13:33 1403/02/18
وزارت علوم:

مبنای کار دانشگاه ها در ترم جديد آموزش الکترونيکی است

صافی نیوز / معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: مبناي کار دانشگاه‌ها در ترم آينده آموزش الکترونيکي است.
دانشگاه تهران

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، علي خاکي صديق در گفت و گويي افزود: اين موضوع مطرح شده که اگر در ترم آينده در دانشگاهي که دانشجويان بومي دارد و همه آنان واکسن کرونا را تزريق کردند، آيا مي توان کلاسي را به صورت گروهي برگزار کرد.

وي ادامه داد: اگر ستاد ملي مقابله با کرونا در آن منطقه مجوز را صادر کند، مي توان کلاس ها را به صورت موردي و محدود برگزار کرد.

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري روز شنبه نيز در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: دانشجويان تحصيلات تکميلي اگر ۲ دز واکسن کرونا را تزريق کرده باشند، مي‌توانند از خوابگاه دانشجويي استفاده کنند.

خاکي صديق درمورد چگونگي وضعيت آموزشي دانشجويان تحصيلات تکميلي با توجه به تزريق واکسن کرونا افزود: دانشجويان تحصيلات تکميلي که درگير امتحان جامع، انجام پروژه يا نگارش پروپوزال رساله دکتري خود هستند، براي حضور در دانشگاه مشکل خاصي ندارند و در حال حاضر نيز در دانشگاه حضور دارند.

وي تصريح کرد: دانشجويان تحصيلات تکميلي همچنين اگر ۲ دز واکسن خود را تزريق کرده باشند، در استفاده از خوابگاه هاي دانشجويي نيز مشکلي ندارند.

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه ها باز هستند و فعاليت هاي پژوهشي دانشجويان تحصيلات تکميلي درحال انجام است و از حدود ۳۰ درصد از ظرفيت خوابگاه ها استفاده مي شود.

نيازمند همکاري وزارت ارتباطات براي تامين اينترنت رايگان دانشجويان و اساتيد هستيم

خاکي صديق همچنين در پاسخ به اين سوال که باتوجه به تداوم آموزش مجازي دانشگاه ها، سال تحصيلي جديد اينترنت رايگان به دانشجويان اختصاص مي يابد، گفت: نيازمند همکاري وزارت ارتباطات براي تامين اينترنت رايگان دانشجويان و اساتيد هستيم

وي در مورد نحوه استفاده دانشجويان و اساتيد از اينترنت رايگان دانشجويي تاکيد کرد: وزارت ارتباطات در سال ۱۳۹۹ و نيمه نخست امسال همکاري مناسبي در تامين اينترنت رايگان حوزه آموزش اساتيد و دانشجويان داشته است.

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تاکيد براينکه همکاري وزارت ارتباطات در تامين اينترنت رايگان دانشجويان و اساتيد در آموزش دانشگاه ها بسيار موثر بود، اظهار اميدواري کرد با توجه به افزايش قيمت اينترنت اين تسهيلات بارديگر از سوي وزارت ارتباطات به دانشگاه ها ارايه شود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *