تومان کرد؟ این همه سال یعنی سود سهام یک میلیون نشده بود؟ مخصوصا تو این دو سه سال گذشته که سهام اینقدر افزایش قیمت داشت. باید پانصد هزارتومان رو از سود سهام برمیداشت و نه از خود سهام
    این هم از دزدیهای بزرگ خاندان حسن بود که متاسفانه کسی پیگیری نمیکنه

  9. سلام من سهام عدالتمو شصت درصدشوفروختم ایا باقیماندشم مال خودمه یا سهم شرکتی ک بهش سهاممو فروختم میشه؟!!!

  10. من تمام کسانی که باعث و بانی شدند تا سیاست فرزند کمتر در خانواده در کشور بر پا شود به طوریکه در خانواده پر جمعیت ما سهام عدالت به ۲ نفر از ما ندادن دولت قبل هم گفت میدیم وزیرش گفت ثبت نام ها داره انجام میشه واقعا مردم رو مسخره کردن ابروی عدالت رو بردی با سهام عدالت عدالت عدالت ؟

  11. ما که خیری از این سهام ندیدم، شاید برای بازماندگان یک فرجی باشد!

  12. از دهه ۸۰ با این سهامتون پدر مردمو درآوردید!
    آخرشم هیچی به هیچی

  13. خیلی جالب گفتن آزاد کنید سهماتون به نفعتون بعد که کلی هزینه کردیم آزاد کردیم گفتن کارت اعتباری میدن که الحمداا…اونم وعده ووعید بیجایی بیش نیست حالام نشستن زیر پای‌مردم تا برن وسهامشون گرو بانک بزارن چندرغاز بگیرن بعدم بهانه دست بانک بدن وبگن نتونستین قسطاش پرداخت کنید سهامتون بالاکشیدیم واقعا دست مریزاد به دمتون گرم درکل خواستین یجوری سهاما رو پس بگیرین که نه دولت ازچش بیفته نه بانک آخرسرم یه منتی بزارین سرمون وبگین خودتون کردین بازم میگم ایولا به نقشه هاتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *