21:10 1403/02/16
سازمان غذا و دارو:

گمرک اطلاعات موجودی انبارها را نمی دهد

صافی نیوز / مديرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: گمرک هيچ وقت حاضر نشده اطلاعات موجودي کالاهايي که در اختيار انبارهاي عمومي است را به وزارت بهداشت بدهد.
واردات واکسن

به گزارش صافی به نقل از فارس، سيد حيدر محمدي، در ارتباط تلفني با برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما، به موضوع رسوب کالاهاي سلامت محور در گمرک اشاره کرد و افزود: صحبت‌هايم را با طرح چند سوال شروع مي‌کنم؛ اول اينکه اين کالاها در گمرک رسوب کرده يا انبارهاي عمومي؛ که اگر در انبارهاي عمومي باشد رئيس انبارهاي عمومي بايد پاسخگو باشد نه گمرک.

وي ادامه داد: سوال دوم اين است که چرا بعد از اينکه سامانه‌هاي همه وزارتخانه‌ها به هم وصل شد و سامانه جامع تجارت تشکيل شد، گمرک هيچ وقت حاضر نشده اطلاعات موجودي کالاهايي که در اختيار انبارهاي عمومي است را به نهادهاي تخصصي مثل وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزي، وزارت ارتباطات و وزارت صمت قرار دهد.

محمدي افزود: در شرح ۹۵ درصد کالاهايي که در گمرک وجود دارد، محصول دارويي نوشته شده است و اعلام کردند نمي‌دانيم چه کالايي است و ما هم نمي‌دانيم و ما با صاحبان کالا که ۲۲۰ شرکت در حوزه دارو بودند، مکاتبه کرديم.

مديرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره سرم هم گفت: در يکي از کارخانه‌هاي توليد سرم با مشکل کمبود در بازار مواجه شديم و مجبور شديم سريعاً واردات را انجام دهيم و در اين زمان پيامي در فضاي مجازي منتشر شد که محصولات شرکت ترکي لاک ترکيه مشکل دارد که بر حسب تکليف؛ موضوع را با وزارت بهداشت ترکيه بررسي کرديم و متوجه شديم که اين محصولات مشکل دارد و به گمرک اعلام کرديم اگر از اين مورد وجود دارد، اجازه ترخيص ندهند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *