9:30 1403/02/15

سهمیه ایرانی ها برای سفر اربعین دو برابر شد

صافی نیوز / در آستانه سفر نخست‌وزير عراق به ايران، مصطفي الکاظمي ۳۰ هزار مجوز ويزاي اربعين به سهميه ايراني‌ها اضافه کرد.
اربعین - کربلا

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، کميته عالي بهداشت و سلامت ملي عراق در نشستي در روز يکشنبه با ورود ۳۰ هزار زائر ايراني براي شرکت در مراسم اربعين از طريق فرودگاه‌هاي بين المللي عراق موافقت کرد. همچنين در اين نشست با ورود ۱۰ هزار زائر از کشورهاي عضو شوراي همکاري و ساير کشورها به عراق براي شرکت در مراسم اربعين حسيني فقط از طريق فرودگاه‌هاي عراق موافقت شد.

بر اساس اين گزارش، رايزني فرهنگي ايران در عراق اعلام کرد: پس از اعلام اين خبر در جمهوري اسلامي ايران براي توزيع اين سهميه در بين موکب‌داران حسيني و کميته‌هايي که وظيفه‌اي داخل عراق دارند، تصميم‌گيري شد که اين امر با برخي نارضايتي‌ها از سوي مردم اين کشور همراه بود. همچنين مقامات ايراني در استان‌هاي مرزي ايران در روزهاي اخير بر بسته بودن مرزهاي زميني تاکيد کردند.

در همين راستا يک منبع بلندپايه در دفتر نخست‌وزير عراق، از هديه نخست‌وزير اين کشور به ملت ايران خبر داد و گفت: الکاظمي در اقدامي پيش از سفر خود به ايران، علاوه بر سهميه‌اي که پيش از اين کميته عالي بهداشت و سلامت ملي عراق براي جمهوري اسلامي ايران در نظر گرفته بود، ۳۰ هزار ويزاي ديگر نيز به ملت ايران تقديم کرد.

وي تصريح کرد: با توجه به اهميت جمهوري اسلامي ايران براي دولت عراق و همچنين دوستي و وحدت ناگسستني دو ملت، مصطفي الکاظمي، نخست‌وزير عراق، علاوه بر ۳۰ هزار ويزاي اختصاص‌يافته به زائران ايراني که پيش از اين اعلام شده بود، ۳۰ هزار ويزاي ديگر نيز به ملت کشور دوست و همسايه يعني ايران هديه کرد.

پياده‌روي اربعين روز دوشنبه به صورت رسمي طي مراسمي از رأس البيشه (جنوبي‌ترين قسمت منطقه الفاو در استان بصره) با شعار «از دريا تا قتل‌گاه» آغاز شده است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}