8:24 1403/02/20

سال تحصيلی جديد مدارس «مجازی» آغاز می شود

صافی نیوز / سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مهر امسال و آغاز سال تحصيلي به صورت مجازي خواهد بود و تلاش داريم بازگشايي مدارس خيلي آرام، بي دغدغه و با شکوه انجام شود.
بازگشایی مدارس

به گزارش صافی به نقل از فارس، در کش و قوس ماجراي حضوري و مجازي آغاز سال تحصيلي، عليرضا کاظمي سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گردهمايي مشترک اعضاي شوراي معاونان و مديران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با موضوع «پروژه مهر و بازگشايي مدارس در سال تحصيلي جديد»، در اردوگاه فرهنگي – تربيتي شهيد باهنر، برگزارشد، اظهار کرد: مهر امسال و آغاز سال تحصيلي به صورت مجازي خواهد بود و تلاش داريم بازگشايي مدارس خيلي آرام، بي دغدغه و با شکوه انجام شود.

البته عليرضا کمرئي معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نيز شعار اصلي بازگشايي مدارس را «تدريجي بودن آموزش هاي حضوري و اقتضايي بودن آن» اعلام کرد و گفت: در مفهموم کليدي تدريجي بودن، بايد در بازگشايي مدارس به صورت آرام و تدريجي عمل کنيم و بازگشايي را کاملا در اختيار استان و منطقه، با توجه به شرايط قرار دهيم.

کمرئي افزود: در مدارس کم جمعيت که کلاس‌هاي زير ۱۵ نفر داريم بازگشايي حضوري به صورت حتمي انجام خواهد شد ولي در مدارسي که تعداد دانش آموزان بالاتر از ۴۵۰ نفر است بايد با برنامه‌ريزي دقيق، دانش آموزان در کلاس هاي درس حضور داشته باشند تا بتوانيم با رعايت دقيق پروتکل هاي بهداشتي، با مراقبت از سلامتي دانش آموزان، شاهد حضور آنها در مدارس باشيم.

وي با اشاره به اين که تمامي اختيارات بازگشايي مدارس در مناطق به استان و منطقه سپرده شده است، گفت: با تشخيص استان يا هر منطقه، پروژه مهر انجام شده و مدارس سال تحصيلي جديد را آغاز خواهند کرد.

کمرئي با تأکيد بر اين که مشارکت با صدا و سيما و غني سازي از اصلي ترين عناصر در بازگشايي مدارس است، تصريح کرد: براي اقناع معلمان، اوليا و دانش آموزان در مسأله بازگشايي و ضرورت حضور دانش آموزان در محيط مدرسه و کلاس درس، برنامه هاي آموزشي و گفت و گو محور با حضور اساتيد و کارشناسان امر تعليم و تربيت تهيه شده است که از طريق صدا و سيما و پرتال وزارت آموزش و پرورش، در حال پخش است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *