0:12 1403/02/15

هفتاد و ششمين نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد

صافی نیوز / دبيرکل سازمان ملل هفتاد و ششمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل را آغاز کرد.
شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، آنتونيو گوترش، دبيرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنراني افتتاحيه هفتاد و ششمين مجمع عمومي سازمان ملل که از ۱۹۳ کشور عضو تشکيل شده، گفت: بسيار خرسندم که بار ديگر اينبار براي افتتاح هفت و ششمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل به شما ملحق مي‌شوم.

وي همچنين از “عبدالله شاهد”، وزير امور خارجه سابق مالديو که در حال حاضر رياست مجمع عمومي سازمان ملل را برعهده دارد، استقبال کرد.

گوترش در اين سخنراني از جامعه جهاني خواست تا به واکنش به پاندمي کوويد ۱۹ سرعت ببخشند و اهداف مربوط به آب و هوا را عملي کنند.

وي افزود: ما بايد با تامين واکسن، درمان و تجهيزات براي همه مردم در سراسر جهان، به واکنش‌مان به کوويد ۱۹ سرعت ببخشيم. ما به کشورهايي نياز داريم که به اهداف آب و هوايي جسورانه در کنفرانس اقليمي سازمان ملل موسوم به COP۲۶ در گلاسگو پايبند باشند و به آنها عمل کنند. اين جنگ در سياره ما بايد پايان يابد.

دبيرکل سازمان ملل همچنين تاکيد کرد: اکنون زمان آن رسيده که جنگ با يکديگر را پايان دهيم و به صلح متعهد باشيم و با دشمن مشترک يعني پاندمي کرونا مبارزه کنيم.

جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا قرار است ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهريور ماه) در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل “نشست جهاني کوويد ۱۹: پايان دادن به پاندمي و بازسازي بهتر” را به صورت مجازي برگزار کند.

سازمان ملل بين تاريخ ۳۱ اکتبر و ۱۲ نوامبر کنفراس اقليمي موسوم به COP۲۶ را در شهر گلاسگو واقع در اسکاتلند برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}