آمار و ارقام به جا مانده پس از حذف تلخ رئال از لیگ قهرمانان

تهران – ایرنا – بدنبال شکست غیرمنتظره و تحقیر آمیز رئال مادرید مقابل آژاکس و حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا، روزنامه آ. اس اسپانیا، آمار و ارقام به جای مانده پس از این اتفاق را از نظر گذراند. به گزارش ایرنا، روزنامه آ. اس اسپانیا که با کمک «اوپتا» (بانک اطلاعاتی آمار و […]

تهران – ایرنا – بدنبال شکست غیرمنتظره و تحقیر آمیز رئال مادرید مقابل آژاکس و حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا، روزنامه آ. اس اسپانیا، آمار و ارقام به جای مانده پس از این اتفاق را از نظر گذراند.

به گزارش ایرنا، روزنامه آ. اس اسپانیا که با کمک «اوپتا» (بانک اطلاعاتی آمار و ارقام فوتبالی) اقدام به بررسی دیدار شب گذشته کهکشانی ها کرده، نوشت: شکست تحقیرآمیز مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو مقابل آژاکس به انحصار سه ساله این تیم در فتح عنوان قهرمانی این تورنمنت بزرگ پایان داد.
تیم لیگ برتری هلند موفق شد با پیروزی ۴ بر یک در دیدار برگشت در ورزشگاه خانگی مادریدی ها در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت، با پیروزی ۵ بر ۳ راهی مرحله یک چهارم شود و «سانتیاگو سولاری» سرمربی بحران زده این تیم را بیش از پیش در منجلاب فرو برد.
رئالی ها از فصل ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ تاکنون در این مرحله از رقابت ها طعم تلخ حذف را نچشیده بودند و این در حالی است که شکست مقابل آژاکس در ادامه ۲ شکست اخیر کهکشانی ها در ال کلاسیکو رقم خورد.
روزنامه آ. اس نوشت: حال این فرصت به وجود آمد تا با بهره بردن از بانک اطلاعاتی اوپتا به برخی از آمار و ارقام کلیدی حذف قهرمان سه دوره متوالی لیگ قهرمانان از این تورنمنت اشاره کنیم.
– مادریدی ها پس از آبی های لندن (چلسی) که در فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ در مرحله گروهی از گردونه لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند به نخستین قهرمانی تبدیل شدند که موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی نشده است.
– شکست ۴ بر یک رئال مقابل آژاکس، بزرگ ترین شکست با اختلاف فاحش در ورزشگاه خانگی یک تیم در رقابت های اروپایی لقب گرفت.
– آژاکس برای نخستین مرتبه پس از ۲۲ سال موفق شد از مرحله حذفی لیگ قهرمانان به سلامت عبور کند. در واقع آخرین باری که آنها موفق شده بودند به این مهم دست یابند به فصل ۱۹۹۶ – ۱۹۹۷ باز می گردد جایی که در مرحله یک چهارم موفق به شکست اتلتیکو مادرید و صعود به دور بعد شدند.
– مادریدی ها برای سومین مرتبه در تاریخ خود چهار بازی متوالی را در برنابئو واگذار کرده اند؛ آنها پیش تر در سال های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۴ چنین اتفاق تلخی را تجربه کرده بودند.
– آژاکس سومین تیمی است که موفق می شود در سانتیاگو برنابئو و در قالب لیگ قهرمانان اروپا، رئال را به پذیرفتن ۴ گل یا بیشتر میهمان کند (فوریه ۲۰۰۰ بایرن مونیخ ۴ رئال ۲ – مارس ۲۰۱۵ شالکه ۴ – رئال ۳)
– تیم هلندی بعد از «اودنس بولدکلاب» دانمارک که در فصل ۱۹۹۴ – ۱۹۹۵ موفق به حذف کردن رئال از لیگ اروپا شد، به دومین تیمی تبدیل شد که کهکشانی ها را از یک تورنمنت اروپایی کنار می زند.
ورزشی**۳۹۹۱**۱۰۶۷**
انتهای پیام/