10:26 1403/02/21

۱۰ ميليون دوز واکسن مخصوص دانش‌آموزان وارد کشور مي‌شود

صافی نیوز / رئيس جمعيت هلال‌احمر با بيان اينکه همه واکسن هاي وارد شده به کشور، مجوز سازمان بهداشت جهاني را دارند، گفت: بزودي ۱۰ ميليون دوز واکسن مخصوص سنين ۱۲ تا ۱۸ سال وارد کشور مي شود تا دانش آموزان نيز در مقابل کرونا ايمن شوند.
واکسن کرونا

به گزارش صافی، کريم همتي در گفت وگوي تلويزيوني افزود: عالي ترين مسولان نظام تاکيد داشتند تا در راستاي کاهش آلام مردم و جلوگيري از شيوع کرونا، واردات واکسن صورت گيرد. تا به امروز بيش از ۳۰ ميليون دز واکسن فقط توسط جمعيت هلال احمر وارد کشور شده و در اين مسير رئيس جمهوري و معاون اول ايشان، تلاش هاي بسزايي انجام داده اند.

وي ادامه داد: وزارت امور خارجه و بانک مرکزي نيز کمک هاي خوبي انجام داده اند و سازمان تدارکات پزشکي هلال احمر در اين عرصه با موفقيت عمل کرد. در مجموع تا آبان ماه ۹۰ ميليون دز واکسن وارد کشور خواهد شد.

رئيس جمعيت هلال احمر خاطرنشان کرد: به علت اينکه در آستانه بازگشايي مدارس در سال تحصيلي جديد قرار گرفته ايم، رئيس جمهوري تاکيد داشت که واکسيناسيون دانش آموزان نيز آغاز شود و بر همين اساس ۱۰ ميليون دز واکسن مخصوص سنين ۱۲ تا ۱۸ سال وارد خواهد شد تا دانش آموزان نيز در مقابل کرونا ايمن شوند.

همتي ادامه داد: همه واکسن هايي که وارد کشور مي شوند و واکسن هايي که در داخل کشور توليد مي شوند، در ابتدا مورد تاييد وزارت بهداشت قرار مي گيرند و پس از آن تزريق صورت مي گيرد. هلال احمر نيز به اين امر توجه ويژه دارد و واکسن هايي را وارد کشور کرده که تاييد بهداشت جهاني را داشته و پس از آن وزارت بهداشت اين واکسن ها را تاييد کرده است و اثربخشي آن ها در مقياس زياد نيز به اثبات رسيده است.

وي افزود: در چين بيش از ۵۰۰ ميليون دز از همين واکسن تزريق شده و اين واکسيناسيون سبب شد تا در چين ميزان مرگ و مير به شدت کاهش يابد. هلال احمر از سايت پکن واکسن ها را وارد مي کند و همين سايت پکن است که تاييديه جهاني را گرفته است. واکسن ها بر اساس قيمت نرمال جهاني خريداري مي شود و هيچ واسطه اي نيز در کار نيست و از کارخانه خريداري مي شود.

رئيس جمعيت هلال احمر تصريح کرد: تلاش بر اين است که ۱۸۰ ميليون دز واکسن وارد کشور شود تا جامعه در مقابل اين بيماري به صورت کامل ايمن شود. قسمتي از اين واکسن ها نسخه بوستر است و تزريق اين واکسن سبب مي شود تا ايمني بيشتري در افراد ايجاد شود. وعده وزير بهداشت نيز با اين رويه محقق خواهد شد و تا بهمن ماه کل کشور واکسينه خواهند شد.

همتي با اشاره به افزايش سرعت واکسيناسيون در کشور گفت: امروز هلال احمر به صورت مستقل ۱۵ مرکز تزريق واکسن راه اندازي کرده و در ۱۴۹ مرکز نيز همکاري صورت مي گيرد. هلال احمر امروز اين آمادگي را دارد تا تعداد مراکز تزريق واکسن را به ۵۰۰ مرکز برساند.

وي افزود: رئيس جمهوري پس از آغاز به کار دولت سيزدهم، تماس هاي تلفني با سران کشورهاي چين و روسيه داشت و همين امر سبب شد تا روند واردات واکسن تسريع شود. پيگيري ها در سطح بالاي نظام يکي از مولفه هاي اصلي بود که سبب شد تا در چند روز اخير، واردات واکسن سرعت پيدا کند.

رئيس جمعيت هلال احمر گفت: به مراکز استان ها ابلاغ شده تا بواسطه درخواست وزير بهداشت از جمعيت هلال احمر، آماده راه اندازي مراکز تزريق واکسن خود باشند و بايد يک هماهنگي از سوي دانشگاه هاي علوم پزشکي صورت گيرد تا در هر نقطه از کشور که نياز بود، مراکز واکسيناسيون راه اندازي شود. مراکز تزريق واکسن هلال احمر مجهز است و فضاي بسيار مناسبي دارند و نياز به صرف هزينه براي راه اندازي آن ها نيست. براي نمونه امروز در مرکز تهرانپارس هلال احمر، روزانه‌ بين ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واکسن تزريق مي شود که مي تواند تداوم اين روند، بار سنگيني را از دوش وزارت بهداشت بردارد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *