13:08 1403/02/13
زاخارووا:

آمريکا در مقام داعيه رهبری جهانی قرار ندارد

صافی نیوز / سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه گفت: آمريکا در مقام داعيه رهبري جهاني از جمله در عرصه دموکراسي قرار ندارد.
ماریا زاخارووا

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، ماريا زاخارووا روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه اول تلويزيون سراسري روسيه بيان کرد: بنظرم هر کشور،  ملت و رهبري که از سوي مردم کشور خود برگزيده مي‌شود بايد به مسائل داخلي کشور خود بپردازد.  

وي افزود: اگر در شرايط کنوني حکومت ايده آلي در جهان از نظر مطابقت آن با معيارهاي عالي پيدا شود، آن کشور مي‌توانست به کشورهاي ديگر بياموزد. اما آمريکا حتي در مسائلي همچون دموکراسي نزديک به مقام رهبري جهاني قرار ندارد.  

سخنگوي وزارت خارجه روسيه ادامه داد: به همين دليل آمريکا بايد به مسائل داخلي خود بپردازد و ما نيز بايد به حل مشکلات خود بپردازيم.  

آمريکا که با مشکلات زياد داخلي در حوزه‌هايي همچون حقوق بشر و دموکراسي مواجه است دائما به بهانه دفاع از عرصه‌هاي مختلف به مداخله در امور داخلي کشورهاي ديگر مي‌پردازد و هر ساله نيز گزارش‌هايي در مورد وضع حقوق بشر و دموکراسي در کشورهاي مختلف منتشر مي‌کند.  

 خروج آمريکا و غرب از افغانستان ننگين بود

 سخنگوي وزارت خارجه روسيه اظهار داشت: نيروهاي آمريکايي نتوانستند با شايستگي از افغانستان خارج شوند و آنچه آمريکا و غرب در خروج از افغانستان نشان داد، ننگين و شرم آور بود.  

زاخارووا با بيان اينکه ما در افغانستان شاهد فروپاشي (حکومت) بوديم، تاکيد کرد: اين وضعيت با کوتاهي و تقصير غرب بروز کرده و شاهد پديده‌اي بسيار شرم آور هستيم.  

وي تصريح کرد: غرب مي‌داند که از عهده فاجعه مرتبط با وضعيت افغانستان بدون مشارکت روسيه برنمي‌آيد.   

نيروهاي طالبان چندي پيش کنترل کابل را بدون مقاومت خاصي از سوي ارتش افغانستان و نيروهاي بين الملل به دست گرفتند و ظرف چند ساعت اين شهر را تصرف کردند.

آمريکا در انتخابات دوما مداخله مي‌کند

زاخارووا در ادامه سخنان خود به مداخله آمريکا در انتخابات دوماي روسيه و وجود شواهد انکارناپذير در اين زمينه اشاره کرد.

وي افزود: ما در اين مورد در همه جا فرياد نمي‌کشيم و از آن بهره برداري تبليغاتي نمي‌کنيم.   

سخنگوي وزارت خارجه روسيه خاطر نشان کرد که روسيه همانند آمريکا که در مورد مشابهي به گونه ديگري رفتار کرده است اقدام نکرد و با احضار سفير آمريکا در مسکو به وزارت خارجه روسيه، شواهد انکارناپذير از مداخله اين کشور در انتخابات دوما را ارائه کرد.  

روسيه قصد دارد از فردا جمعه  (۱۷ تا ۱۹ سپتامبر) انتخابات پارلماني برگزار کند و از ناظران چندين کشور از جمله جمهوري اسلامي ايران براي نظارت بر اين انتخابات دعوت کرده است. با اين وجود، وزارت امور خارجه آمريکا مدعي شده است که “نظارت آزاد و معتبر بر انتخابات روسيه غير ممکن است. “

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}