20:05 1403/02/24

ورود دومين محموله سنگين واکسن کرونا به کشور از سوی هلال احمر

صافی نیوز / نوزدهمين محموله واکسن کرونا تهيه شده از سوي جمعيت هلال‌احمر حاوي ۵ ميليون دُز واکسن، امروز پنجشنبه؛ هجدهم شهريورماه در فرودگاه امام خميني (ره) به وزارت بهداشت تحويل داده شد.
واردات واکسن

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، رئيس جمعيت هلال‌احمر از ورود دومين محموله سنگينِ واکسن کرونا تهيه شده توسط هلال‌احمر خبر داد و گفت: با ورود يک محموله ۵ ميليون دُزي ديگر به ايران، به طور کلي اين جمعيت از ارديبهشت ماه تاکنون ۳۰ ميليون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

کريم همتي با اعلام اينکه در اين هفته دو محموله سنگين واکسن توسط هلال‌احمر به کشور رسيده، بيان کرد: از ۲۰ ميليون دُز واکسني که قرار بود در شهريور ماه توسط هلال‌احمر وارد کشور شود تاکنون نيمي از آن تحويل وزارت بهداشت شده است.

بنابر اعلام روابط عمومي جمعيت هلال احمر، او با اشاره به نوع واکسن‌هاي وارداتي هلال‌احمر گفت: فعلا تنها واکسني که هلال‌احمر از طريق صليب سرخ چين به ايران وارد کرده است از نوع سينوفارم بوده، اما برنامه ريزي کرده‌ايم تا بتوانيم واکسن‌هاي تک دُز را هم از اروپا وارد کنيم.

رئيس جمعيت هلال‌احمر از پيگيري معاونت امور بين‌الملل و حقوق بشردوستانه اين جمعيت براي تامين واکسن از ساير منابع توليد کننده همچون اروپا نيز خبر داد و گفت: بنابر تاکيد مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري، هيچ ممنوعيتي براي واردات واکسن از منابع معتبر وجود ندارد و در صورت نهايي شدن قراردادهاي خريد و دريافت واکسن، اين اقدام با حمايت دولت و مجوز وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

همتي در پايان خاطرنشان کرد: بنابر تاکيد ويژه رئيس جمهوري درخصوص تسريع در واردات واکسن، هلال‌احمر مي‌تواند براساس جايگاه خود در فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ و هلال‌احمر، روند آغاز شده براي واردات واکسن را تا واکسيناسيون کامل جامعه و خروج کشور از بحران کرونا ادامه دهد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت