اراده و آزادی انتخاب مردم، مهمترین دستاورد انقلاب است

تهران – ایرنا – دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: دلایل سیاسی و فرهنگی تجلی بیشتری در مبارزات و پیروزی انقلاب داشت، بنابراین اراده و آزادی انتخاب مردم مهمترین دستاورد انقلاب است. محمد جواد محمدی نوری روز شنبه در تشریح علل و دلایل وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در گفت و گو با […]

تهران – ایرنا – دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: دلایل سیاسی و فرهنگی تجلی بیشتری در مبارزات و پیروزی انقلاب داشت، بنابراین اراده و آزادی انتخاب مردم مهمترین دستاورد انقلاب است.

محمد جواد محمدی نوری روز شنبه در تشریح علل و دلایل وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: رخداد بزرگ انقلاب اسلامی در سال ۵۷ حامل پیام های مهمی بود، حلقه مفقوده نظام سیاسی ایران در رژیم پیشین، بی توجهی به آزادی فکری، بیان، اندیشه، تحزب و استعمار، استبداد و ضعف حاکمیت داخلی بود.
دبیر کل حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در رژیم گذشته چیزی به نام توسعه سیاسی نداشتیم. احزاب در آن زمان وابستگی خاصی به دربار و رژیم داشتند، نمی‌خواهم بگویم که امروز تحزب در کشور به معنای واقعی کلمه وجود دارد ولی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
محمدی نوری عنوان کرد: توسعه سیاسی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شکل ساختارمند وجود دارد و انقلاب دولت را وارد گفتمان مردمی کرد. فارغ از انتقاداتی که وارد است توفیقات بزرگی داشته ایم.
وی اظهار کرد: طبعا هیچ دولت و نظامی خارج از نقد نیست اما در انقلاب ما و عرصه سیاسی آزادی واقعی مردم تجلی پیدا کرد که نمود آن را می توان در انتخابات مشاهده کرد، انتخابات ما بدون نظارت ناظرین سازمان ملل و سازمان های بین المللی برگزار می شود که نشان می‌دهد مردم ما به استقلال واقعی سیاسی، فکری رسیده اند و حق مشارکت آنها دیده شده است.
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت افزود: ممکن بداخلاقی های انتخاباتی وجود داشته باشد و این هم جزو مواردی است که بعضاً در همه کشورهای توسعه یافته و غیر آن وجود دارد، نباید بر اشکالات سرپوش بگذاریم، ولی در نظر داشته باشیم انتخابات ما جلوی هزاران دوربین خبری به صورت آزاد برگزار می شود.
محمدی نوری یادآور شد: در طول این چهل سال با انتخابات آزاد و موثر به جهان نشان دادیم مردمی متمدن و توسعه یافته هستیم. فارغ از برخی تنگ نظری ها و کج سلیقه ای ها شواهد نشان می دهد مردم ایران امروز بهتر از مردم ایران زمان پهلوی در انتخاب سرنوشت خود حضور و مشارکت دارند.
وی خاطر نشان کرد: ما در کشور امکان صحبت و نقد، مخالفت با تصمیم گیری های کلان و نظارت بر همه شئون اجرایی کشور و نظام را داریم، البته اگر با هدف اصلاح و انتقاد منصفانه باشد قابل پذیرش است.
دبیر کل حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی افزود: اراده و آزادی انتخاب مردم مهمترین دستاورد در حوزه سیاسی انقلاب است که البته نمی توان به آن نمره عالی داد و فاصله داریم، امیدوارم کار حزبی در جمهوری اسلامی ایران جدی گرفته شود و تبدیل به برگ برنده ی انقلاب اسلامی در چهلمین سال تولد آن شود.
محمدی نوری عنوان کرد: ما در کشور بدون حساب کتاب در حال صدور پروانه هستیم، من به عنوان بازرس خانه احزاب بارها گفته ام همان طوری که یک وکیل باید از یک امتحان جامع عبور کند، یک فعال سیاسی و حزبی باید گزینش شود تا بتواند به عنوان عضو شورای مرکزی یا دبیر کل یک حزب فعالیت کند.
دبیر کل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ادامه داد: هرچه احزاب قوی تر باشند بدنه بیشتری جذب می کنند و از لحاظ سیاسی کارت ما به صورت توسعه کیفی را پیش خواهد رفت.
محمدی نوری یادآور شد: در حوزه علمی دستاوردهای خوبی داشتیم. قطعاً ایران توانسته به دستاوردهای علمی بسیار بالایی در چهار دهه انقلاب برسد و نمره بسیار عالی می گیرد. در دانشگاه‌ها کار شده است، آنچه کمتر کار شده تبیین درست فرهنگ اسلامی است، این موضوع در جمهوری اسلامی ایران نمود پیدا نکرده است.
وی اضافه کرد: صدا و سیما به دلیل نبود رقابت و انحصاری بودن رسانه ملی عملکرد چندان خوبی ندارد. اگر رسانه های مختلف در کشور وجود داشت، در حوزه های فرهنگی، ملی و مذهبی وارد یک رقابت می شدند و کیفیت کار فرهنگی در یک رقابت محتوایی بالا می رفت که این موضوع از جلمه کاستی های نظام در چهل سال گذشته است.
محمدی نوری در پاسخ به این پرسش که عملکرد جمهوری اسلامی ایران را در حوزه روابط بین الملل چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: مهمتر از همه اراده مسئولان نظام و خود ما هستیم که باید چارچوب روابط دیپلماتیک خود را بر اساس صلح و دوستی با کشورهای دیگر رقم بزنیم.
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اظهار کرد: باید به آموزه های امام (ره) رجوع و به عنوان الگو و سرمشق استفاده کنیم تا از همین طریق بتوانیم در عرصه بین المللی نتایج خوبی کسب کنیم.
سیام*ا.ع*۱۵۳۵
انتهای پیام/