19:55 1403/02/13

توصيه رئيس جديد سازمان انرژی اتمی در مورد رآکتور آب سنگين اراک

صافی نیوز / معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران روز پنجشنبه از مجتمع هسته‌اي خنداب‌ (اراک) بازديد کرد و در جريان پيشرفت پروژه بازطراحي و ساخت راکتور آب سنگين قرار گرفت و با مديران و متخصصين اجراي اين پروژه ديدار و گفتگو کرد. اسلامي در اين بازديد تاکيد کرد که رآکتور آب سنگين اراک در سريع ترين زمان ممکن به بهره‌برداري برسد
محمد اسلامی

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، محمد اسلامي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در اين بازديد که با همراهي جمعي از معاونان و مديران ارشد صنعت هسته‌اي انجام شد، در بدو ورود به مجتمع هسته‌اي خنداب(اراک) با حضور در مقبره شهداي گمنام به مقام والاي شهيدان اداي احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت.

اسلامي در جريان اين بازديد با اشاره به توانايي دانشمندان صنعت هسته‌اي در پيشبرد و اجراي برنامه‌هاي راهبردي صنعت هسته‌اي، اظهار داشت: بهره‌گيري از توانمندي و تخصص جوانان ايراني در حل مسائل بزرگ، پيروزي ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف را به‌همراه داشته است و دستاوردهاي شگرف اين صنعت بيانگر قدرت و پيشرفت علمي و نمايانگر استيصال دشمنان ايران اسلامي است.

وي در خصوص بازطراحي رآکتور آب سنگين خنداب (اراک) و پيشرفت اين پروژه تاکيد کرد: اين پروژه بايد با حداکثر سرعت و بهره‌گيري از توانمندي صنايع داخلي بازطراحي و مورد بهره برداري قرار گيرد.

معاون رئيس جمهور در ادامه بازديد از کارخانه آب سنگين اراک در مورد محصولات آب سنگين اين مجتمع ابراز اميدواري کرد تا آنجا که ممکن است، بايد محصولات توليدي از آب سنگين در زمينه‌هاي دارويي و درماني و… بتوانند با بزرگترين برندهاي جهاني رقابت کنند؛ در اين رهگذر سهم قابل توجهي از اهداف «اقتصاد هسته‌اي» مي‌تواند توسط فراورده‌هاي اين مجموعه تحقق يابد و از اين ظرفيت مي‌توان به بهترين نحو استفاده شود.

در ادامه بازديد اسلامي با جمعي از مديران و کارکنان اين مجتمع هسته‌اي ديدار و گفتگو کرد و در خصوص برنامه‌هاي جاري و آتي تبادل نظر صورت گرفت؛ بازديد از آزمايشگاه زيست فناوري ايزوتوپي و همچنين بررسي وضعيت آزمايشگاه توليد ترکيبات دوتره از ديگر برنامه‌هاي معاون رئيس جمهور در اين رويداد بود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}