18:45 1403/02/15

تيم ملي واليبال ايران فيناليست شد/ در انتظار جدال جذاب با ژاپن

صافی نیوز / تيم ملي واليبال ايران با درخشش صابر کاظمي، تيم چين را در نيمه نهايي رقابت‌هاي قهرماني آسيا شکست داد و راهي فينال شدند.
تیم ملی والیبال ایران

به گزارش صافی به نقل از مهر، تيم ملي واليبال ايران در ادامه رقابت‌هاي قهرماني آسيا امروز شنبه، در ديدار نيمه نهايي مسابقات از ساعت ۱۰:۳۰ مقابل تيم چين صف آرايي کرد.

ملي پوشان در اين ديدار موفق شدند با نتيجه ۳ بر يک از سد چين عبور کنند و راهي ديدار نهايي شوند. بازي فينال فردا يکشنبه برگزار مي‌شود و برنده ديدار ژاپن و چين تايپه حريف ايران خواهد بود.

نتايج ست شماري؛

ست نخست: ۲۵ بر ۲۲ به سود تيم ملي واليبال ايران

ست دوم: ۲۵ بر ۱۷ به سود تيم ملي واليبال چين

ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود تيم ملي واليبال ايران

ست چهارم: ۲۵ بر ۱۷ به سود تيم ملي واليبال ايران

ميلاد عبادي پور، ميثم صالحي، امير حسين توخته، علي اصغر مجرد، امين اسماعيل نژاد، جواد کريمي و محمدرضا حضرت پور ياران آغاز کننده بازي براي تيم ملي ايران بودند. با توجه به آسيب ديدگي صابر کاظمي پيش از آغاز بازي به دليل برخورد ناخواسته با يکي از بازيکنان، اسماعيل نژاد از ابتدا در ترکيب قرار گرفت.
دو تيم واليبال ايران و چين در ست نخست، بازي برابر و پاياپايي به نمايش گذاشتند و برتري نسبت به هم نداشتند اما در اواخر ست دفاع‌هاي مستحکم علي اصغر مجرد اختلاف امتياز را ايجاد کرد تا در امتياز هاي حساس پاياني خيال تيم ملي آسوده شود.

چيني‌ها در آغاز ست دوم شروع طوفاني داشتند و اختلاف ۵ امتياز را در بازي ايجاد کردند تا نخستين تايم استراحت فني را ۸ بر ۵ پشت سر بگذارند. سرويس‌هاي خوب چين، دريافت ايران را با مشکل مواجه کرد تا اختلاف امتياز افزايش يابد. در نهايت ست دوم با برتري ۲۵ بر ۱۷ چين همراه شد. اين نخستين ستي بود که ملي پوشان ايران از آغاز مسابقات واگذار کرد تا دو تيم در ست شماري برابر شوند.

در ست سوم چين با امتياز ۵ برابر پيش آمد و در ادامه به دليل اشتباه داوري و پايين بودن کيفيت ويديو چک، چين پيش افتاد اما ملي پوشان با کسب ۳ امتياز متوالي، نخستين تايم استراحت فني را ۸ بر ۷ پيروز پشت سر گذاشتند. در ادامه چيني‌ها يکبار ديگر بازي را در امتياز ۱۲ برابر کردند و تا امتياز ۱۷ پاياپاي پيش رفتند. درخشش صابر کاظمي در سرويس و اسپک ايران را ۲۲ بر ۱۸ بار ديگر پيش انداخت. در نهايت ايران ۲۵ بر ۲۲ پيروز ست سوم شد.

ست چهارم نيز در ابتدا بازي دو تيم تا امتياز ۷ برابر پيش رفت اما يک بار ديگر عملکرد بدون نقص صابر کاظمي به کمک تيم آمد و تمرکز چين را بهم ريخت تا اختلاف امتياز به سود ايران افزايش يابد. ملي پوشان دومين تايم استراحت فني را ۱۶ بر ۱۰ پيروز پشت سر گذاشتند. صابر کاظمي که مصدوميت جزيي از ناحيه بيني داشت از زمان حضورش در زمين روند بازي را به سود ايران تغيير داد. در نهايت تيم ملي با درخشش صابر کاظمي چين را شکست داد.

بيست و يکمين دوره رقابت‌هاي واليبال قهرماني آسيا از روز ۲۱ شهريور با حضور ۱۶ تيم برتر قاره آسيا در چهار گروه چهار تيمي به ميزباني ژاپن آغاز شده و تا ۲۸ شهريورماه ادامه خواهد داشت.

تيم ملي واليبال ايران در سال‌هاي ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ عنوان قهرماني آسيا را کسب کرده است و اين بار با هدايت مربي ايراني به دنبال چهارمين قهرماني در قاره کهن است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}