1:34 1403/02/20
پزشکيان:

با لجبازی با دنيا نمی توان مملکت اداره کرد

صافی نیوز / نماينده مردم تبريز در مجلس در رابطه با سرنوشت قانون اقدام راهبردي مجلس پس از توافق ميان تهران و آژانس بيان کرد: شوراي امنيت بايد تصميم نهايي و کلان را براساس مصلحت مملکت اخذ کند، با لجبازي با دنيا نمي توان مملکت اداره کرد وقتي در سطح کلان نظام به تفاهم برسند، نمايندگان هم از قانون خود کوتاه خواهند آمد.
مسعود پزشکیان

به گزارش صافی، «مسعود پزشکيان»، نماينده مردم تبريز در مجلس، در گفت و گو با برنا در رابطه با “بيانيه ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي” گفت: حاکميت براي کسب موفقيت بايد مشکلات خود را با دنيا و کشورهاي منطقه حل کند در غير اين صورت امکان رفع مشکلات وجود ندارد. متاسفانه مخالفت هايي که با دولت روحاني در مسئله مذاکرات و همکاري ايران و آژانس صورت گرفت يک رقابت سياسي بود و مصلحت مملکت در آن ناديده گرفته شد. بايد خيلي زودتر از اين مشکلات کشور را حل ميکرديم.

او در ادامه گفت: در دولت روحاني عده اي نمي خواستند رقيب شان به مصالحه برسد، اکنون موافقند و در صدد مصالحه برآمدند خيلي خوب است اين کار را انجام دهند ولي حتما انجام دهند. بايد کاري کرد تا مشکلات ارتباطي، اقتصادي و گفت و گو با دنيا را حل کنيم و گرنه اوضاع مملکت روز به روز بدتر خواهد شد. بايد با دنيا و منطقه و خودمان مسائل را حل کنيم ما با خودمان هم مشکل داريم. نمي شود با همه دعوا کنيم و بعد بگوييم مشکل اشتغال را چگونه مي توان حل کرد، نمي شود سرمايه گذار داخلي را فراري داد و بعد بگوييم چگونه مي توان سرمايه گذار جذب کرد تناقض دارد، شدني نيست.

پزشکيان در رابطه با سرنوشت قانون اقدام راهبردي مجلس پس از توافق ميان تهران و آژانس بيان کرد: شوراي امنيت بايد تصميم نهايي و کلان را براساس مصلحت مملکت اخذ کند، با لجبازي با دنيا نمي توان مملکت اداره کرد. وقتي در سطح کلان نظام به تفاهم برسند، نمايندگان هم از قانون خود کوتاه خواهند آمد.

او در خصوص فشار برخي نمايندگان براي انتخاب استانداران مطلوبشان گفت: وزارت کشور از نمايندگان درخواست کرد تا چند کانديدا را براي استانداري معرفي کنند و در همين جهت نمايندگان عده اي را به وزارت کشور معرفي کردند، من اين روش را قبول ندارم. روش درستي نيست، زيرا در راستاي همين درخواست، نمايندگان مي خواهند تا آدم هاي خودشان براي استانداري ها انتخاب شوند. مشکل دو طرفه است وزارت کشور نبايد چنين درخواستي را از نمايندگان مطرح مي کرد.

نماينده مردم تبريز در مجلس در رابطه با تسريع در روند واکسيناسيون بانتيجه مطلوب گفت: من همان روز اول که کرونا از قم شيوع پيدا کرد، پيشنهاد دادم تا حکومت نظامي در قم ايجاد شود و قرنطينه عمومي ايجاد شود. اين توصيه ها تا قبل از آغاز واکسيناسيون بود اما امروز در شرايطي که واکسن وارد کشور شده است بايد به سرعت همه را واکسينه کنند و البته بايد قرنطينه ها در کنار واکسيناسيون اجرايي شود مانند چين و استراليا. چهارچوب هاي علمي را رعايت نکرديم و بسياري از خانواده ها را داغدار کرديم.

او در پايان در خصوص سرنوشت FATF مطرح کرد: بايد مجمع تشخيص FATF را از حالت مسکوت خارج کند و در رابطه با آن تصميم بگيرد زيرا در غير اين صورت هزينه توليد و تجارت را بسيار بالا ميبرند، دور زدن تحريم ها هزينه دارد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *