19:24 1403/02/16
مجتهد‌ شبستری:

روحانی در هشت سال گذشته هيچ وقت در جلسات مجمع حاضر نشد!

صافی نیوز / عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه وارد شدن روحاني به مجمع خيلي بعيد است گفت: وي در اين هشت سال با اينکه يکي از روساي سه‌قوه (اعضاي ثابت مجمع تشخيص مصلحت نظام) بود و بايد در جلسات مجمع شرکت مي‌کرد ولي هيچ‌وقت به مجمع نيامد.
محسن مجتهدشبستری

به گزارش صافی به نقل از فارس، اين روزها مجمع تشخيص مصلحت نظام در سکوت به‌سر مي‌برد، اين درحالي است که لوايح بسياري زير دست اعضاي اين مجمع است و سرنوشت هيچ‌کدام از اين لوايح مشخص نيست. همچنين باتوجه به حضور برخي از اعضاي حقيقي ازجمله دبير اين نهاد در دولت سيزدهم، انتظار مي‌رود تغييري در ترکيب فعلي مجمع رخ دهد. در همين راستا روزنامه فرهيختگان گفت‌وگويي با محسن مجتهد شبستري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام داده است که بخش‌هاي مهم اين مصاحبه در ادامه ازنظر شما مي‌گذرد.

احتمال دبيري جليلي خيلي منطقي‌تر به‌نظر مي‌رسد/ بعيد است لاريجاني از مجمع بيرون بيايد

– براي دبيري مجمع يک‌سري گزينه‌هايي مطرح شده و گمانه‌زني‌هايي وجود دارد که اين گمانه‌زني‌ها در بيرون از فضاي مجمع است و در داخل نيست، به‌طوري‌که در جلسات فعلي مجمع هيچ بحثي پيش نيامده که دبير چه‌کسي خواهد بود.

– آقاي محمدباقر ذوالقدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام سابقه‌اي نداشته و سابقه‌‌اش نظامي است و آدم موجه و شخصيت محترمي است، ولي اطلاعي ندارم که منصوب مي‌شود يا خير.

– سعيد جليلي چون عضو مجمع است با مسائل آشنايي دارد. احتمال دبيري او خيلي منطقي‌تر به‌نظر مي‌رسد. به‌نظر من جليلي به‌خاطر اينکه به مسائل اشراف دارد و سال‌ها در مجمع بوده، براي دبيري مناسب‌تر است.

– بعيد به‌نظر مي‌رسد آقاي آملي لاريجاني از مجمع تشخيص مصلحت نظام بيرون بيايد، زيرا لاريجاني براي استعفا از شوراي نگهبان علتي داشت، ولي چنين علت و انگيزه‌اي براي استعفا از مجمع وجود ندارد.

مجمع به مذاق روحاني سازگار نيست

– مجمع به مذاق روحاني سازگار نيست، به همين خاطر حضور او در مجمع خيلي بعيد است.

– در اين هشت سال روحاني با اينکه يکي از روساي سه‌قوه (اعضاي ثابت مجمع تشخيص مصلحت نظام) بود و بايد در جلسات مجمع شرکت مي‌کرد، ولي هيچ‌وقت به مجمع نيامد.

– حتي زمان رفسنجاني هم که بنده عضو مجمع نبودم، شنيده‌ام که نسبت‌به مجمع بي‌توجه بود.

عضويت حسن روحاني در مجمع تشخيص مصلحت نظام بعيد است

– وقتي او در جلسات مجمع شرکت نمي‌کند، يعني مجمع را قبول ندارد. حالا اينکه يک‌مرتبه مسئوليت بپذيرد، امر غيرمترقبه‌اي خواهد بود.

– خيلي بعيد به‌نظر مي‌رسد که بعد از اين هم تشريف بياورد. البته هيچ چيزي در اين عالم نشدني نيست. اما وارد شدن ايشان به مجمع خيلي بعيد است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *