22:07 1403/02/13

وزير بهداشت جزئيات طرح «قرنطينه هوشمند» را اعلام کرد

صافی نیوز / وزير بهداشت از طرح «خانه به خانه» براي لکه گيري واکسيناسيون عليه کرونا خبر داد و گفت: با انجام واکسيناسيون بسياري از محدوديت ها تغيير کرده و «قرنطينه هوشمند» عملي مي شود و مردم مي توانند هر اقدامي را به شرط تزريق واکسن انجام دهند.
بهرام عین اللهی

به گزارش صافی، بهرام عين اللهي در ديدارِ سردار عراقي زاده، رييس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نيروهاي مسلح که با حضور ساير مسئولين بهداشت و سلامت نيروهاي مسلح کشور و معاونين و مديران وزارتخانه در سالن همايش حوزه وزارتي برگزار شد، ضمن گراميداشت ايام اربعين، گفت: متاسفانه به دليل شيوع کرونا از فيض زيارت و حضور در خيل مشتاقان اباعبدالله الحسين (ع) محروم هستيم و امروز روحمان در راهپيمايي اربعين و جسممان اينجاست. اميدوارم اين بلا به زودي از سر مردم رفع شود و همه بتوانند در تمام صحنه ها حضور پيدا کنند.

وي افزود: آنچه اهميت دارد رسالتي است که در اين برهه تاريخي برعهده مان گذاشته شده است. تاريخ نمايانگر مجاهدت ها خواهد بود، همانطور که وقتي به دفاع مقدس برمي گرديم مي بينيم که بسياري از افراد وظايف شان را دلاورانه انجام دادند و ماندگار شدند. همان زمان هم مدافعين سلامت در جبهه هاي جنگ حماسه آفريدند و امروز نيز صحبت دلاوري ها و شجاعت هاي مدافعين سلامت در عرصه مبارزه با کرونا، در هر نقطه اي زبانزد است. به گفته سردار شهيد قاسم سليماني، “بهترين فرصت ها در تهديدها به وجود مي آيند.” و اکنون نيز مردم، کادر بهداشت و درمان را بهتر از قبل مي شناسند و در اين بحران، رشادت هاي آنان بروز و ظهور پيدا کرده است.

عين اللهي با بيان اينکه تبليغات دشمن در جهت مايوس کردن مردم است، تصريح کرد: در واقع ما در بحران ها با ظرفيت هاي خود بيشتر آشنا مي شويم و بحران ها ما را به نقاط قوت مان نزديک مي کند.

وزير بهداشت با اشاره به پيک پنجم کرونا در کشورمان عنوان کرد: در دوماه اخير با اوج شيوع کرونا مواجه بوديم و قريب به ۱۲۰ هزار نفر از هموطنانمان فوت کردند و خانواده هاي زيادي عزادار شدند؛ اکنون شرايط سختي را سپري مي کنيم.

وي گفت: شايد تا چندماه قبل نااميدي گسترده اي در کشور حاکم بود و تعداد زيادي از فضاهاي مجازي و رسانه هاي معاند نيز سعي داشتند بر اين نااميدي دامن زده و نظام جمهوري اسلامي را ناکارآمد جلوه دهند، اما در اوج نااميدي، خداوند درهاي رحمت خود را به رويمان گشود و اکنون واردات واکسن به حدي رسيده که هيچ کمبودي وجود نداشته و اکنون بايد براي تزريقات سريع اين واکسن ها برنامه ريزي کنيم.

عين اللهي ادامه داد: اين موفقيت يک توفيق ملي است؛ در سالهاي بعداز انقلاب اسلامي هرباري که مردم خودشان به صحنه آمدند، آن حرکت موفقيت آميز بوده است و نمونه آن دفاع مقدس بود که خود مردم باعث پيروزي کشورمان شدند؛ در مبحث واکسيناسيون نيز نيروهاي انقلابي، نظامي، انتظامي، بسيج و.. همگي وارد ميدان شدند و کمک کردند. در هفته گذشته ميزان تزريق واکسن به ۸ ميليون دُز در هفته رسيد که تقريبا رکورد خوبي بود. هيچ يک از کشورهاي اروپايي به اين رکورد نرسيده بودند و کشور آلمان به ۶ ميليون دُز هفتگي رسيده بود. البته هنوز هم از تمام ظرفيت هايمان بهره نبرده ايم و احتمال مي رود در اين هفته يا هفته آينده رکورد تزريق واکسن بازهم شکسته شود و اين نشان دهنده ظرفيت هاي دروني است که ما داريم و بايد از آنها استفاده کنيم.

ضرورت به روز کردن روش ها

وي در بخش ديگري از سخنانش درخصوص قرنطينه هوشمند بيان کرد: به طورکلي، بايد روش ها را روزآمد کنيم. با انجام واکسيناسيون بسياري از محدوديت ها تغيير کرده و قرنطينه هوشمند عملي مي شود و مردم مي توانند هر اقدامي را به شرط تزريق واکسن انجام دهند. بنابراين با توجه به واکسيناسيون اکثريت مردم، بايد دستورالعمل هاي جديد تدوين شود. مثلا برخي سياست ها از جمله ترددهاي شبانه، مسافرت هاي داخلي و خارجي با انجام واکسيناسيون دستخوش تغيير مي شوند.

تاکيد بر به روز کردن روش هاي درماني

وزير بهداشت با تاکيد بر به روز کردن روش هاي درماني نيز گفت: بايد يک کميته علمي زير نظر معاون درمان وزارت بهداشت تشکيل شود و دستورالعمل هاي درماني نيز به روز شود.
وي ضمن قدرداني از فعاليت هاي وزارت دفاع براي تامين برخي تجهيزات و توليد واکسن فخرا، بيان کرد: اميدواريم توليد داخل به نتايج خوبي رسيده و در آينده اي نزديک به توليد انبوه برسيم تا در آينده واکسن خارجي وارد نکرده و پس از عبور از مرحله بحران و کمک گرفت از واکسن هاي خارجي، براي دُزهاي يادآور بر توليد داخل تکيه کنيم.
وي اظهار کرد: تفاوتي که نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با ساير کشورها دارد، اين است که آنها صرفا نظامي هستند، اما نيروهاي مسلح ما مردمي بوده و در تمامي صحنه ها و در تمام بحران ها در کنار مردم هستند. دوستان بسيج نيز هميشه در صحنه ها حاضر بودند و کمک کردند؛ طرح شهيد سليماني نيز طرح بسيار خوبي بود و در جهت بيماريابي و واکسيناسيون بسيار موثر عمل کرد.

اجراي طرح خانه به خانه براي لکه گيري واکسيناسيون

عين اللهي گفت: درصدد هستيم طرح خانه به خانه را براي لکه گيري واکسيناسيون انجام دهيم. زيرا مهمترين مساله در کنترل کرونا، انجام واکسيناسيون است که بايد به نحو احسن انجام شود.
بنابر اعلام روابط عمومي وزارت بهداشت، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ادامه ضمن تاکيد بر مقدم شمردن حوزه بهداشت بر درمان، يادآور شد: يکي از مواردي که روي آن تاکيد داريم حوزه بهداشت و توسعه و تقويت خانه هاي بهداشت در کشور است و نيروهاي مسلح در اين زمينه مي توانند کمک کنند. البته در برخي نواحي کشور و نقاط محروم و مرزي، نيروهاي مسلح در حوزه بهداشت و درمان بسيار کمک مي کنند. وزارت بهداشت و نيروهاي مسلح يک وظيفه واحد دارند و آن هم محروميت زدايي در کشور است که بايد در اين زمينه با به کار گرفتن تمام قوا، نيرو و توانمان، به صورت جهادي تلاش کنيم.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}