7:45 1403/02/13

خانواده “سجاد و غزل” مُهر سکوت را شکستند

صافی نیوز / شوک ناشی از قتل زن 17ساله در اهواز به‌دست شوهرش، جامعه را فراگرفته است. برای بررسی برخی زوایای این حادثه ناگوار برخی رسانه ها با خانواده های مقتول و قاتل مصاحبه کرده اند.
غزل

به گزارش صافی به نقل از فارس، خانواده قاتل و مقتول در حادثه قتل خانوادگی اخیر در اهواز که انتشار فیلم آن بازتاب‌ها مختلفی را داشت از ابعاد تازه‌ای از این ماجرا می‌گویند.

بخشی از این روایت را با هم می خوانیم 

ناپدید شدن غزل

مادر قاتل(سجاد) در مصاحبه  با فارس گفت: حدود چهار ماه گذشته غزل از منزل خارج شد، اما آن روز به خانه بازنگشت، نگران که شدیم سراغش را از خانواده‌اش گرفتیم آنجا هم نرفته بود، به دوستان، آشنایان و هر کسی که احتمال می‌دادیم ممکن است غزل  آنجا رفته باشد گرفتیم اما خبری از غزل نبود، تا اینکه بعد از یک هفته به دوستان خودش اطلاع داد که در ترکیه است.
وی ادامه می‌دهد تمام اطلاعاتی که از غزل  دریافت می‌کردیم از طریق دوستانش است.

بارداری غزل
مادر سجاد می‌گوید:غزل در زمان آشنایی با یک مرد سوریه‌ای باردار بود و چند روز قبل از اینکه خانه رو ترک کنه بچه سقط شد.
مادر سجاد در ادامه اظهاراتش تصریح می کند: غزل و شوهرش خیلی همدیگر را دوست داشتند، نباید از حق بگذرم ارتباط غزل با ما هم خیلی خوب بود و با هم عروسش مثل خواهر بودند و هیچ اجباری در ازدواجشان وجود نداشت.

آشنایی غزل با مرد سوری

وی در مورد آشنایی عروسش با مرد سوری می گوید: طبق صحبت‌هایی که غزل برای دوستانش کرده و به ما منتقل می‌‌کنند، با شخصی از طریق اینستاگرام آشنا می‌شود که این شخص اهل سوریه است، این مرد به غزل ابراز علاقه زیادی می‌کند این دختر را وابسته خود می‌کند تا آنجایی که غزل بابت این مرد زندگی خودش را رها کرد، به محض اینکه غزل به ترکیه می‌رود این مرد غزل  را به عقد خودش در می‌آورد و زندگی جدیدی را شروع می‌کنند.

وی ادامه داد غزل که همه جوره به این مردسوری اعتماد کرده بود کم کم شروع به ارسال عکس‌های خود با آن مرد می‌کند،

مادر سجاد در مورد بازگرداندن عزل به کشور گفت: ما از طریق پلیس بین الملل اقدام کرده بودیم که فردی دختر ما را دزدیده و… اما خودِ غزل هم ظاهراً پشیمان شده بود و این اواخر خودش به پدرش گفت: بیایید من را به ایران بیاورید که بعد از آن پدر غزل و شوهرم تا ترکیه دنبالش رفتند و روز جمعه ظهر اهواز رسیدند.
پسرم به مرد سوری(همسر جدید غزل) ویس تهدیدآمیز فرستاده بود و او در جواب عکس‌های عروسی رو می‌فرستد و برای اینکه سجاد را عصبی کند گفته بود خودم به غزل گفتم بچه را سقط کند.
پسرم تهدید کرده  بود  غزل  را می‌کشم برای همین  پدر  غزل و پدر سجاد در صدد مخفی کردن غزل تا تحویل آن به کلانتری بودند چرا که از تهدیدهای سجاد می‌ترسیدند.

جزئیات روز قتل غزل

زمانی که غزل  را تحویل شوهرش ندادند عصبانیت و تهدید سجاد دو چندان شد، برای همین روز یکشنبه غزل  را سوار ماشین کردند تا ببرند و تحویل کلانتری بدهند اما از آنجایی که سجاد حرکات پدر و عمویش را زیر نظر داشت به اتفاق برادرش جلوی ماشین را می‌گیرند و غزل  را از انها می‌گیرد که ظهر همان روز آن اتفاق افتاد و سجاد غزل  را با قمه کشت.

وی در مورد اقدام عجیب فرزندش در گرداندن سر مقتول در محله ها گفت:  در هر محله‌ و خیابانی که به سجاد انگ بی‌غیرت زده بودند سر غزل را گَرداند تا مثلاً به همه گوید: من آدم  بی‌غیرتی نیستم.

روایت پدر مقتول

با توجه به اهمیت موضوع قتل غزل حیدرنوا (مقتول) مصاحبه و شنیدن صحبت‌های خانواده وی نیز ضرورت داشت که پدر مقتول جزئیات جدیدی از این حادثه را بازگو کرد.

ازدواج غزل اجباری بود؟

پدر مقتول(غزل) درباره ازدواج دخترش با سجاد مدعی شد هیچ اجباری در ازدواج دخترم وجود نداشت و اتفاقاً شوهرش بهترین زندگی را برای وی فراهم کرده بود، دعوای زن و شوهوی بین آن‌ها پیش می‌آمد و گاهاً به  خانه ما به حالت قهر می‌آمد اما در حد دو سه روز بود و بعد سر خانه و زندگی اش برمی‌گشت.

وی در ادامه گفت :زمانی که می‌خواستیم غزل را به عقد سجاد دربیاوریم گواهی رشد از دادگاه گرفتیم اما به لحاظ جسمی مشکل نداشت.

وی درباره شب ناپدیدشدن دخترش یادآور شد: شبی که غزل خانه همسرش را ترک می‌کند از سر خیابان سوار پرایدی می‌شود که ظاهراً این پراید او را تا ترمینال شهرستان‌ها واقع در سه راه خرمشهر رسانده است و غزل پولی را هم پرداخت نکرده یعنی هزینه پراید از قبل پرداخت شده است.

ماجرای بازگشت غزل به کشور

پدر مقتول با بیان جزئیاتی از بازگرداندن دخترش به کشور گفت: ما روز پنج شنبه  از ترکیه به تهران رسیدیم اما وقتی رسیدیم حراست فرودگاه به ما گیر داد که چرا غزل پاسپورت ندارد در حالی که پلیس اینترپل برگه‌ای جهت خروج غزل از کشور ترکیه با ما داده بود با این حال مجبور شدیم برای بازجویی در دادگاه در تهران معطل شویم.

پس از تایید ورود قانونی غزل به ایران از ترمینال سوار اتوبوس شدیم و جمعه شب به اهواز رسیدیم، همان موقع پدر سجاد پیشنهاد داد غزل را دست فلان مامور که مورد اعتماد ما بود بدهیم و به خانه برگردیم اما من مخالفتم کردم و گفتم غزل را با خودم به خانه می‌برم تا مادرش را ببیند و شنبه غزل را تحویل کلانتری بدهیم.

غزل به همراه من به خانه آمد و با خودم گفتم حالا که غزل آمده،  روز شنبه شکایت قبلی را از سر بگیریم و حداقل با کمک دخترم باند خرید و فروش دختران که در اهواز است را دستگیر کنند.

غزل از دیدن مادرش خیلی خوشحال شد، وقتی دیدیم اتفاق خاصی نیفتاد  تحویل دادن غزل به کلانتری یا اداره آگاهی را به یکشنبه موکول کردم.

همان روز بعد از صرف نهار از خانه بیرون زدم، بعد از رفتن ما پدر سجاد با عجله خانه ما آمده  و از غزل خواسته به سرعت سوار ماشین شود تا به کلانتری بروند که در میان راه سجاد جلوی ماشین را می‌گیرد و آن اتفاق می‌افتد و غزل کشته می‌شود.

جزئیات فرار غزل به ترکیه

وی در مورد چگونگی فرار دخترش به ترکیه افزود: دخترش غزل در این مورد به او گفته بود: که شبی که خانه را ترک کردم من را در تهران تحویل سه نفر دادند که ایرانی بودند که دو نفر آن‌ها من را مورد اذیت و آزار قرار دادند او گفت یک شب در تهران مانده و بعد از مرز خوی خارج شده است.
پدر مقتول تاکید کرد: اینها قاچاقچی هستند و فقط پول را می‌شناسند و عبد جمونگ(مرد سوری) به آن‌ها پول پرداخت کرده بود.

پدر غزل در ادامه تصریح کرد: آن مرد سوری از ترس مسئولان ترکی دخترم را عقد می‌کند و برایش  عروسی می‌گیرد.

اخاذی مرد سوری

وی افزود قبل از اینکه ترکیه برویم کارهای عبد جمونگ برای ما رو شد ابتدا از طریق ارسال عکس برای ما و همسر غزل ما را عصبی می‌کرد، به سجاد می‌گفت: یادت هست یک ماه ارتباط بین شما و زنت خراب شد من به غزل گفته بودم با تو اینطور رفتار کند، یا من به غزل گفتم بچه‌ را سقط کند یادت هست غزل در را به روی تو قفل کرد! من بهش گفتم این کار را بکند.

پدر مقتول مدعی است حتی برای بازگرداندن دخترش دو مرتبه مبالغ ۱۵۰ میلیون و ۱۶ میلیون به مرد سوری پول پرداخت کرده اند.

خانواده مقتول رضایت می دهند؟

وی در پایان مصاحبه تاکید می کند که از سجاد شکایت کرده و رضایت نمی دهد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

78 پاسخ

  1. دختر۱۲ساله چه میداند اجبار چیست و ازدواج چیست.دختر من ۱۲ ساله هست چند روز پیش گفتم بزرگترین ارزوت چیه گفت داشتن باربی دفالوسی که من رفتم براش خریدم

  2. مسخره است دختر دوازدهذ ساله با رضایت خودش ازدواج کرده؟!!!!!!! دختر ۱۲ ساله میفهمی چی می نویسید

  3. رضایت ندی نوه ات از پدر هم محروم میشه خدا میدونه چه عاقبتی در انتظار اون بچه ی معصومه . 

  4. کاملا معلومه که دختره از شوهرش متنفر بود …و جرات طلاق هم به خاطر همین سر بریدن نداشت …

  5. این دختر با این شرایط عقل درست و درمانی نداشته و شاید بهتر رود در همان ترکیه میماند هر غلطی میخواست می‌کرد … در واقع اگر خانواده دختر دخترشان را زودتر میشناختند یک خانواده دیگر راهم بدبخت نکرده بودند متاسفانه بعضی ازدواج ها در پنهان برای نجات یک فرزند بیمار روانی به غلط انجام می‌گیرد …

  6. سر دخترش وسط خیابون بریده پدرش فقط گفته من خیلی ناراحت هستم!

  7. تو کوتاهی کردی که کار به اینجا کشیده سجاد کار درستی انجام نداده ولی نادرست تر از آن اینکه بخواهید او را قصاص کنید. او در حالت طبیعی نبوده و آن زمان جنون بر او مستولی شده 

  8. خدا نبخشد بانیان ولنگاری مجازی فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام رو. باید مجازات بشوند… منظور یه عده از کسب و کار مجازی امثال همین باندهای خرید و فروش است؟؟

  9. آقایان مسئول، هر چند وقت یه بار این اتفاقات رخ می ده تا شما بیدار بشید و فکری به حال این فضای بی صاحب مجازی کنید!

  10. باز هم روشن تر شد که ماجرا به اینستاگرام لعنتی ربط داشت نه کودک همسری!

  11. به نظر میاد کار همسرش ارادی نبوده و ارتکاب قتل توسط این شخص منطقی بوده باشد. 

  12. قابل توجه کسانی که به دروغ می گفتن از روی اجبار بوده ازدواجش: پدر غزل:هیچ اجباری در ازدواج دخترم وجود نداشت و اتفاقاً شوهرش بهترین زندگی را برای وی فراهم کرده بود

  13. عبد جمونگ ( مرد سوری ) را به ایران بیاورید و به جرم زنا با زن متاهل اعدامش کنید.

  14. مقصر اصلی خود غزل بوده . زنی که شوهر و بچه داره چرا باید با هر ناشناس و هرزه ای ارتباط برقرار کنه؟ از زندگیش ناراضی بود خوب مثل خیلی‌ها عاقلانه طلاق میگرفت . این هرزه گردی عاقبت شومی براش داشت 

  15. چون فریب خورده بود باید سرش بریدا میشد؟
    شما چه اقدامی کردین که فریب نخوره؟
    شما تا دیروز کنار ما پیش ما همراه ما زندگی میکردین مثل بقیه مثل من مثل برادرام …
    یعنی چند نفر قاتل مثل شما بین ما هست که ما خبر نداریم 

  16. دختر دوازده ساله از ازدواجچی میفهمه پدرش هم در قتلش شریکه

  17. خب قضیه روشن شد تا حدودی. غزل فریب خورده بود. پدر سجاد شریک جرمه چون عمدا غزل تحویل سجاد داده.
    در این گزارش سن غزل گفته نشده ولی مشخصه کم سن بوده
    بله جناب حسین یک فضای مجازی هم باید مدیریت بشه در کنار فرهنگسازی در جلوگیری از ازدواج در سن پایین.
    منتها نسل جدید مثل قبل بساز نیستن و هیجانی هستن هرچقدر سنشون بره بالاتر عاقلتر میشن .

  18. اشتباه پشت اشتباه
    -ازدواج دختر در سن کم که شاید خودش رضایت نداشته، -استفاده ناصحیح از اینستاگرام و شبیه این،
    – فرار از خانه و پناه بردن به بیگانه،
    -اهمیت و گوش دادن به حرف مردم تا جایی که خشم جای عقل رو بگیره و باعث جنایت بشه!!!!!
    زندگی و اعمال یک مسلمان واقعی باید بر اساس قرآن کریم و فرمانهای خدای سبحان باشه و نه بر اساس نظرات و گفته های مردم.

  19. با وجود شوهر و بچه دررفته تهران مورده ازار اذیت قرار گرفته توسط دو مرد ولی درس نگرفته ادامه داده رفته ترکیه به عقد یکی دیگه در اومده. تو عکس برای شوهرش با مرد سوریه ای لبخندم میزنه انگار نه انگار. مرگم برات زیاده در قعر جهنم بسوز تا ابد.

  20. یک عده احساسی نظر میدن.
    فرض کنید یکی نامستون و مادر بچتون رو برده و اتفاقاتی که نباید دربارش فکر کرد. شما چه میکردید؟!
    این خشم رو چطور بروز میدادید؟
    زنی که همه شمارو با هم میشناسن. زن جوونی که مادر بچه کوچیکتونه…
    در کنار مجازات کار وحشیانه این مرد باید اینارم دید.
    باید درک کرد. وگرنه احساساتی نظر دادن و فقط دیدن بیست درصد آخر ماجرا جلوی این مصیبتارو نمیگیره.
    کی پاسخگوی فضای مجازیه یاایهالناس!

  21. حتما پیگیر باشید
    دادستان و فرمانده انتظامی خوزستان و پلیس اینترپل در رسیدگی به شکایت پدر غزل از باند قاچاق قصور فاحش کردند و باید عزل و محاکمه شوند
    انقلاب را راحت بدست نیاوردم که اینگونه سهل انگاری کنند

  22. بنده از مخاطبان همیشگی شما هستم اما تقاضا میکنم تو رو به امام حسین دیگر این ماجرا را گزارش نکنید شخصا اعصابم خورد شده وقتی این ماجرا را دیده ام.البته به عنوان یک حقوق خوانده باید بگویم از آنجایی که بخشی از این جرم یعنی قاچاق انسان و اغفال و آزار زنان در کشور ما رخ داده طبق اصل صلاحیت سرزمینی باید دولت ما درخواست استرداد این عبد جمونگ نامرد را به دولت ترکیه بدهد و محاکمه اش کند تا بسزای عملش برسد. من جای سجاد بودم ان مردناحسابی عبد جمونگ را میکشتم.

  23. خواهشا دخترهاتون رو زمانی شوهر بدین که مطمئن باشین شخصیتشون کامل شکل گرفته و میدونن دارن با چه هدفی ازدواج می کنن

  24. چقدر در این خبر به حاشیه پرداخته اید . آنچه رخ داده قتل یک انسان توسط به اصطلاح مردی بنام شوهرش بدون اثبات هیچ گونه اتهامی است . فرار از منزل قطعا بعلت اختلافات عمیق بین مقتول و قاتل بوده است . محاکمه قاتل در دادگاه و اجرای حکم تنها مطالبه عمومی خواهد بود

  25. مشخصه پدره فقط پنجاه درصد ماجرارو درست گفته بقیش دروغه .‌‌لامصب یطوری از باند میگید انگار ریخته بودن تو خونه سجاد و زنش بزور بردن …
    بنظرم پدر غزل فیلمهای هالیوودی زیاد دیده  

  26. اصلا از کار این خانم دفاع نمیکنم
    و به هیچ وجه قابل دفاع نیست
    و عمل بسیار زشت و قبیحی رو انجام داده ولی خدا لعنت کنه اون کسایی رو که شوهر این خانم رو تحریک کردن
    به حدی که جنون بهش غلبه کرده

  27. توحش, و به قصه گویی بیشتر شبیه ست
    جنایت جنایت است
    پدر وعمو مقصرند 

  28. متاسفانه مردم این چند روز هر طور توانسته اند به خوداجازه قضاوت داده اند هرگاه قضاوت مى‏ کنید، عادلانه قضاوت کنید و هرگاه سخن مى ‏گویید، نیکو بگویید، زیرا خداوند نیکوکار است و نیکوکاران را دوست دارد.« نهج الفصاحه، ح ۲۰۰٫»

  29. چقدر آدم ها وحشتناک شدن ، همه قاضی و اجرا کننده شدن ، امیدوارم با اعدام مجرم دل همه مردم تسکین پیدا کند ،  

  30. نتیجه فضای مجازی رها و البته عدم کشف و خشکاندن ریشه ای باندهای فساد

  31. ماجرای عجیبی شده شبیه فیلم های هالیوودی !!!لطفا ریشه یابی شود که همچین حادثه های تلخی پیش نیاد فقط یه قسمت که پدرش میگه همش دعوا میکرد سه چهار روزه میادو میره والا این طبیعی نیست !

  32. وسیله ارتباطی بیگانه که امکان نظارت دولت مرکزی را ندارد باعث این بی بند و باریها می شود.

  33. در این ماجرای تلخ چندین مقصر وجود داره لطفا فقط دختر رو نکوبید از همه مهمتر باید قبول کنید فضای مجازی بی در و پیکری داریم که صدها خانواده رو به خاک سیاه نشونده !!! خدا از سر تقصیر اونایی نگذره که به بهانه ی آزادی بیان!! جلوی سر و سامان دادن فضای مجازی رو میگیرن 

  34. رضایت ندید لطفآ. این موجود باید اعدام بشه تا قبح این عمل نریزه. از فردا هرکی به هر بهانه ایی یه تهمت ناموسی به زنش میزنه سرش رو میبره

  35. چند چیزی که کمتر گفته میشود:
    ۱. فشاری که برای آن داماد قاتل بوده. در فضایی که برای فرد عکس همسرش را میفرستند. آنهم همسری که مشکل خاصی با او نداشته.
    ۲. کثافت خانه فضای مجازی که این زن متاهل را از داخل خانه به یک کشور غریبه فرستاده، با چه وعده ای؟
    ۳. افرادی که با پیشنهادهای خشن، همکار واقعی قتل بودن. یعنی حتما بارها به آن مرد گفته شده که اگر من جای تو بدم زنمو میکشتم!! این احمقها چرا به جای نگفتن برو طلاقش بده که لایق تو نبود! 

  36. چطور عمو که می دانست جان غزل در خطر است وقتی سجاد دختر را به زور برد به پلیس زنگ نزد

  37. مصاحبه بسیار به موقع و لازم بود.از این موضوع ابهام زدایی شد.اگرچه خشونت علنی نیز مستوجب تعقیب کیفری است.

  38. تنها راه تمام کردن این مصیبت ها سر و سامان دادن به فضای مجازیه.
    البته بودن چنین اتفاقاتی برای سواستفاده کنندگان موقعیت خیلی خوبیه. 

  39. اي كشته كه را كشتي تا كشتي شدي
    زار تا باز كه او را بكشد آنكه تورا كشت

  40. خداییش من از این حرفا بیشتر شوکه شدم، گواهی رشد داشت؟ میومد ما برش می گردوندیم؟ من با چشم خودم شاهد بودم مرد زن می اورد خونه جلو زن و دو تا بچش بعد زن خودشم می زد زنم می رفت خونه پدرش می گفت دختر فقط با کفن بر می گرده. 

  41. من فقط بمیرم برای اون بچه همینو بس . در پناه ایزد باشی عزیزم 

  42. در این ماجرا بزرگترین جنایت را باند خرید وفروش زنان انجام داده است، باید در برخورد با این باندها، جدیّت بیشتری داشت.
    هرچند که مقتول، مرتکب زنای محصنه شد و باید مجازات میشد ولی در اجرای حد شرعی نباید بی حساب و کتاب عمل کرد.

  43. این مسائل خانوادگی است ابعادی را می شنویم وابعاد دیگر را نمی شنویم پس نباید قضاوت کنیم اما ریشه آن از بی تقوایی مشکلات جامعه و سادگی فرد است که به راحتی اورا به انحراف می کشانند وخودرا با او ارضا می کنند باید عبد جمونگ و باندی که اورا به ترکیه برده شناسایی و اعدام شوند در رابطه با شوهر این خانم هم اختیار در دست ولی دم است البته با توجه به نشر در فضای مجازی باید مجازاتی درخور در نظر گرفته شود انحرافات در فضای مجازی خانواده های ساده و دور از تربیت قرآنی راهدف قرار می دهد اگر به جای این دعواهای سیاسی قرآن را در جامعه ترویج کنیم وارزش پاکیها را بنمایانیم وخود دارای نیتی جز کار برای خدا نباشیم همه و البته اول خودمان از تاریکی ها به نور هدایت می شویم وحیات طیبه ای تنظیم شده با خواسته های خود از ذات اقدس پروردگار هدیه می گیریم 

  44. اعدامش نکنید
    خودشو برادرش و کل خانواده رو از ایران اخراج کنید.

  45. هرچه زودتر باید این فرد رو به ایران تحویل بدن این ها باند هستن و کارشون دلالی دختران ساده لوح هست

  46. خروج همسر و یا دختر بایستی همراه با محرم باشد و این در مجلس قانونی شود ، خانم ها بدون محرم حق خروج از کشور نداشته باشند ، زنان مطلقه هم بایستی گذرنامه موقت بگیرند و خروجشان از کشور بایستی به تاییدیه مقامات اطلاعاتی – قضایی صورت گیرد . 

  47. شمارو بخدا به دختراتون حیا و عفاف و حجاب یاد بدید، شمارو بخدا بساط ماهواره و سریالای مزخرف ترکیه و غیره رو جمع کنید، شمارو بخدا نذارید پسرهاتون عرق خوری کنن و زن بازی کنن، به پسرهاتون یاد بدید هم خودشون پاک چشم باشن هم از همسرشون حجاب و حرمت نگهداشتن محرم و نامحرم رو بخوان، به پسرهاتون یاد بدید دست روی زن بلند کردن نشونه ی غیرت و مردانگی نیس 

  48. قضیه کشیده شد به باند خرید و فروش و عبد جومونگ و … فقط قاتل این وسط قربانی بوده 

  49. هر انسانی بنا به شرایط امکان اشتباه دارد. کسی رو تو قبر کس دیگه نمی ذارن. اینکه یک نفر به خودش اجازه می ده با یک انسان که چه عرض کنم با روح یک جامعه بازی کند و همچین توحشی رو به هر دلیل انجام بده انسان نیست یک حیوان آدم نماست. این آقا اگر از چیزی ناراحت بود چرا در زمان چرخاندن سر این خانم لبخند می زند؟ احساس قهرمان بودن می کرد؟ حالا هم شما جوری نوشتید که انگار این خانم مقصر بوده! اصلا مقصر مگر شهر هرته که یکی اینطوری یکی دیگه رو مجازات کنه. این بدور از شرف، انسانیت و دین و ایرانیت ماست. 

  50. عاقبت فیلم های ماهواره (بخصوص ترکی) و فضای بی بند و بار مجازی نتیجش میشه فروپاشی خانواده ها. 

  51. این جنایتی هست که قطعا از فضای مجازی شروع شده و در فضای حقیقی به اوج خودش رسیده
    تا زمانی که فضای مجازی رها باشه، کنترل فضای حقیقی، توهم ساده لوحانه ای بیش نیست.
    چقدر احمقانه است که کسی درب خونه اش ضدسرقت و آهنین باشه ولی توی کوچه پله ای گذاشته باشه برای دسترسی به پشت بام و درب پشت بام هم براحتی باز بشه.

  52. تهاجم فرهنگی و ترویج بی بند و باری از طریف فضای مجازی و ماهواره علت اصلی این اتفاقات هست. 

  53. استان اگر بدتر از این هم باشد این داستان سرایی ها مجوز نمی شود که شوهرش سرش را ببرد ‌و در کوچه و خیابان بچرخاند … قتل قتل است و دادگاه تنها طرف صالح برای حکم و اجرا در مورد هر کسی است. وگرنه در جامعه بدوی ما سنگ روی سنگ بند نمی شود …

  54. پدر دختر مقتول، تمام سخنان خانواده قاتل را تایید کرد. ازدواج اجباری هم تکذیب شد.
    وقوع زنای محصنه و عقد با مرد دوم در حالی که هنوز در عقد مرد اول بوده است هم تایید شد
    تنها فقط گفت شکایت کرده است و رضایت ندارد! اما بالاغیرتا، حالا که همه چیز معلوم شد، دیگر از زنی که مطابق شرع محکوم به سنگسار بوده است دفاع نکنید. قطعا اگر این حکم اجرا می شد
    اصلا زنان تا این حد دریده نمی شدند که کار به اینجا برسد.

  55. وقتی تربیت دختران و آگاهسازی آن ها نسبت به خطرات و واقعیات جامعه پشت گوش انداخته می شود. چرا باید این دختر به این راحتی گول بخورد؟ اون باندی که در ایران با عبد جمونگ همکاری داشته و در تهران این دختر را مورد «اذیت و آزار» قرار دادند چه کسانی بودند؟ به چه کسانی متصل بودند؟ آیا پس از این اتفاق تا زمانی که این باند و باندهای مشابهشان شناسایی و دستگیر نشوند مردم آرامش دارند؟ چرا وضعیت دوربین های شهر اهواز انقدر ضعیف است که مردم این شهر مشکلات امنیتی خودشان را پیگیری بکنند و بعد با این پاسخ مواجه بشوند که هیچ دوربینی ماجرا را ثبت نکرده است؟ آیا نباید پلیس اهواز پاسخگو باشد؟ شاید اگر این اتفاق از اول جلوگیری می شد این فاجعه هرگز رخ نمی داد.

  56. پناه می بریم به خداازشرشیطان!اگر همگان در لحظه عصبانیت بتوانندبرخشم خود کنترل داشته باشندوشیطان رالعنت کرده واحساسی عمل نکنند،هیچ یک از این جنایت ها رقم نمی خورد.

  57. وجود بانهاي تبهکار را نمي توان منکر شد ولي اين مسئله با اين همه پيچيدگي را نمي توان پشت يک موضوع مانند باندهاي تبهکار پنهان کرد.مشکلات فرهنگي و اجتماعي عديده اي که حاصل فقر و بي سوادي و فضاي مجازي بي قانون کشور است را نميتوان با يک باند قاچاق دختران پوشش داد.کساني که با تصميم گيريهاي غلط و سخنراني ها و موافقتها و مخالفتهايشان باعث اين وضع اقتصادي و بيکاري در کشور هستند بايد جوابگوي اين جنايتها باشند.اين زن و شوهر خودشان معلول هستند نه علت.

  58. چرا یک دختر ۱۷ ساله که ازدواج هم کرده و بچه هم داره اینقدر راه تا ترکیه باید برود؟

  59. خب بابای سجاد که گفته بود ببریمش خونه اون مامور که میشناختین چرا امروز و فردا کردین؟ چرا شنبه نبردینش؟شنبه نشد چرا همون یکشنبه هم نبردینش؟ الان این مردک سوری دستگیر شده؟ چطوری دختری که متاهل بوده رو عقد کرده؟ این کار غیر قانونیه!خداروشکر که به قاتل رضایت ندادید بزارید به سزای کارش برسه! 

  60. بلاخره هر خیانتی هزینه‌ ای هم دارد،والبته هر جنایتی هم مجازاتی

  61. غزل میتونست الان کلاس دوم دبیرستان باشه و هیچ یک از این اتفاقات نمی افتاد اگه تو ۱۵ سالگی فقط بر مبنای اینکه بلوغ جنسی رسیده شوهر داده نمیشد

  62. قتل به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و این آقای سجاد باید حتما مجازات بشه ولی کاش گناهان این زنی که همه ازش دفاع میکنن رو هم ببینیم. این مرد بچشو از دست داده، پول و سرمایش هم به باد رفته ، آبرو هم که براش نمونده فشار پیام های اون عبد جمونگ برای اخاذی و فشار حرف های مردم هم بهش اضافه کنید و فشار سنگین خیانت واقعا هر کسی رو روانی میکنه. همین خانم اگه بر میگشت نه تنها در دزدی هایی که از شوهرش کرده بازخواست نمیشد بلکه در صورت طلاق میتونست مهریه رو بذاره اجرا و یه بار دیگه هم شوهرش رو به خاک سیاه بشونه. خواهشا یکطرفه به قاضی نرید گناه نابخشودنی این مرد نباید باعث بشه گناهان اون زن نادیده گرفته بشه. امیدوارم قانون گذاران یه فکری به حال اصلاح قوانین بکنن تا کمتر دچار همچین فاجعه هایی بشیم

  63. جای تأسف است پناه برخدا ، مقصراصلی فضای بی دروپیکر مجازی ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}